תמונה אחת שווה אלף מילים: כיצד מבצעים אופטימיזציה לתמונות בעבור מנועי החיפוש?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 10/11/2019 08:35 ● ערב ערב 2940
האינטרנט שמשמש אותנו כה רבות למציאת מידע כתוב הוא גם עולם של מדיה. לצד התוכן, אנחנו רגילים לראות באתרים גם תמונות שונות שתורמות לחוויית הגלישה שלנו – אך כיצד בוחרים בתמונות הנכונות וכיצד מתאימים אותן לדרישות מנועי החיפוש?
תמונה אחת שווה אלף מילים: כיצד מבצעים אופטימיזציה לתמונות בעבור מנועי החיפוש?

כל מקדם אתרים לומד די מהר את משפט המחץ "התוכן הוא המלך". ואכן, בעולם האינטרנטי שבו פועלים אנשי SEO יש חשיבות גדולה מאוד לתוכן איכותי, מעניין, מקורי ובעיקר, כזה העונה היטב על מה שהגולשים מבקשים לדעת. דף אינטרנט המכיל תוכן איכותי ושימושי לגולשים יכול להגיע לדירוגים גבוהים בדפי תוצאות החיפוש של גוגל ושל שאר מנועי החיפוש ולהביא תנועת ממוקדת ואיכותית של גולשים העשויים לבצע רכישה באתר או לשכור את השירות המוצע בו.

עם זאת, חשוב לזכור כי לצד התוכן הכתוב, דפי אינטרנט איכותיים כוללים סוגי תוכן נוספים: תמונות, אינפוגרפיקות, תרשימים, סרטוני וידאו ועוד. כל סוגי המדיה הללו יכולים לתרום לאיכות הדף שבו הם מופיעים ולחזק את המיקוד הנושאי שלו, כך שמנועי החיפוש יבינו טוב יותר במה עוסק הדף וידרגו אותו גבוה יותר. במאמר זה ברצוננו להתמקד בתמונות המשולבות באתר ובתהליך האופטימיזציה שכדאי לבצע על מנת להפוך אותן לידידותיות ככל האפשר למנועי החיפוש.

תהליך של אופטימיזציה לתמונות הוא חלק מתהליך קידום אתרים אורגני והוא נועד לאפשר למנועי החיפוש להבין את התמונה טוב יותר ולהציגה בתוצאות החיפוש כמענה לשאילתות מתאימות וכן לשפר את חוויית המשתמש באתר. בנוסף, התהליך נועד לוודא כי התמונות באתר אינן פוגעות במאמצי הקידום מסיבות שונות. הנה כמה נקודות חשובות להתייחסות:

תמונות מקוריות ומעניינות – תמונות ממאגרי תמונות יכולות להפוך את דף האינטרנט שלנו ליפה יותר, אבל תרומתן מבחינת SEO נמוכה בהשוואה לתמונות מקוריות. תמונות מקוריות ומעניינות, למשל תמונה של המוצר שלנו או אינפוגרפיקה מעניינת וייחודית, תורמות לקוראים שלנו הרבה יותר מתמונה שהם כבר ראו במקומות אחרים. ומכיוון שגוגל מדרג גבוה אתרים בעלי תרומה גבוהה לקוראים, יש בכך כדי לתרום למאמצי הקידום. תרומה נוספת למאמצי הקידום היא העובדה שתמונות כאלו גם צפויות לזכות ליותר צפיות ושיתופים.

תיאור התמונות – חשוב לזכור שגוגל יודע לקרוא ולנתח טקסטים מצוין, אך הוא אינו טוב כל כך בצפייה בתמונות ובהבנת האובייקטים המוצגים בהן. על מנת שנהיה בטוחים כי גוגל מבין מה מוצג בתמונה כך שהוא יוכל להציגה לגולשים שכתבו שאילתת חיפוש רלוונטית, עלינו לתאר את התמונה בצורה הטובה ביותר. תגית ה-ALT של התמונה היא מקום מצוין לכתיבת הסבר קצרצר על התמונה בשילוב מילות מפתח, מילים נרדפות או הטיות של מילות המפתח שלנו. באופן זה התמונה הופכת נגישה יותר למנועי החיפוש, ולא פחות חשוב מכך – לבעלי מוגבלויות ראייה.

משקל התמונות – תמונות כבדות מדי עשויות לפגוע בזמני הטעינה של האתר, שהם פרמטר חשוב בקביעת הדירוגים של גוגל. על מנת שהתמונות שלנו לא יפגעו במאמצי הקידום שלנו, עלינו לוודא כי התמונות המועלות לאתר אינן כבדות מדי. ניתן לבצע בדיקה לדף בכלי בדיקת המהירות של גוגל על מנת למצוא תמונות שגוגל ממליץ להקטין את נפחן. בנוסף, יש להגדיר את גודל התמונה בצורה נכונה, בהתאמה לדף שבו היא מופיעה, וחשוב לוודא את קיומו של מנגנון שבזמן העלאת התמונה יוצר באופן אוטומטי תמונות בגדלים קטנים יותר ומשתמש בהן מאוחר יותר בהתאם לגודל הנדרש בדפי האתר.

אם כן, ניתן לסכם ולומר שכאשר אנחנו מעלים תמונות מקוריות לאתר שלנו אנחנו יכולים להפיק מכך רווח גדול, אך חשוב לוודא תמיד שהתמונות מועילות לאתר ולגולשים ולא פוגעות בו ובזמני הטעינה שלו. אתם מוזמנים ללמוד עוד על נושא זה ורבים נוספים במסגרת קורס SEO המכשיר בכל שנה מאות מקדמי אתרים ומעניק ידע שימושי וחשוב לבעלי אתרים המקדמים בעצמם.


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש