חיים זהבי - יקיר הנוער

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 7/10/2019 08:30 ● מה נשמע 621
אות יקיר הנוער לשנת תשע"ט הוענק לחיים זהבי, מקים עמותת "נותנים באהבה" הפועלת בעזרת מערך מתנדבים שהקים, להשביע רעבים ובעיקר להנחיל את ערך ההתנדבות לדורות הבאים ● על נתינתו הרבה ומעורבותו בקהילה לאורך שנים, נבחר חיים זהבי ליקיר הנוער ● בתעודה שהוענקה לו במעמד ראש העירייה נכתב: "הנוער מוקיר ומעריך את פועלך לטובת תושבי אילת מטף ועד זקן. על נתינה אינסופית שהפכה למפעל חיים. על אהבת הזולת, על מעורבות חברתית, אזרחות טובה ותרומה לקהילה"
חיים זהבי - יקיר הנוער
הנוער אמר את דברו- חיים זהבי יקיר הנוער

לפני למעלה מעשור פתח חיים זהבי את ביתו לקהילה, והקים את עמותת "נותנים באהבה", שכולה נתינה ועזרה לקהילה. חיים מקדיש את זמנו לאחר, דואג לכולם, ומוודא שאף אדם לא ילך לישון רעב. בעזרת גיוס הקהילה, והמתנדבים הרבים, מצליח חיים למלא משאלות לב של חולים, ילדים ונזקקים. בזכות עשיה זו מהווה חיים, מודל לחיקוי והשראה עבור בני הנוער. בדרכו הייחודית הוא מגיע לליבם של רבבות, מצליח לראות את האחר, כל זאת בצניעות, בענווה, בשמחה ועם אהבה ללא גבול. "אין ספק שחיים מהווה דוגמא ומופת למעורבות קהילתית איכותית, להתנדבות ועשייה בקהילה, ליצירת חברה החותרת לטוב, תוך אחריות משותפת ומשתפת", אמר ראש העירייה וציין, כי בזכות אנשים כמו חיים זכתה העיר אילת באות "קהילה מתנדבת" הארצי. 
תלמידי תיכון 'גולדווטר' נימקו את הבחירה בחיים: "נתינה כערך עליון היא דרך אבן ליקיר הנוער. תלמידים רבים, מתנדבים שונים ואוכלוסיות שונות בעיר, נוהרות אחרי חיים לטובת העיר ונזקקיה. מפעלים רבים בעיר, הצטרפו לחיים ותורמים רבות למען הקהילה. המסר שחיים מעביר הוא שערך הנתינה צריך לעבור מדור לדור. נתינה יוצרת סובלנות, קבלת השונה, כבוד ואהבה הם ערכים חשובים שחשוב להנחיל לדור הצעיר. המוטו של חיים - "השבע אל ישכח את הרעב".
תלמידי תיכון 'בגין' נימקו את הבחירה: "כשהתחלנו לחפש אנשים מתאימים לקבלת הפרס, האדם הראשון שעלה במחשבה של כולנו הוא חיים זהבי. הקסם של חיים טבוע בצניעות ודרך הפעולה שלו. חיים התחיל לעשות טוב בעצמו אבל הצליח להפיץ את ערך הנתינה לכל העיר. גרם לילדים ולאנשים מבוגרים להגיע ולתרום בלי לקבל תמורה. מתוך אהבה ורצון לעזור לחלש. הגדולה של חיים היא שהוא הרים בעיר מפעל שלם שמעביר טוב מאדם לאדם והשריש בתושבי העיר את הרצון לתת. אנחנו שמחים שנפלה בחלקנו הזכות להכיר לעומק את האדם המדהים הזה ולהוקיר לו תודה על פועלו". 
תוכנית "יקיר הנוער" פועלת באילת זו השנה הרביעית בבתי ספר התיכוניים 'בגין' ו'גולדווטר', בשיתוף אגף הנוער ברשת המתנ"סים. במסגרת התוכנית ולאורך כל שנת לימודים, חוקרים התלמידים את פועלם של אנשי עשייה בעיר ויוצאים למסע גילוי בעקבות בעלי הישגים בתחום המעורבות. "התכנית הפכה למסורת שבה בני נוער חוקרים ומוקירים את תרומתה של האוכלוסייה הבוגרת, אשר מהווה חלק חשוב ונכבד בבניית הישוב, הקמתו והתפתחותו" אמרה בסיפוק עופרה בוארון - מנהלת אגף הנוער ברשת המתנ"סים והוסיפה: "בכך נחשפים התלמידים אל הכוח והעוצמה הטבועים במעורבות חברתית ובעשייה ציבורית למען הכלל". בשנים הקודמות נבחרו כיקירי הנוער, תושבי העיר, משה סעדון, מיכאל לב ואתי אלימלך. 


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש