איך מייצרים קומפוסט איכותי לחקלאות?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 30/8/2019 14:24 ● ערב ערב 2929
בכדי ליהנות מגידולי חקלאות מוצלחים, יש צורך לדאוג להזנת האדמה בכל טוב. כשמזינים את האדמה בקומפוסט איכותי הכולל ריכוז גבוה של חומרים אורגניים, מבטיחים סיכוי טוב לצמיחה חקלאית מניבה. קומפוסט איכותי בדרך כלל יכלול בוצת שפכים וגזם איכותי מרוסק.
איך מייצרים קומפוסט איכותי לחקלאות?

במהלך התהליך של ייצור קומפוסט לחקלאות, צוותים של מומחים מבצעים מדידות של לחות הקומפוסט, הטמפרטורה ועוד. בדיקות אלו מתבצעות בכדי להבטיח איכות קומפוסט גבוהה המזינה את האדמה בדיוק במרכיבים אותם היא צריכה. כשמייצרים קומפוסט איכותי, יש צורך להשתמש באמצעים הטכנולוגיים וההנדסיים המשוכללים ביותר, וזאת בכדי ליצור מצב בו הקומפוסט יכיל פסולת המיועדת להזין את האדמה במרכיבים איכותיים. בסיום ייצור קומפוסט חקלאי איכותי, נהוג על ידי חברות מובילות בתחום כדוגמת חברת קומפוסט אור לבדוק את איכותו במעבדה חיצונית, שמבטיחה את איכות הקומפוסט שנוצר.

 

קומפוסט חקלאי נטול מזיקים ומחלות

 

כשבוחרים חברה המספקת קומפוסט חקלאי, חשוב לבחור בחברה העומדת בסטנדרט מאוד גבוה של פסולת. לא פעם, חקלאים עשויים לחוות נזקים משמעותיים בתוצרים החקלאיים שלהם, וזאת לפעמים בעקבות העובדה שהשתמשו בדשן או קומפוסט נגוע במזיקים שונים. במקרים מסוימים, תוצרת חקלאית עשויה להיות מושמדת כליל בעקבות קומפוסט לא איכותי.

 

הופכים את הפסולת למשאב חיוני

 

ייצור קומפוסט חקלאי הוא תהליך ידידותי ביותר לסביבה, מפני שמדובר למעשה בפעולת מחזור של פסולת. בכל מקרה בו אתם מזינים את האדמה שלכם בפסולת איכותית, אתם בעצם מבטיחים תכולת רטיבות נמוכה מאוד בקומפוסט, רמות מליחות נמוכות, יחס פחמן-חנקן תקין, בקרות איכות למניעה של מזיקים ועוד.

פסולת אורגנית היא חשובה מאוד, הן עבור תהליכים אקולוגיים שונים והן עבור התוצרת האישית שלכם. צמצום הפסולת העירונית נעשה באמצעות ייצור קומפוסט חקלאות איכותי. במילים אחרות, ייצור של קומפוסט חקלאי בעצם מוביל לכך שהפסולת העירונית מעובדת והופכת לחומר גלם ביד היוצר. חומר הגלם הזה, מסייע בצמצום פליטת החומרים המזהמים, שמאופיינים בפסולת עירונית.

 

כיצד מייצרים קומפוסט מוצלח?

 

באחד השלבים של הכנת הקומפוסט החקלאי, הקומפוסט למעשה מנופה בצורה אחידה, כאשר כל ערימת קומפוסט עוברת תהליך הכולל שישה עד שמונה היפוכים שבועיים. כשהחומר בשל, הוא משווק כקומפוסט חקלאי.

מיקום מפעל הקומפוסט, מהווה חשיבות אדירה בתהליך הייצור של החומר. חברת קומפוסט אור מיקמה את מפעליה באזור בקעת הירדן, אזור המאופיין באקלים חם ויבש. בתוספת לבקרת הטמפרטורה והלחות המתבצעת על ידי המפעל, מזג האוויר באזור בקעת הירדן מקנה את האפשרות להיפטר משלל מזיקים וחרקים שונים הנמצאים באתרי קומפוסט אחרים.  

בקרו באתר החברה: https://compostor.co.il/


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש