כל מה שרציתם לדעת על עורך דין פינוי בינוי

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 26/11/2019 08:38 ● ערב ערב 2942
פרויקט פינוי בינוי יזום על ידי הרשות העירונית המקומית, ולרוב, נתמך על ידי משרדים ממשלתיים שאף מסייעים בתקציבים. מדובר על תכנית להתחדשות עירונית בשכונות ותיקות שניבנו לפני שנים רבות. יש בהן תשתיות ישנות שחלקן רקובות לחלוטין או בלויות חלקית. הליקויים קיימים במרחב הציבורי ובמבנים עצמם
כל מה שרציתם לדעת על עורך דין פינוי בינוי

הבניינים נמוכים וישנים ותופסים שטח רחב המנוצל למגורים של כמות אוכלוסייה מעטה. חלקם בנייני רכבת עם דירות קטנות שטח, אחרים ללא מעליות וכדומה. התכנון השכונתי והכללי לקוי ובעל כשלים מובנים. מטרת התכנית היא לפנות את הדיירים, להרוס את כל הבניינים ולהקים שכונה חדשה עם מגדלי מגורים מודרניים, מוסדות ציבור חדשים, גנים, פארקים ושטחי ציבור בכמות מספקת. הכול, עם תכנון מודרני ברוח הזמן.

 

יתרונות

 

בפרויקט תכנית להתחדשות עירונית  כל צד אמור להרוויח. הדיירים יקבלו דירות גדולות וחדשות וסביבה אורבנית חדשנית, הרשות העירונית תמשוך אוכלוסייה צעירה ובעלת יכולת כלכלית, תרוויח מיסים גבוהים יותר, תהפוך את העיר למוקד משיכה ועוד. תכנון כל פרויקט כזה הינו ארוך ומעורבים בו משרדי תכנון, מהנדסי המתמחים בנושאי נוף סביבתי ועירוני, מחלקות משפטיות של הרשויות, עורכי דין ועוד. אחד האתגרים המורכבים הוא הסברה נכונה לציבור המעורב והדיירים על מנת לקבל הסכמתם לתכנית. כל הנושאים הללו, ובמיוחד ההתמודדות מול הדיירים, מעכבים את אישור התכנית והיא יוצאת לדרך רק כאשר כל או מרבית החסמים הקשים הוסרו.  עורך דין פינוי בינוי מתמחה בפרויקטים כאלו ויכול לייצג כל צד המשתתף בו. החל מהדיירים, דרך הרשות העירונית וכלה ביזמים ובקבלנים הזוכים במכרז ההקמה.

 

אינטרסים של כל צד

 

לכל צד אינטרסים אחרים ועורך הדין ייצג אותם. הדיירים מעוניינים בייעוץ לפני עריכת ההסכם ובעת עריכתו. הם רוצים להבין היבטי מיסוי, לקבל בטוחות ושעבודים לקיום ההבטחות לגביהם, לקבל דיור חלופי או כסף עבורו, לקבל רישום בטאבו של הדירות החדשות על שמם וכדומה. ליווי צמוד יוריד מהם חששות, יבטיח להם קבלת כל זכויותיהם וייצוגם כאשר מתעוררות בעיות שונות. הרשות זקוקה לגורם אשר מכין את ההסכם ומפקח עליו, לסיוע משפטי בעת בחירת זכיין, לניהול  משא ומתן בעת הכנת ההסכמים השונים מול הדיירים, היזמים וגורמים אחרים, יש צורך בקבלת ערבויות מהם, בהסדרת שעבודים לטובתה ולטובת הדיירים בעריכת כל הבדיקות המשפטיות הנדרשות ביישומם הנכון של ההסכמים בעת עבודות הביצוע ועוד. היזמים עצמם חייבים ייעוץ משפטי לגבי היבטים שונים בתהליך.

 

בעיות, שאלות וטיפולים

 

במקרים רבים, עלולות להיווצר בעיות. לדוגמא: דייר סרבן אחד או יותר הגורמים לעיכוב כל הפרויקט בנוסף, יש אלמנטים שצריך לבדוק כמו היבטי מיסוי שונים ובדיקת תקינותם מבחינה חוקית ומשפטית. יש צורך במשא ומתן מול דיירים לגבי מיקום הדירות החדשות ועוד.  עורך דין פינוי בינוי יכול להיות מעורב בתהליך מכל כיווניו והיבטיו. הוא מקיים קשרי עבודה מול גורמים המעורבים בפרויקט כזה ובין היתר, הרשויות העירוניות, מנהל מקרקעי ישראל, נציבות מס הכנסה ועוד. הוא יכול לקבל מהם מידע מעודכן ו/או משפטי חשוב וחדש, לנהל שיחות ופגישות ולדון עימם בהיבטים שונים.  כל הפעילות הנ"ל חייבת להיעשות תוך כדי מחשבה עמוקה וביעילות.  במרבית המקרים, כדאי לו להגיע להסכמות על ידי משא ומתן ולא בדרך של הליכה לבית משפט אשר, לרוב, מעכבת את כל התהליך. היגיון ויצירתיות הן תכונות נדרשות מעורך דין העוסק בתחום. הידע והניסיון הרב שברשותו יכול לסייע לו בייעוץ נכון בכל שלב בתהליך. מומלץ לקבל שירותי עורך דין פינוי בינוי בעל מוניטין בתחום. כך ניתן להיות בטוחים שכל הנושאים החשובים נמצאים תחת מעקב ובקרה.


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש