הדרכות עבודה בגובה לעובדי בניין

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 4/9/2019 18:46 ● ערב ערב 2930
עבודה בגובה היא לחלוטין לא תחום שרלוונטי אך ורק לענף הבניין, אבל ענף הבניין הוא בהחלט אחד הענפים שבהם ישנו מספר העובדים הרב ביותר למשך הזמן הרב ביותר, שעובדים בגובה
הדרכות עבודה בגובה לעובדי בניין

עבודה בגובה היא לחלוטין לא תחום שרלוונטי אך ורק לענף הבניין, אבל ענף הבניין הוא בהחלט אחד הענפים שבהם ישנו מספר העובדים הרב ביותר למשך הזמן הרב ביותר, שעובדים בגובה. ענף הבניין הוא גם הענף שבו נגרמות רובן המכריע של תאונות עבודה הקשורות לנפילה מגובה רב. בכל מקרה, הדרכות עבודה בגובה חייבות להיות מותאמות לכל ענף וענף ולהתייחס לאתגרי הבטיחות הספציפיים שאיתם מתמודדים העובדים בגובה בתחום העיסוק שלהם, ועל כן בהזמנת הדרכות לעובדים שלכם חשוב להזמין הדרכות עבודה בגובה לעובדי בניין.

 

מדוע חשוב לבצע הדרכות עבודה בגובה לכל עובד בגובה?

 

עבודה בגובה היא עבודה נושאת סיכון. סיכון רב. כל מבנה גבוה שאנחנו רואים, מישהו, בנקודת זמן כלשהי, עמד על קצה המבנה כשמסביבו לא היה דבר שהוא יוכל להיאחז בו. במצב כזה הנפילה מטה הופכת לתרחיש אפשרי מאוד והיכולת למנוע אותו תלויה ברמת הבטיחות שבתוכה עובד אותו עובד. חלק מרכזי וחשוב בבטיחות הזאת כולל את בטיחות הציוד ומבני העזר כמו פיגומים, מנופים, מרפסת ממוכנת וכן הלאה, אבל בהינתן שהציוד בטוח, טעות אנוש הוא הגורם השני המסוכן ביותר והדרך הטובה ביותר לנטרל את הגורם האנושי הזה היא באמצעות העלאת המודעות לסכנות העבודה בגובה ברמה כזאת שהעובד יהיה מודע בכל עת לסכנות הללו ויפעל בכל עת במידת הזהירות הנדרשת על מנת להימנע מהן.

עידן בגובה  https://govaguide.co.il/  הדרכות עבודה בגובה עם מדריך מוסמך לעבודה בגובה

 

מדוע חשוב להתאים את ההדרכות לסוג העבודה?

 

כאמור, אחד הערכים החשובים ביותר של הדרכות בגובה הוא הגברת המודעות והפיכת נושא הבטיחות לחלק אינטגרלי מהמשימה המקצועית. יחד עם זאת, ישנה חשיבות רבה מאוד גם לכך שהעובד יקבל בהדרכה את המידע הרלוונטי לו ביותר. על כן, עבור עובדי בניין חשוב להזמין הדרכות עבודה בגובה לעובדי בניין, שבהן יקבלו העובדים הסבר על אמצעי הבטיחות הרלוונטיים להם, על הסיכונים הספציפיים הנכונים להם, על הפיגומים ועזרי הבטיחות המשמשים אותם על גביהם, על המנופים שהם מפעילים או מופעלים סביבם, על הסכנות שמלוות גם את העובדים על הקרקע בגין נפילה של חפצים כבדים – כל אלה הם סיכונים המאפיינים את ענף הבניין וההדרכה חייבת להתייחס אליהם בצורה ממוקדת.

 

מי מספק הדרכות עבודה בגובה?

 

הדרכות עבודה בגובה לעובדי בניין ניתנות על ידי גופים מקצועיים שהמדריכים שלהם הם בעלי השכלה רשמית בתחום וקיבלו את ההסמכה הנדרשת מהמוסד לבטיחות וגהות במשרד העבודה. הדרכות אלה חייבות להתבצע על ידי מדריכים מוסמכים בלבד, הן בכדי להבטיח שכל המידע הנדרש מגיע אל אחרון העובדים והן בכדי להבטיח שמידע שגוי ומסוכן לא עובר אליהם. ככלל, כדאי לשלב שגרה של הדרכות מקצועיות אחת לתקופה אם כי זה לחלוטין לא פוטר אתכם מהצורך למנות אחראי בטיחות שימשיך ויטמיע את נושא הבטיחות בשגרת היום יום באתר הבנייה.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש