יהדות - פרשת וישלח

מאת: הרב דוד שנה ● 11/12/2019 12:25 ● מה נשמע 630
ממשלת ישראל חותרת בכל כוחה להגיע לאיזו שהיא ''הסדרה'' עם מחבלי החמאס בעזה. אותה הגברת בשינוי אדרת. פעם קוראים לזה ''הודנה'', פעם ''תהדייה'', ועכשיו זה ''הסדרה''. משמעותן של כל אותן מילים מכובסות היא אחת - החמאס ימשיך לאמלל את חייהם של תושבי עוטף עזה ביום ובלילה כמו שנעשה כבר 15 שנה, ואנחנו נמשיך להגיד להם שלא כדאי להם לנסות אותנו כי אנחנו נכה אותם מכה כזאת חזקה שהם כבר יידעו מה זה להתעסק איתנו וכו' וכו' וחוזר חלילה >
יהדות - פרשת וישלח

 

פרשת וישלח 


ממשלת ישראל חותרת בכל כוחה להגיע לאיזו שהיא "הסדרה" עם מחבלי החמאס בעזה. אותה הגברת בשינוי אדרת. פעם קוראים לזה "הודנה", פעם  "תהדייה", ועכשיו זה "הסדרה". משמעותן של כל אותן מילים מכובסות היא אחת  - החמאס ימשיך לאמלל את חייהם של תושבי עוטף עזה ביום ובלילה כמו שנעשה כבר 15 שנה, ואנחנו נמשיך להגיד להם שלא כדאי להם לנסות אותנו כי אנחנו נכה אותם מכה כזאת חזקה שהם כבר יידעו מה זה להתעסק איתנו וכו' וכו' וחוזר חלילה. אבל השבוע הגדילו מחבלי החמאס לעשות כשהודיעו מראש שאין ולא תהיה שום הסדרה עם ישראל, בעוד ששרים בממשלה מדווחים בדיוק להפך, שאכן כן נעשים מאמצים גדולים להסדרה שתעניק לעזה הקלות מפליגות לכת עד כדי בניית נמל ימי שיזעזע אצלנו את אמות הסיפים.  בג'ונגל של המזרח התיכון מבינים אך ורק כח. כל סממן הכי קלוש של חולשה מזמין את חיות הטרף ההולכות על שתיים לבלוע את החלש. כח. ואם לא מבינים בכח, אז צריך להפעיל עוד יותר כח. כך היה לאורך כל ההיסטוריה, וכך גם זה ימשיך להיות עד שיבוא משיח צדקנו ויעשה את הסדר הנדרש בעולם על מנת להופכו למקום טוב ובטוח יותר . 
השבת נקרא בפרשת 'וישלח' על חזרתו של יעקב אבינו לארץ ישראל אחרי למעלה מ-20 שנות גלות בחרן. כשיעקב מגיע לארץ, הוא מחליט להתיישב בעיר שכם. יעקב לא עושה שום דבר רע לאף אחד,  אינו פוגע באיש ואינו מנסה להשתלט על כלום, להפך, כתוב בפסוק שכשיעקב הגיע לשכם אז הוא "ויחן את פני העיר", ומסביר רש"י – עד שיעקב הגיע לא היו להם מטבעות. כל המסחר בשכם היה סחר חליפין ואילו יעקב תיקן להם מטבעות על מנת להקל להם את חייהם. נו, היינו מצפים מאנשי שכם להכיר טובה ליעקב על העזרה הגדולה שהעניק להם. אבל במקום זאת, מגיע שכם בן חמור נשיא העיר, חוטף את דינה ביתו של יעקב, אונס אותה, מתעלל בה, ומשאיר אותה אצלו בבית. זאת ועוד, בשיא חוצפתו, מגיעים שכם ואביו החמור לבית של יעקב ובהיתממות מעושה הוא אומר ליעקב – שהבן שלו התאהב בבת של יעקב  והוא מעוניין להתחתן איתה. יעקב מרגיש נסחט ומובס ולא יודע כיצד להגיב למעשה הברוטאלי של שכם, אבל 2 בניו של יעקב- שמעון ולוי לוקחים את היוזמה לידיהם. הם מביעים נכונות לבקשתם של שכם וחמור, אבל יש להם רק תנאי אחד בלבד- שישכנעו את כל אנשי עירם לעשות ברית מילה, כי לצאצאים של אברהם אסור להתחתן עם מישהו שיש לו עורלה. מרוב להיטות "לסגור עסקה" מסכימים שכם וחמור אביו לתנאי ואכן הם משכנעים את כל אנשי עירם לחתוך את עורלתם. או אז מנצלים שמעון ולוי את ההזדמנות, וביום השלישי שלאחר הברית, כשכל אנשי העיר של שכם סובלים מכאבים בעקבות חיתוך עורלתם, נכנסים שמעון ולוי לעיר ובמבצע הרואי הם מחסלים את כל הגברים בעיר כולל את שכם האנס ואת אביו המנוול. הם משחררים את אחותם מביתו של שכם ומחזירים אותה הביתה אל יעקב. יעקב פוחד מאוד מהתגובה שעלולה לבוא מהגויים שגרים בסביבות שכם, וכועס מאוד על שמעון ולוי, אבל שמעון ולוי עונים לאביהם בכאב עצום ובזעקה שיוצאת מעומק הלב וראוי לה שתהדהד עד לימינו: "הכזונה יעשה את אחותנו" ?!?! יעקב יודע שבניו צודקים. אין דבר כזה שגוי יפגע ביהודי בארץ ישראל ולא ייענש. אין ואסור שיהיה !!! אפקט ההרתעה שהייתה לנקמה שערכו בני יעקב בשכם הייתה כל כך גדולה, שאף גוי בסביבתם לא העז לגעת יותר בילדיו של יעקב. מול האוייב מפעילים את כל הכח !!!


חדשות אילת - ערב ערב באילת