לתת ליצירתיות לפרוץ החוצה - אצל בטי בסטודיו

מאת: אביבה דקל ● צילום: חיים דוד ● 18/12/2019 18:28 ● ערב ערב 2946
"אין גיל לאמנות ולעיסוק באמנות" אומרת בטי גזית, ובסטודיו שלה, הפועל בהצלחה כבר ארבע שנים, יכולים ילדים ומבוגרים כאחד לחוות את האמן הפנימי שמבקש לפרוץ החוצה
לתת ליצירתיות לפרוץ החוצה - אצל בטי בסטודיו

על אף שהאמנות הייתה בדמה של בטי גזית כבר מגיל צעיר, את החלום לעסוק בתחום מימשה רק בשנים האחרונות, אחרי שהעזה לפרוץ את מעגל הנוחות של מה שהיא מגדירה "עבודה בטוחה". "זה לא היה תהליך קל ומהיר, אבל ככל שחלף הזמן, זה פשוט ביעבע בי עד שהרגשתי שדי זה חייב לקרות" היא אומרת ומוסיפה בחיוך, "הלוגו שלי, בעצם מבטא את התהליך הזה, הר געש שמשפריץ צבעים מתוכו – וזה מה שהרגשתי שאני רוצה להוציא החוצה מתוכי, את כל מה שחלמתי עליו במשך כל השנים".

 

לאחר שנים בעבודה אדמיניסטרטיבית שבהן המשיכה לחלום אמנות ולצייר, הצעד הראשון בהגשמת החלום החל לפני כחמש שנים. כאשר החליטה שהגיע הזמן להגשים, היא נרשמה למכללה לאמנות ברמת גן, ללימודים, שדרשו משאבים רבים ומאתגרים, סיימה בהצלחה ויצאה לדרך. היא החלה ללמד אמנות בבתי ספר בעיר. ולאחר שנה, כשהיא חשה בטוחה ומנוסה יותר, החלה לפעול למען הקמת הסטודיו שלה.

 

בסטודיו שלה היא מלמדת תחומי אמנות מגוונים לכל הגילאים, מגיל ארבע ועד 99. פיסול בחימר, פיסול בעיסת נייר, אמנות סביבתית, קווילינג (גלגולי נייר), רישום, ציור על בד, נייר וציור על זכוכית. בטי מציינת כי עיקר הדגש בסטודיו שלה הוא על תחום הפיסול כיוון שהיא רואה בזה מפגש של אמנות שמהווה בין היתר מקור לחברה, עניין וגם תראפיה. בטי מציינת ש "אין גיל לאמנות ולעיסוק באמנות, אני יכולה לומר שהרבה אנשים שהתחילו לפסל בגיל מבוגר גם כאלו שיצאו לגמלאות גילו את האמן הפנימי שבהם והגיעו כאן לרמה טובה מאד".

ביחס לילדים, בטי סבורה שהאמנות מעניקה להם ערך מוסף חיוני להתפתחות האישית שלהם: "אני מאמינה שכל ילד נולד עם ממד יצירתי וזה משהו שחייבים לשמר ולטפח אצל ילדים. גם אם הם לא מתכוונים לעסוק באמנות. עיסוק באמנות פותח את הראש להתבונן על דברים ממקום אחר. העיסוק באמנות עוזר להם בהתמקדות, מרגיע אותם, מפתח את הדימוי העצמי ואת הביטחון העצמי שלהם. מנסיוני, אני יכולה להעיד על מגמות חיוביות אצל ילדים שהשתתפו בחוג שלי". מבחינתה הכל תלוי בגישה: "אני משתדלת לעבוד עם כל ילד לפי הצרכים שלו. ללמד אותו איך בונים תהליך תוך השמת דגש לכך, שמהר זה לא תמיד טוב ויש כללים שצריך לעבוד על פיהם. זה תמיד הכי בולט במיוחד אצל ילדים שקשה להם עם דחיית סיפוקים, הם לומדים לדמיין קדימה את המהלך הבא, ולעבוד בסבלנות בכדי להגיע אליו. וזה מה שעושה את העיסוק באמנות לדבר חיוני ונדרש אצל ילדים - דרך אגב הדבר הזה נכון גם למבוגרים – ממש ככה".

 

בטי מקפידה לקיים קבוצות לימוד קטנות ואינטימיות שמאפשרות לכל אחד לקבל ביטוי ותשומת הלב מלמדת טכניקות שמקדמות את התהליך. ניכר מתוך דבריה שהיא עושה הכל מתוך אהבה ואמונה שכל אחד יכול או כמו שהיא אומרת "אין גיל לאמנות".

 

החוגים של בטי מתקיימים ארבעה ימים בשבוע, וכל מי שמעונין ללמוד לחוות יצירתיות מוזמן ליצור קשר עם בטי, להצטרף לחוג ולהתחיל ליהנות.

 

כתובת: הסטודיו של בטי גזית: מרכז צבר 1, מול ביה"ס 'בגין'.

טלפון ליצירת קשר 0526289982.

 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש