מהו הסדר מונה נטו וכיצד הוא הופך ייצור חשמל עצמאי למשתלם במיוחד

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 30/8/2019 14:38 ● ערב ערב 2929
בשנים האחרונות, החלה המדינה לנקוט במאמצים מוגברים כדי לבזר את רשת החשמל שלה. משמעות הדבר היא שכיום יכולים אזרחים רבים לייצר חשמל באופן עצמאי על ידי התקנת פאנלים סולריים ולשלב את המערכת הפרטית שלהם ברשת המרכזית. הדבר לא רק יחסוך לך כסף רב ויאפשר לך ליהנות מעצמאות אנרגטית, אלא יהפוך כל חבר בהסדרה לשותף במהפכה האנרגטית בישראל ולסיוע בהפחתת זיהום האוויר.
מהו הסדר מונה נטו וכיצד הוא הופך ייצור חשמל עצמאי למשתלם במיוחד

 

כיצד התפתחה מגמה זו?

 

ההחלטה לעודד את ביזור ייצור החשמל הונעה מתוך מספר גורמים:

  • על מנת לקדם את הפחתת פליטות הפחמן בישראל ולסייע בשמירה על הסביבה מפני ההתחממות הגלובלית, הציב המשרד לאיכות הסביבה בשיתוף עם משרד האנרגיה אתגר בפני רשות החשמל – לקדם את ייצור החשמל הירוק עד שיהווה 10% מכל ייצור החשמל במדינה עד שנת 2020. עד שנת 2025, צפוי המספר לעלות לכ-15%. בהתחשב בעובדה שכ-60% מזיהום האוויר מגיע מייצור חשמל, מדובר בשינוי עצום.
  • הקלת העומס על חברת החשמל בייצור החשמל לכל המדינה.
  • ייעול תחזוקת הרשת והובלת החשמל על ידי ביזור מערכות הייצור.

 

הסדר מונה נטו – תוכנית משתלמת לייצור חשמל עצמאי

 

רשות החשמל החילה מספר הסדרות המאפשרות לכל אזרח בישראל להתקין על גג הבית או העסק פאנל סולרי לייצור חשמל עצמאי. ניתן להתאים את היקף הייצור ואת אופי המערכת לפי הצרכים האישיים או העסקיים של בעל המערכת ולהעביר את עודפי האנרגיה שלא נעשה בהם שימוש אל הרשת הכללית של חברת החשמל.

הסדר מונה נטו מאפשר לך לקזז את חיובי החשמל שלך ואף להפיק רווח. בהסדר זה, מותקנים למעשה שני מוני חשמל – מונה צריכה ומונה ייצור. המערכת המותקנת מבצעת קיזוז בין מדדי הצריכה למדדי הייצור וכך חישוב חשבון החשמל שלך יהיה בהתאם להיקף הייצור שלך. בשעות הלילה ובחודשי החורף הייצור בכוח הסולרי, מכורח הנסיבות, פוחת. בזמנים אלו, נצרוך יותר אנרגיה מהרשת הארצית. בשעות השמש, נוצרים עודפים משמעותיים. כך ניתן להפחית את חשבונות החשמל אף לאפס.

 

כיצד מצטרפים להסדר מונה נטו?

 

לאחר פניה לרשות החשמל והגשת בקשה להרשמה להסדר, תתקבל הודעה מרשות החשמל בה יימסרו כל הדרישות הכרוכות בהתקנת המערכת על הגג ושילובו במתקני חברת החשמל. חשוב להצטייד באנשי מקצוע מנוסים ומיומנים שיסייעו לך בביצוע העבודות ובעמידה בכל הדרישות.

 

מי זכאי להגיש בקשה להסדר?

 

כל מתקן הצורך חשמל יכול להשתתף בהסדר – בתים פרטיים, מפעלים ועסקים אחרים, רשויות מקומיות, ארגונים ציבוריים  ומתקנים חקלאיים.

 

דברים שכדאי לדעת

 

  • עסקים אשר צורכים חשמל רק במספר שעות מוגבל, ימשיכו לייצר חשמל גם כשהעסק לא פעיל ויאפשרו לך להחזיק עודפים רבים שניתן למכור לעסקים סביבך ולהפיק רווח.
  • ההסדר מעגן את מחירי החשמל שלך לשני עשורים ולא יחול בהם כל שינוי ללא קשר לתעריפים הכלליים של חברת החשמל.
  • מספר המועמדים בהסדר מוגבל ולכן כדאי לפנות בהקדם.

 

 


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש