הומאופתיה - שפעת חורף

מאת: רותם ג'קסון ● צילום: רותם ג'קסון ● 26/12/2019 08:51 ● מה נשמע 632
החורף כבר כאן והשפעות מרחפות מעל ראשינו באיום מתמיד והדילמה להתחסן או לא תופסת פיקוד. לפני שאתם נבהלים מכל אפטצ'י שבורח לכם או למישהו לידכם כדאי להבחין בין שפעת להתקררות כי לא כל הצטננות היא שפעת מדבקת!
הומאופתיה - שפעת חורף

השפעת היא מחלה ויראלית מדבקת, המופיעה בצורת מגיפה. זמן הדגירה הממוצע של המחלה הוא יום אחד עד שלושה ימים. היא מתאפיינת בחום, נזלת, שיעול, עייפות, חולשה, כאבי-ראש, כאבי שרירים/עצמות, כאבי גרון ובדלקות בדרכי הנשימה העליונים שעלולות להסתבך ולהגיע עד דלקות ריאות, כפי שראינו בשנתיים האחרונות.
ההצטננות לעומת זאת היא מחלה יחסית קלה מהשפעת והיא מתמקדת לרוב רק באזור הפנים- האף והגרון ומופיעה בצורה הדרגתית. 
בכל מצב חשוב לאפשר לעצמכם/ילדכם לנוח בבית ולא למהר לחזור לשגרה מיד לאחר שהחום ירד ובוודאי לא עם חום מוסתר מ"אקמולי". לא רק כדי שלא תדביקו אחרים אלא על מנת לאפשר לגוף זמן למנוחה והתחזקות. לעומת זאת רצוי לשמור על כמה כללי התנהגות שיעזרו לנו להימנע מלחלות כמו שמירה על היגיינה- שטיפת ידיים, כוס ובקבוק אישיים וכו. 


חיזוק טבעי למחלות החורף:


קפסולות מרוכזות בירקות ופירות (juice plus ),מינונים גבוהים של ויטמין C , אבץ, ויטמין D , תמצית זרעי אשכוליות, כורכומיל, אורגנול, שמן קצח, פרופוליס, אכנציאה,  ועוד מחזקים למינהם...


תרופות הומאופתיות קלאסיות למחלות החורף השכיחות: 

 

  • בהצטננויות חוזרות/קבועות או בדלקות חוזרות באוזניים/גרון/דרכי נשימה הטיפול המומלץ הינו טיפול הומאופתי מערכתי אצל הומאופת מוסמך ולא טיפול סימפטומטי כפי שמפורט להלן:
  • ACONITE- התחלה חזקה ופתאומית אחרי חשיפה לרוח קרה, חום גבוה, חוסר מנוחה וחרדה קיצונית, שיעול יבש, דלקת בבית הקול
  •  GELSMIUM- התפרצות איטית, חום נמוך, כבדות, חולשה, עייפות, סחרחורת, צמרמורות באזור הגב, עפעפיים צונחים מכבדות, רוצה רק לישון ולהיות לבד, ללא תחושת צמא
  • FERRUM- PHOS- כשהחום אינו מהיר וקיצוני ואין שום סימפטומים בולטים אחרים. הלחיים ורודות והפנים חיוורות. מועיל בתחילת מחלה כשהסימפטומים מתפתחים לאט.
  • ALLIUM CEPA- עיניים ואף דולפים –הפרשות מימיות וצורבות, התעטשויות אלימות, פנים חמות וגוף קר, הטבה באוויר הפתוח, הרעה בחדר חם.
  • ARS- הפרשה צורבת מהאף, המאדימה את העור. אף סתום עם נזלת מימית, חיפוי לבן על הלשון, הטבה במקום חם, צמרמורות ניכרות, חוסר מנוחה, פחד וחרדה, לא רוצה להיות לבד, מעדיף אוכל ומשקאות חמים בשלוקים קטנים, יכול להיות מלווה בשלשולים והקאות.
  • RHUS-TOX - חוסר מנוחה- מסתובב ומתהפך במיטה, קר לו- הרעה עקב אוויר קר ולח, הטבה ממשקאות חמים ותנועה ממושכת, צמא בלילה, פצעי הרפס כתוצאה מחום, בצקת ונפיחות בגרון- צרידות.
  •  הקיט הינו מצומצם וישנן תרופות נוספות לטיפול בשפעת. 
  • במידה ורמדי מסוימת אינה משפרת את המצב אחרי 2-3 מנות יש להפסיקה מיד ולהחליפה ברמדי מתאימה יותר או לפנות לעזרה מקצועית אצל הומאופת מוסמך. 
  • את כל הרמדיז המוזכרות להלן רצוי לתת בפוטנץ של  c 30. 

בתחילת הופעת הסימפטומים  -2 כדורים מתחת ללשון  בתדירות גבוהה - כל 2-3 שעות.  בשלבים הסופיים של המחלה- המינון הינו  3-4 פעמים ביום .ולרווח בהדרגה עם מידת השיפור.
התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות עם רופא.


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש