היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: או-מד מדיקל ● 26/9/2019 13:35 ● ערב ערב 2934
כל אירועי התרבות לתאריכים 26.9 – 3.10
היכל התרבות
מתוך הפרסום

 

מוזיקה ברמון - חודש הופעות ברמון

 

חודש שלם של מוזיקה מגיע לנמל התעופה רמון, וכולכם מוזמנים. הכניסה בחינם, הבירה בחינם, רק הגיעו להנות. והשבוע – להקת 'טריו המשפחה

' תעיף אתכם באוויר.

כל חמישי, 18:00-20:00.


 

לקראת הרצאה - חידת האקלים: מחוקי ניוטון ועד בינה מלאכותית

 

Photo by L.W. on Unsplash  

סמינר מיוחד, מרצה: ד"ר יאיר כהן, המכון הטכנולוגי של קליפורניה.

יום חמישי, 26.9.19, ב- 17:15, בחדר ההרצאות של המכון, חוף אלמוג, התכנסות וכיבוד קל 17:00.


 

מועדון הסרט הטוב - לולה ואחיה

 

לולה, בנואה ופייר הם שלושה אחים, והם שונים מאוד זה מזה. שלושתם רק מנסים לחיות את החיים שלהם - בנואה התחתן בפעם השלישית והוא עומד להיות אב, פייר מאחר לכל מקום ועסוק בעבודה (או בניסיון להסתיר את זה שכבר אין לו אחת כזו), ולולה, שתמיד תפקדה כדמות אם לשני אחיה, בדיוק פוגשת בחור חדש (אז מה אם הוא עדיין בתהליכי גירושים). כשנדמה שמסלולי חייהם של השלושה מרחיקים אותם אחד מהשני, הם יצטרכו ללמוד מה שהם כנראה ידעו כל הזמן – אין דבר חשוב יותר ממשפחה.

יום שלישי, 1.10.19, ב- 19:00, בתיאטראות אילת.


 

המלצת ספר - ספר ילדים חדש: הצבעים של יניב החלו לריב מאת רמי ארז / סיפור בחרוזים

 

"זהו יניב, צייר מגניב, עם יד של אמן שחבל על הזמן. מה שבא לו לראש מגיע ישר לנייר. תספרו עד שלוש – והופ, זה מצויר" (מתוך הספר)

'הצבעים של יניב החלו לריב' מאת רמי ארז בהוצאת 'אוריון', הוא סיפור ילדים מקסים הכתוב בחרוזים קלילים, ברגישות ובהומור ומעביר באמצעות הקריאה בו שלל רגשות, שאלות ומצבי חיים שיגעו בליבו של כל קורא, צעיר ומבוגר כאחד.

במרכזו של הספר ניצב הילד יניב. יניב הוא צייר מוכשר, הוא יודע לצייר על הדף כל מה שהוא חושב עליו: ברבור, נשרים, ג'ירף, את סבא גד, את דודה פסי. יום אחד כשיניב חזר הביתה מבית הספר, הוא שמע רעש נורא מחדרו. מתברר לו שהצבעים שלו, בדיוק כמו ילדים המבלים זמן רב זה בחברתו של זה ומחפשים דרך לבדל עצמם, הקימו מהומה בניסיון להחליט מי מהם ראוי למלוך על יתר הצבעים. גווניהם של הצבעים השונים השתנו, כשכל אחד ניסה להוכיח לאחרים את עליונותו.

כמו הילדים, גם הצבעים מאמינים כי התכונות הייחודיות שלהם הופכות אותם לחשובים. הצבעים מתעקשים להוכיח זה לזה את חשיבותם: הצבע הכחול מציין שהוא נמצא בשמיים ובמים. האפור מסביר לו שבסתיו הרקיע בגווניו. האדום מציין שצבע הדם הזורם בגוף האדם הוא אדום, כמו גם צבעה של קבוצת הפועל. מיד משיב לו הצהוב שהוא צבעה של מכבי. השחור מציין שהוא צבע הכבישים, הגלגלים והטקסט שבספרים ומיד משיב לו הצבע הלבן שהרקע לטקסט, הוא לבן. החום מציין שהוא צבעה של האדמה, והירוק משיב לו שהוא צבע הדשא.

 

כמו בכל מסגרת חינוכית, טוב שיש דמות מפקחת שיכולה לסייע בפתרון סכסוכים. בשלב הזה מפסיק אותם יניב, ומציע שילכו כולם לישון. ליניב, כמו לכל גננת או מורה מוצלחת, יש פתרון בלתי אמצעי לסכסוך בין הצבעים: למחרת מעיר יניב את הצבעים וכולם יחדיו יוצאים אל הרחוב. שינוי האווירה מאפשר לצבעים (כמו לילדים רבים), להכיל תכנים נוספים: שם מציג להם יניב את הדרך הנפלאה בה משתלבים כל הצבעים יחד כשהם נמצאים מחוץ לקופסה: בשדה, בחנויות. יציאה מהשגרה מאפשרת לילדים לעזור ולהיעזר זה בזה באופן המשנה את הדינמיקה המוכרת, עובדה שמאפשרת להם גם בחזרה לשגרה לפעול אחרת. על כן, כשהם שבים הביתה, מציירים כל הצבעים יחדיו תמונה משותפת, מסייעים זה לזה והופכים למשפחה.

הטקסט בספר בנוי מחרוזים, טכניקה המסייעת לילדים רבים להרגיש חלק מקריאת הסיפור כשהם מנסים להשלים בעצמם את המשפטים. הספר מנוקד ומאוייר, ומתאים במיוחד לילדי הגן הבוגרים ולתלמידי בית הספר העושים את צעדיהם הראשונים בעולם הקריאה.

את הספר מלווים איוריה הצבעוניים של הילה דאבי, המתרגמים את הרעיונות והמילים של רמי ארז למימד ויזואלי הפונה לילדים באופן בלתי אמצעי ומאפשר גם למי שאינם שולטים ברזי הקריאה, לעקוב אחר המתרחש בעלילה. איוריה של הילה דאבי עשירים בפרטים ועתירי הבעה, באופן המשקף לילדים את עולמם של יריב והצבעים לאורך עלילת הספר כולו.

רמי ארז, נשוי ליעל ואב לשלוש, יליד קיבוץ החותרים, גדל בקריית מוצקין וכיום תושב ירושלים. יועץ ארגוני, עוסק בתכנון אסטרטגי ובתוכניות הבראה לארגונים וחברות.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש