עורך דין הסכם ממון

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 27/9/2019 18:47 ● ערב ערב 2933
בני זוג רבים הרוצים למסד את יחסיהם מעוניינים למסגר את ההתחייבות הדדית במסגרת הסכם ממון. הדבר יכול לקרות בנסיבות שונות. הראשונה כאשר אלו הם הנישואין הראשונים לשניהם ואחד מבני הזוג מגיע ממשפחה עתירת נכסים או שברשותו הון וכסף רבים. כאשר מתחתנים או יוצרים זוגיות בפעם השנייה ואין זה משנה אם אכן מתחתנים רשמית או הופכים לידועים בציבור הזכאים מבחינת החוק לקבל זכויות כשל אדם נשוי. ידועים בציבור מוגדרים ככאלו כאשר מקיימים חיי משפחה ויחסי אישות ומקיימים משק בית משותף. העניין הוא כי חובת ההוכחה במצבים אלו היא קשה יותר ויש לעמוד במספר קריטריונים חשובים.
עורך דין הסכם ממון

 

ייצוג משותף או נפרד

 

במקרים אלו, ואחרים נוספים, יש צורך להיעזר בשירותי  עורך דין הסכם ממון  בעל ניסיון. הוא מתמחה בהכנת הסכמים כאלו. ניתן לקחת עורך דין אחד שייצג את שני הצדדים אבל ניתן שכל אחד ייוצג על ידי עורך דין מטעמו. השיקול המנחה אמור להיות קר על מנת שכל הסעיפים ייערכו היטב. נכון הוא, שמעורבים בעיתות הללו גם רגשות, אי נעימויות, וכדומה אבל מוטב שהכול יירשם היטב ובהסכמה על מנת שמצב העניינים יהיה ברור. כל מי שלבסוף, חותם על הסכם כזה יודע שהוא מחייב אותו ובעת הצורך כל ההחלטות והמעשים יתבצעו, בראש וראשונה, על פי המילה  הכתובה. היתרון שלה הוא בכך שלרוב, לא ניתן לפרש אותה אחרת.

 

יתרונות וחסרונות להסכם

 

חוק יחסי ממון קובע כי בהעדר הסכם ממון הרכוש של בני הזוג לרבות הרכוש שצברו לאורך השנים יחולק שווה בשווה בעת פרידה או גירושין. קיימים חריגים מסוימים, אבל לאור הקביעה הזאת ברור שעדיף לחתום על הסכם ממון. הוא מעניק לבני הזוג שקט נפשי, וודאות במקרים של גירושין, חוסך כאב ראש ועגמת נפש, חוסך עלויות כספיות המוצאות כאשר יש וויכוחים ואי הסכמות ומונע הקלעות למצב של מחלוקות משפטיות שעלולות להתיש את שני הצדדים ולהעיב על מערכת היחסים העתידית במשפחה. החיסרון העיקרי של הסכם כזה הוא פגיעה באמון השורר בין בני הזוג, וכבר היו מקרים בהם נישואין בוטלו בגלל סירוב מישהו מהצדדים לחתימה על הסכם ממון. בויכוחים הללו שני הצדדים צודקים.

 

נושאים שיש לכלול בהסכם

 

עורך דין הסכם ממון יכלול בתוכו אלמנטים חשובים והכרחיים. הסדרת וחלוקת תשלום משכנתא אם תהיה קיימת, הסדרים עבור דירת המגורים כולל שימוש בה לבן זוג חדש המגיע במסגרת פרק ב', הסדרת יתר הרכוש, וכן, קניין רוחני, מוניטין עסקי ונכסים אחרים אם קיימים. כמו כן, צריך לקבוע בו סנקציות לכל מי שמפר או הציג מצגי שווא בעת העריכה. לאחר החתימה ידאג עורך דין לאשר אותו בבית משפט לענייני משפחה או בבית דין רבני על מנת שיקבל תוקף משפטי ויהיה קשה לבטלו. מומלץ להיעזר בעורך דין מקצועי בתחום.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש