הומאופתיה - הכל דבש

מאת: רותם ג'קסון ● צילום: או-מד מדיקל ● 25/9/2019 10:03 ● מה נשמע 619
בכל ראש השנה יוצא הדבש מהארון ומוצג בגאווה. תפוח בדבש הוא אחד ממנהגי החג המשמעותיים בטקס קבלת השנה החדשה ואכילתו מסמלת את המתיקות שאנו מאחלים לעצמנו בשנה הבאה. האם יצא לכם פעם להרהר על הדבש מחוץ לרדיוס המטבח? האם ידעתם שהדבש, מעבר להיותו הממתיק הלאומי, גם ניצב בראש רשימת התרופות הטבעיות בעולם כולו?
הומאופתיה - הכל דבש

 

הכל דבש


בכל ראש השנה יוצא הדבש מהארון ומוצג בגאווה. תפוח בדבש הוא אחד ממנהגי החג המשמעותיים בטקס קבלת השנה החדשה ואכילתו מסמלת את המתיקות שאנו מאחלים לעצמנו בשנה הבאה. האם יצא לכם פעם להרהר על הדבש מחוץ לרדיוס המטבח? האם ידעתם שהדבש, מעבר להיותו הממתיק הלאומי, גם ניצב בראש רשימת התרופות הטבעיות בעולם כולו? 


היפוקרטס, המכוּנה בשם "אבי הרפואה", הכיר את עוּבדת היות הדבש בעל ערך רפואי בריפוי פצעים. כיום, כולם כבר יודעים שתוצרי הדבורה, ביניהם הדבש כמובן, בריאים לבני האדם. הדבש מכיל חומרים שמעכבים תהליכי הזדקנות, חמצון ומונעים מחלות לב. במזון המלכות, יש ריכוז מינרלים גבוה לצידן של חומצות אמינו. הפרופוליס מכונה "האנטיביוטיקה של הטבע". אבקת הפרחים (פולן) נחשבת למולטי-ויטמין המושלם. 
קיימות גם שיטות טיפול באמצעות ארס הדבורים דרך עקיצות דבורים מבוקרות כאמצעי לעידוד המערכת החיסונית ולטיפול בבעיות פרקים ובמחלות דלקתיות. 


שימושים נוספים לדבורה נעשו גם ברפואה ההומיאופתית אשר משתמשת בתרופה-
" apis" , המופקת מכל גוף הדבורה, למצבי עזרה ראשונה של עקיצות בעלי חיים, ביניהן התפתחות תגובה אלרגית לעקיצת דבורה. ניתן לטפל ברמדי ההומאופתית המופקת מהדבורה בדלקות גרון אקוטיות, בדלקות שורפות בדרכי השתן ובאלרגיות שונות שמופיעות בצורת אדמומיות, גרד ונפיחות.


תרופות סבתא מדבש:


עקיצות חרקים: כפית דבש, שתי כפיות מים פושרים וכפית קטנה של אבקת קינמון. לערבב למשחה ולמרוח על החלק הכואב שבגוף באיטיות. 
כאב שיניים: משחה מכפית אחת של אבקת קינמון וחמש כפיות של דבש. מרח על השן הכואבת. אפשר לחזור על התהליך 3 פעמים ביום עד שהשן מפסיקה לכאוב. 
כולסטרול: דבש טהור הנלקח עם מזון יום יום מוריד את התלונות על כולסטרול. 
אימפוטנציה: על פי הרפואה ההודית המסורתית, השתמשו בדבש במשך אלפי שנים לחזק את הזירמה של אימפוטנטים. יש אומרים כי אם אימפוטנטים יקחו בקביעות שתי כפות של דבש לפני השינה, יש סיכוי שהבעיה שלהם תיפתר. 
הצטננות: אלה הסובלים מהצטננות לעיתים קרובות צריכים לקחת כף אחת של דבש פושר עם רבע כף אבקת קינמון כל יום במשך 3 ימים. זה ירפא כל שיעול כרוני, הצטננות וינקה את הסינוסים. 
שיעול ודלקת גרון: 

  • דבש עם בצל: בצל בינוני חתוך לפרוסות, 3 כפות דבש, לכסות את הקערה  ולהמתין כשעתיים עד לקבלת נוזל סירופ. 

אריכות ימים: תה שמכיל דבש וקינמון שנצרך בקביעות, עוצר את הנזקים של תהליך ההזדקנות. קח 4 כפות של דבש, כף אחת של אבקת קינמון ושלוש כוסות מים והרתח כמו תה. שתה רבע כוס 3 פעמים ביום. זה שומר על עור רענן ורך ועוצר את תהליך ההזדקנות. 

  • חשוב לזכור כי את הדבש אין להוסיף למים רותחים אחרת הוא מאבד מערכו התזונתי. עדיף לתת למים להתקרר מעט ורק אז להוסיף.

 

שימושים קוסמטיים בדבש


פצעונים: הכן משחה מ 3 כפות של דבש וכפית אחת של אבקת קינמון. מרח משחה זו על הפצעון לפני שינה ורחץ בבוקר במים חמים. חזור על הפעולה עד קבלת התוצאה הרצויה.
נשירת שיער: אלה הסובלים מנשירת שיער או קרחת, יכולים להכין משחה משמן זית חם, כף אחת של דבש, כפית אחת של אבקת קינמון, לפני המקלחת למרוח על השיער למשך כ-15 דקות ואז לחפוף. זה נמצא יעיל גם בטיפול שארך 5 דקות בלבד. 
חיוניות עור הפנים: מסיכת פנים - לערבב רבע כוס שיבולת שועל בכוס מים, להוסיף כף דבש וכף מיץ לימון. למרוח על הפנים, להמתין כעשרים דקות. לשפשף את הפנים ולשטוף.

  • התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות עם רופא.

חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש