5 דרכים יעילות להורדת הלחץ בחיים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 18/12/2019 16:31 ● ערב ערב 2945
ללחץ, סטרס זמני, השפעה שלילית על הגוף והנפש. מחקרים מצביעים על כך שלחץ יכול להוביל לתסמינים פיזיים כמו לחץ דם גבוה, כאבים בחזה, כאבי ראש, עלייה במשקל ונדודי שינה ולפגיעה באיכות החיים.
5 דרכים יעילות להורדת הלחץ בחיים

בשיתוף פרמה גורי

ללחץ, סטרס זמני, השפעה שלילית על הגוף והנפש. מחקרים מצביעים על כך שלחץ יכול להוביל לתסמינים פיזיים כמו לחץ דם גבוה, כאבים בחזה, כאבי ראש, עלייה במשקל ונדודי שינה ולפגיעה באיכות החיים.
על פי נתונים, 43% מכלל המבוגרים סובלים מהשפעות בריאותיות שליליות כתוצאה ממתח ו-75% מכלל הביקורים אצל רופא המשפחה קשורים בדרכים שונות במתח, לחץ וסטרס זמני.
הגיע הזמן לאמץ טכניקות יצירתיות לשליטה בלחץ בחיי היומיום וניהול מתחים על מנת להפיג נדודי שינה ולחיות חיים רגועים ובריאים יותר. לפניכם 5 דרכים שיעזרו לכם במשימה. היכון, הכן, להירגע!

 

5 טיפים להתמודד עם הלחץ והסטרס בחיי היומיום:

 

  1. לתרגל בבית - ממיינדפולנס ועד יוגה צחוק
    התמודדות עם לחץ מתחילה בשיטת הרפיה כשכל אחד יוכל לבחור את הסגנון המועדף עליו. לצחוק אפקט חיובי בהקלה על ידי הרגעת השרירים והפחתת תגובת הלחץ ותרגול יוגה צחוק יכול לסייע מאוד במצבים רגשיים שליליים. תרגול מיינדפולנס אף הוא יעיל במעקב אחר נשימה, מיקוד פנימי ומודעות גבוהה תוך הקטנת החלק במוח שאחראי על תגובת הלחץ ומכאן הפחתת המתח ותיעול המחשבות לכיוונים חיוביים.
  2. תתחילו לזוז – נפלאות הפעילות הספורטיבית
    במהלך פעילות גופנית ניתן להפחית את הורמוני המתח בגוף כמו קורטיזול המופרש מבלוטת יותרת הכליה וכן לשחרר אנדורפינים שמסייעים בשיפור מצב הרוח. כושר גופני על בסיס קבוע מטיב גם עם איכות השינה הנפגעת כתוצאה ממתח וחרדה. המטרה היא למצוא פעילות גופנית שתסב לכם הנאה בין אם הליכה מהירה, פילאטיס או ריקוד.
  3. לכתוב על זה – להוציא את המתח על הנייר
    מסתבר ממחקרים שניהול יומן מהווה כלי יעיל לניהול סטרס. על ידי הכתיבה משתחררות המצוקות וקל יותר לעבד את החומר ולהתמודד אתו. כמו כן, כדאי לעקוב אחר הלחץ ברמה היומיומית ולדרג את עוצמת הלחץ מ-1 עד 10 על מנת להבין מה גורם לכם להילחץ ובאילו סיטואציות אתם נלחצים יותר כדי לבחון אם ניתן לטפל בבעיה באופן נקודתי.
  4. להתמודד עם לחץ על קיבה מלאה – תפריט להצלחה
    לאורח החיים השפעה ישירה על רמות הלחץ וכך גם לתזונה. ישנם מאכלים הנקשרים בהורדת לחץ כמו למשל, מזונות העשירים באומגה 3 כמו סלמון שהוכח כיעיל בשמירה על רמות הקורטיזול וכן מאכלים העשירים בוויטמין C כמו תפוזים ופירות יערב, פרוביוטיקה המשפרת את תהליך העיכול שגם הוא נקשר בלחץ ובמקביל, כדאי להימנע ממזון משומר ומעובד.
  5. להריח את הרוגע – שמנים ונרות ליצירת אווירה נעימה
    זוכרים את הריח שעושה לכם טוב? שימוש בשמנים אתריים, נרות ואפילו שמנים מרגיעים לעיסוי יכולים להפחית מהלחץ במיוחד ניחוחות מרגיעים של לבנדר, לבונה, ילנג ילנג, תפוז וגרניום בין אם באמבטיה לפני השינה או בהדלקת נרות ארומאטיים בבית. נסו להריח ולצלול עם הדמיון למחוזות רחוקים כמו זיכרון ילדות מתוק או חוויה מענגת מחופשה. אל תשכחו לכבות את הנרות לפני שהלכתם לישון ואולי הפעם נדודי השינה ייעלמו...

אמצו את הדרך המועדפת עליכם להתמודדות עם לחצים ומצבי סטרס בחיי היומיום או גוונו בין הטכניקות לשגרה רגועה יותר.

היכנסו למידע נוסף אודות לחץ ומתח נפשי יומיומי וכיצד להתמודד איתו באתר פרמה גורי


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש