תלמידי אילת שבו מפולין

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 6/11/2019 09:04 ● מה נשמע 625
225 תלמידי כיתות י"ב סיימו השבוע את המסע לפולין, במסגרתו הכירו את העושר הרוחני תרבותי של החיים היהודים בפולין טרם מלחמת העולם השנייה, ועמדו מול גודל השואה שירדה על העם היהודי בדור האחרון ● גם השנה, הוקדש המסע לזכרו של ג'קי פריגל ז"ל, תושב ואזרח כבוד של העיר אילת, שהיה שותף פעיל במסעות הנוער לפולין והשאיר אחריו מורשת מפוארת לזיכרון השואה. לזכרו יוקדשו גם המסעות הבאים
תלמידי אילת שבו מפולין

 גם השנה, כמנהגו בתשע השנים האחרונות, הצטרף אל משלחת תלמידי אילת ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, שליווה אותם במהלך כל סוף השבוע, וקידש ביחד איתם את השבת על אדמת פולין. 
225 תלמידים מבתי הספר התיכוניים בעיר:  "בגין", "גולדווטר", "רבין" ו"ברנקו וייס" ועוד 30 מורים מלווים והורים יצאו למסע שנמשך שבוע ימים. למשלחת התלמידים הצטרפה לראשונה השנה גם קבוצת מבוגרים, 33 מתושבי העיר אילת, שהתנהלה במסלול מקביל. במהלך המסע פקדו התלמידים את שרידי קהילות ישראל בפולין ואת אתרי מחנות ההשמדה שהקימו הנאצים וביקרו בגטו קראקוב, אושוויץ, מחנה ההשמדה מיידנק, טיקוצ'ניק, נוז'אק, גטו לובלין, וארשה – בית הקברות היהודי, בית היתומים של קורצ'אק, אנדרטת רפפורט, מחנה ההשמדה טרבלינקה ועוד. גם השנה קיבלו התלמידים את יומן המסע האישי שמפיק זו השנה השביעית, מועדון רוטרי אילת בשיתוף משפחת מלר. היומן כולל את לוח הזמנים של המסע, פרטים על המקומות בהם ביקרו בני הנוער וכן מקום לכתוב זיכרונות ורשמים מהמסע.  
מסע המשלחת מסכם את לימוד נושא השואה, במסגרתו נחשפו התלמידים לנושא בדרכים שונות, כולל סדנאות, ימי עיון, סמינרים, מפגשים עם ניצולים, ימי גיבוש, צפייה בסרטים ועוד. התהליך הלימודי חווייתי שעברו התלמידים מסייע בידם להיות מוכנים להתמודדות בהגיעם למחנות ההשמדה והליכתם בשבילים שהובילו למשרפות. 

 


ראש העירייה שליווה את התלמידים במהלך סוף השבוע, סייר עימם בעיר קראקוב וקידש עמם את השבת, אמר בהתרגשות: "מעמד מרגש זה בו נשמעים שירי שבת היוצאים מקולות התלמידים במלוא העוצמה ונשמע הקידוש על ידי ראש עירייה במדינת ישראל, כאשר כולנו עומדים זקופים וגאים על אדמת פולין הרוויה בדם אחינו היהודים, מעורר אצלי השראה, גאווה ומקור אנרגיה להמשיך בעבודתי הציבורית. כאשר אני רואה את התנהלות והתנהגות בני הנוער הנפלאים שלנו, שבעוד פחות משנה יתגייסו בגאווה לצבא הגנה לישראל, לבי מתמלא גאווה".   
ד"ר דרורי גניאל – ראש מינהל שח"ק בעירייה, שהוציא את המשלחת הראשונה של אילת כמנהל בי"ס "גולדווטר", בשנת תשס"ט (1988) אמר לבני הנוער, בטקסי הפרידה: "זה מסע יחיד ומיוחד בעקבות השואה. מסע שמשמעותו לקיים את שכתב המשורר אברהם שלונסקי "לזכור ולעד לא לשכוח". במסע תכירו את העושר הרוחני והתרבותי של יהדות פולין ואירופה מצד אחד ותעמדו מצד שני, על הזוועות שהתחוללו במקום שק. צטניק קרא לו "הפלנטה האחרת". 


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש