הבדלים בין חלונות בלגיים לחלונות אלומיניום

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 10/11/2019 08:32 ● ערב ערב 2940
מה זה בדיוק חלונות בלגיים ובמה הם שונים מחלונות אלומיניום? האם חלונות בלגיים לא עשויים בעצמכם מאלומיניום ואם כן, אז האם יש בכלל הבדלים ביניהם חלונות בלגיים ובין חלונות אלומיניום? האם ההבדלים הם אסתטיים בלבד או שישנם גם הבדלים פונקציונליים מבניים שצריך להכיר? כל התשובות לכל השאלות, בשורות הבאות.
הבדלים בין חלונות בלגיים לחלונות אלומיניום

 

מהם חלונות בלגיים?

 

החלון הבלגי המקורי הוא חלון המבוסס על מסגרת ברזל יצוק עם מוטות ברזל דקים יותר שיוצרים מעין כוורת משבצות על פני שטח החלון. בתוך ריבועי הכוורת מותקנת זגוגית כך שבסך הכל נוצר חלון אחד שלם בתצורה משובצת. למעשה, הכינוי חלון בלגי נובע מכך שחלונות אלה יוצרו בעבר מפלדה בלגית שנחשבה בזמנו לפלדה האיכותית ביותר בעולם. אחרי שאמרנו את זה, החלונות הבלגיים של היום יכולים להגיע בוורסיות שונות של התיאור שהבאנו לעיל. חלונות בלגיים מודרניים יכולים להיות מיוצרים לא רק מברזל יצוק אלא גם מפרופילים של אלומיניום והם לא חייבים להגיע בתצורה הבסיסית של משבצות אחידות על שטח החלון, אלא גם בתצורת ריבועים א-סימטרית ועל פני חלק מן החלון ולא על כולו.

 

אם חלון בלגי יכול להיות מיוצר מאלומיניום אז במה הוא שונה מחלון אלומיניום?

 

ובכן, חלונות אלומיניום הוא כינוי שבו משתמשים על מנת לתאר את חלונות האלומיניום הבסיסיים, מסגרת עשויה פרופיל אלומיניום עבה ובתוכה נתונה זגוגית אחת (או יותר בחלונות גדולים במיוחד). חלונות אלומיניום היא ביטוי שמתייחס גם בעיקר לחלונות הזזה עשויים אלומיניום, בין שמדובר בחלונות בעיצוב בסיסי כפי שמסופק על ידי קבלנים ובין שמדובר בחלונות מעוצבים בגוונים ובמרקמים מיוחדים. על כן, על אף שחלונות בלגיים יכולים להיות עשויים מאלומיניום, ברגע שהעיצוב הוא בלגי, הם מוגדרים בראש ובראשונה כחלונות בלגיים.

 

אז מהם באמת ההבדלים בין חלונות בלגיים ובין חלונות אלומיניום?

 

ובכן, ההבדל הבולט ביותר הוא כמובן חומר הגלם ממנו עשויים החלונות. חלונות בלגיים עשויים ברזל בעוד חלונות אלומיניום עשויים אלומיניום, אם כי בהיבט זה כאמור, אפשר לומר שמרבית החלונות הבלגיים כיום מיוצרים אף הם מאלומיניום לאור יתרונות העמידות, המשקל והגמישות העיצובית של האלומיניום. הבדל בולט נוסף הוא עובי המסגרת. מאפיין מרכזי של חלונות בלגיים הוא מסגרת דקיקה ומעודנת בניגוד למסגרת העבה המאפיינת חלונות אלומיניום סטנדרטיים. לבסוף, הבדל מרכזי נוסף הוא פרישת הזגוגיות על פני שטח החלון. בעוד שבחלונות אלומיניום הוספת פרופילים מעבר למסגרת נועדה בדרך כלל לתמוך בזגוגיות גדולות בחלונות גדולים או בדלתות הזזה גדולות, הרי שבחלונות בלגיים השימוש בפרופילים נוספים בשטח החלון הם חלק מרכזי בקונספט הבלגי ונוכחים בו בצורה נרחבת.

בעניין המחיר, חלונות בלגיים הם בדרך כלל יקרים יותר, שכן הם דורשים כמות גדולה יותר של חומר גלם בנוסף לסוג הפרופילים שבהם נעשה שימוש לייצורם, שנחשבים ליקרים יותר.

בשיתוף חברת יורוסטייל מתמחים בחלונות אלומיניום לבית


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש