מבחנים שכדאי לשקול לעשות לפני שמתחילים ללמוד לתואר ראשון

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 15/9/2019 08:09 ● ערב ערב 2932
כסטודנטים לעתיד, במהלך לימודים לתואר ראשון תצטרכו להוכיח את ידיעותיכם במגוון קורסים. במרבית הקורסים צריך לעבור מבחן אחד לפחות, בהצלחה. אך אנו כאן כדי לומר שאפילו עוד לפני שמתחילים ללמוד, חשוב וכדאי להקדים ולעשות כמה מבחנים. חלק מהמבחנים הללו יוכלו לסייע לכם מאוד בקבלה ללימודים לתחום הרצוי. אחרים יוכלו לאפשר לכם לחסוך זמן וכסף ואילו יש גם כאלה שיעזרו לכם מאוד להתקבל בעתיד, לעבודות נחשקות.
מבחנים שכדאי לשקול לעשות לפני שמתחילים ללמוד לתואר ראשון

 

מבחן מיון באנגלית

 

המבחן הראשון שכדאי לשקול לעשות לפני שמתחלים ללמוד לתואר ראשון נקרא מבחן אמיר. למרות שמו העברי, מבחן זה נעשה רובו ככולו בשפה האנגלית. זהו מבחן שנועד לזהות את רמת הידע שלכם בשפה החשובה הזאת. מבחן אמיר יכול לשמש אתכם כדי לדעת עד כמה אתם טובים בהבנה ובזיהוי מילים ורעיונות, אבל הוא מיועד גם עבור האוניברסיטאות והמכללות.

תוצאות המבחן מאפשרות למוסדות אקדמאים לשבץ את הסטודנטים לפי רמת האנגלית. אם רמת האנגלית איננה די גבוה, חייבים להגיע לרמה מספקת על ידי קורס באנגלית, המוצע בשלבים שונים של התואר. מי שיצליח לעבור את המבחן אמי"ר בציון מעולה יוכל לקבל פטור מלימוד קורס באנגלית. מי שמקבל פטור מלימוד אנגלית או שמקבל שיבוץ לקורס מתקדם, חוסך לא מעט כסף שעולים קורסים למתחילים.

 

מבחן פסיכומטרי

 

לא בכל פקולטה דורשים זאת, אבל יש פקולטות שלא מסתפקות בתוצאות של מבחן אמיר. על מנת להתקבל ללימודים גבוהים אתם עשויים להידרש לעבור מבחן פסיכומטרי. מבחן זה כולל כמה חלקים – באנגלית, בעברית ובחשיבה מתמטית. יש פקולטות לתואר ראשון שבהן ללא ציון טוב בבחינה זו לא ניתן להתקבל כלל. בפקולטות מסוימות, ציון טוב בפסיכומטרי יוכל לאפשר לכם להתקבל ללימודים גם אם ציוני הבגרות שלכם לוקים בחסר.

כלומר, לא צריך למהר ולשפר את הבגרויות שלכם, אם אתם רוצים ללמוד לתואר ראשון. הרבה יותר פשוט להיבחן בבחינה הזאת ואז לקבל ציון משוקלל. ציון משוקלל של ציוני בגרות פלוס ציוני פסיכומטרי, זה מה שיקבע האם תתקבלו לפקולטה הרצויה לכם, במוסד הלימודים הרצוי לכם. כלומר, מבחן פסיכומטרי יכול לחסוך זמן יקר ולפעמים גם כסף. השלמת בגרויות זה בהחלט לא דבר שהולך ברגל ואם אפשר לעקוף את המסלול הזה, אז בעצם למה לא.

 

מבחן פסיכוטכני

 

למרות השם הדומה, מבחן פסיכוטכני אינו דומה כלל למבחן הפסיכומטרי. בחינה פסיכוטכנית נועדה לבדוק את הכישורים השונים של הנבחן. כישורים טכניים, כישורים ניהוליים, כישורים לביצוע משימות שונות וכישורי חשיבה. כאן, אין שום משמעות לידע קודם במתמטיקה, אנגלית, מדעים או כל דבר אחר שלמדתם בבית הספר. הרעיון הוא לבדוק את היכולות.

מה נותנת לכם הבחינה הזאת? למשל, היא יכולה לאפשר לכם לדעת מהו תחום הלימודים שיכול לעניין אתכם ויהיה לכם סיכוי מקסימלי להצליח בו היטב. זה מאוד עוזר לאנשים שלא כל כך יודעים מה הם רוצים ללמוד או במה הם רוצים לעסוק "כשיהיו גדולים". מלבד זאת, יש מעסיקים שדורשים ממועמדים לעבודה להיבחן בבחינה. כלומר, אם כבר נבחנתם ואתם מכירים, אתם יודעים בדיוק את הרעיון. ולפעמים אפשר להעביר את הציון של המבחן למעסיקים שאצלם רוצים לעבוד.

 

אפשר להתכונן ולשפר

 

בכל המבחנים שהזכרנו לעיל, הכנה מוקדמת איננה רק רצויה אלא גם הכרחית. מרבים האנשים שעומדים להיבחן נעזרים במכונים מוכרים שבהם מתקיימים קורסי הכנה. לאורך הקורס פותרים מבחנים לדוגמא, מבצעים תרגול וחזרות, מקבלים שיעורי בית וחומרי הסבר מודפסים או אונליין. לקראת הבחינה, נהוג לערוך מרתונים מוגברים.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש