השפעת הלוגיסטיקה על הסחר הבינלאומי

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 9/9/2019 09:13 ● ערב ערב 2931
שירותי הובלה ולוגיסטיקה מתקדמים מקלים באופן משמעותי על הסחר הבינלאומי וממלאים תפקיד מכריע בצמיחה ובהתפתחות הכלכלה המקומית.
השפעת הלוגיסטיקה על הסחר הבינלאומי

 

מאת : לבנת קיזנר- מנכ"ל המכללה העסקית

 

תשתית לוגיסטית רעועה וחוסר יעילות בתהליכים תפעוליים עלולים להוות מכשול מרכזי לקידום הסחר הבינלאומי .  לעומת זאת , לוגיסטיקה מתקדמת , בשילוב עם סביבה כלכלית המעודדת  סחר חופשי , יכולה להגדיל את נפח המסחר הבינלאומי של המדינה ולעזור לעסקים לצמוח לשווקים חדשים בעולם . ככל שהלוגיסטיקה יותר איכותית ויעילה, כך היא  מייצרת הובלה בטוחה של הסחורות  אל הצרכנים בדרך חסכונית עם מינימום עיכובים.

בנוסף, בזכות מערכות תחבורה ולוגיסטיקה יעילות ואמינות יצרנים מקומיים יכולים להתחרות בשווקים בינלאומיים ולייעל את פסי הייצור, באמצעות רכישת חומרי גלם זולים ממקומות אטרקטיביים יותר בעולם.

הגידול הנמשך בסחר הגלובלי והרצון של מדינות רבות להאיץ את קצב ההשתלבות במערכת הסחר העולמית, תלויים לא רק בשמירה על מערכת כלכלית גלובלית פתוחה באמצעות הסכמי סחר,   אלא בשיפור תמידי של היעילות והתמיכה של  שירותי הלוגיסטיקה .

שירותי לוגיסטיקה לקויים כמו עיצומים בנמלים ; חוסר יעילות של המכס בתהליך השחרור  ; ירידה באיכות התשתיות הקשורות לתחבורה; עיכובים בטיפול המסופים העורפיים ; היעדר מתקני אחסון בנמלים;  עיכובים בנמלים כתוצאה מבדיקות איכות של הרגולטוריים הרלוונטיים  ועוד, כל אלה  עלולים לגרום לפגיעה משמעותית בסחר הבינלאומי.

 

 

רשויות המדינה חייבות ליחס חשיבות עליונה לשיפור מתמיד בלוגיסטיקה ולצמצם למינימום האפשרי גורמים שמעכבים תהליכים ומייצרים ביורוקרטיה מיותרת, שפוגעת בסחר הבינלאומי, מייקרת את עלות ההובלה, ובסופו של דבר אף מעלה את יוקר המחייה.

מול זה, חשוב שהעוסקים בסחר הבינלאומי יחקרו ויבינו מראש את כל מרכיבי הלוגיסטיקה שעשויים לזרז ולעכב את תהליך היבוא או היצוא . ידע והבנה מעמיקה בתחום חוסכים המון כאב ראש, זמן וכסף .

בכדי לקבל תמונה כוללת ומקיפה על התהליך אותו נדרשים לעבור, מומלץ להירשם לקורס רלוונטי ביבוא יצוא או קורס לוגיסטיקה.

לסיכום , הגלובליזציה מציעה הזדמנויות עסקיות  אדירות שכדאי לנצל אותך, באמצעות    ההתפתחות הלוגיסטית המקומית כמו גם הבינלאומית, המהווה מרכיב קריטי באפשרות של מדינות לסחור ללא אילוצים ובעלויות נמוכות יותר.

 

בהצלחה !

 


*** הכותבת היא מנכ"ל המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א והמרכז. המכללה העסקית, עם מעל  40 שנות ניסיון, מציעה מגוון רחב של קורסי מקצוע והעשרה  בתחום: יבוא יצוא , ניהול התפעול , קניינות ורכש , לוגיסטיקה ומחסנים,  יועצים עסקיים , עיצוב וניהול הפקת אירועים , ניהול כללי, ניהול פרויקטים, יעוץ עסקי, סחר בינ"ל, רכש ולוגיסטיקה, שיווק ומכירות, חשבונאות וכספים  .


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש