6 טיפים לתכנון המשרד הביתי

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 11/12/2019 11:35 ● ערב ערב 2944
עבודה מהבית הייתה עד לפני עשור או שניים משהו נדיר ששמור רק למעטים אך ההתפתחות הטכנולוגית יצרה את התנאים הנכונים וההזדמנויות להקמת עסק ביתי שיכול לפרנס את בעליו בכבוד והרבה יותר מכך.
6 טיפים לתכנון המשרד הביתי

 

6 טיפים לתכנון המשרד הביתי

 

עבודה מהבית הייתה עד לפני עשור או שניים משהו נדיר ששמור רק למעטים אך ההתפתחות הטכנולוגית יצרה את התנאים הנכונים וההזדמנויות להקמת עסק ביתי שיכול לפרנס את בעליו בכבוד והרבה יותר מכך.

למרות העלייה בשיעור העסקים שמתנהלים מן הבית, העניין טומן בחובו מספר אתגרים שיכולים להכריע את הצלחת העסק לכאן או לכאן.

בין האתגרים הבולטים ניתן למנות את העובדה שעבודה מהבית עשויה להיות הרבה יותר קשה מבחינה מנטלית מהסיבה שלאנשים רבים יש קושי טבעי לעשות את ההפרדה בין בית לעבודה – מה שעשוי להוביל לגלישה של פעולות ביתיות אל תוך שעות העבודה.

עניין נוסף שצריך לתת עליו את הדעת הוא הכנת אזור עבודה מוגדר שיספק את התנאים המתאימים מצד אחד ויעזור לכם לבצע את אותה הפרדה מנטלית מצד שני.

עניין זה מקבל משנה תוקף לאור העובדה שמחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות קושרים את הפריון וההצלחה בעבודה אל תכנון הסביבה המשרדית.

לאור הנתונים הללו, החלטנו לסקור 6 טיפים שיעזרו לכם לתכנן את המשרד הביתי באופן הנכון וליצור את התנאים לסביבת עבודה מאובזרת, נעימה ופורייה.

 

מיקום מנצח

 

עושה רושם שבמקרים רבים המיקום יכול לחרוץ את הגורל לכאן או לכאן. אולי זה נשמע דרמתי במיוחד כאשר מדובר על משרד ביתי אך אם נשים לרגע את הדרמתיות בצד, לא יהיה קשה להסביר כמה חשוב למקם את פינת העבודה במיקום שקט – רחוק ככל הניתן מיושבי הבית ובטח שמאביזרים מרעישים כמו טלוויזיה או מיקומים הומים ומלאי פיתויים כמו הסלון.

 

ארגון סביבה פרודוקטיבית

 

אם אתם רגילים לעבוד בשולחן עמוס כל טוב, כדאי שתדעו ששחייה בהררי ניירת ואביזרים יכולה להאט את קצב עבודתכם ומחשבותיכם.

ההמלצה היא לעבוד בשולחן נקי תרתי משמע שמכיל רק את האביזרים שאתם חייבים בהישג יד כמו כלי כתיבה, מגשים לניירת וכיוצא בזה.

דבר נוסף שחשוב להתייחס אליו הוא רכישת כל הציוד שדרוש לכם כדי לבצע את עבודתכם באופן יעיל – בלי חיפושים ובלי עיכובים.

מומלץ להזמין מראש ציוד משרדי שאתם זקוקים לו החל מאביזרים מתכלים כמו נייר a4 ודפים לצילום והדפסה ועד לאביזרים קבועים שיעזרו לכם ליצור את האווירה והתנאים המתאימים לעבודה כדוגמת לוח מחיק.

 

כיסא ושולחן נוחים

 

אתם עומדים לבלות באזור העבודה שעות רבות וחשוב שהסביבה תהיה נוחה ותומכת.

זאת הסיבה שעליכם לתת את הדעת לבחירת ריהוט משרדי מתאים – כזה שמשתלב היטב באזור המוגדר בביתכם, מאפשר לכם לבצע את מגוון המשימות באופן נוח וחשוב מאוד – תומך בכם מבחנה פיזיולוגית.

זה הזמן לציין שכיסא אורתופדי יכול להיות הגבול שבין נזק גופני כתוצאה מעבודה מאומצת בישיבה ממושכת לבין עבודה פרודוקטיבית בסביבה נוחה ותומכת.

עצם העובדה שאתם עובדים מהבית, אינכם חייבים להשקיע הון תועפות כדי לרכוש ריהוט משרדי איכותי ואינכם צריכים לחשוב על עיצוב מנקר עיניים. רכישה של ריהוט משרדי איכותי ושימושי יכול להתבצע גם במחירים מאוד סבירים.

 

תאורה מתאימה

 

לסוג ואיכות התאורה יש משמעות מאוד גבוהה על יצירת אווירה תומכת לעבודה משרדית. בעוד שבסביבת מגורים כל מה שצריך הוא תאורה נעימה ושימושית, התאורה במשרד היא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על התפוקה, הנוחות ואפילו מצב הרוח שלכם.

ההמלצה היא לבחור בתאורה לבנה בהירה בעוצמה מתאימה – כך שמצד אחד המקום לא יהיה חשוך מדי ולא מואר יתר על המידה – שני מצבים שיכולים להביא להתעייפות ופגיעה בריכוז.

במידת הצורך ניתן לרכוש מנורת שולחן שתעזור לכם לעבוד בשעות הקטנות (במידת הצורך) בלי להפריע למשפחה).

 

הכניסו מעט ירוק לעבודה

 

עוד דרך מומלצת ליצור אווירה מרגיעה שתעזרו לכם להתרכז בעבודה היא להכניס צמחייה לסביבת העבודה.

זה יכול להיות עציץ גדול או קקטוסים קטנים מסוגים שונים שנפוצים כל כך במשרדים.

 

התייחסו אל המשרד כמו משרד

 

אם ננסה לסכם את כל הטיפים, ניתן לומר שכדי ליצור סביבת עבודה טובה ופורה, עליכם להתייחס אל אזור העבודה כאל משרד. לא משנה מה גודלו או מיקומו – תנו לו את הכבוד הראוי והעיצוב המתאים ותוכלו ליצור את אחד המקומות הכי מוצלחים בחייכם. שלבו את זה עם קביעת כללים ושעות עבודה ברורים ותוכלו לבצע את עבודתכם באופן מיטבי ולהתגבר על הפיתויים והאתגרים שמלווים כל עבודה מהבית.


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש