הפסטיבל הקלאסי קאמרי חוזר

מאת: אביבה דקל ● 3/1/2020 22:16 ● מה נשמע 633
החורף הגיע ואתו מגיע גם פסטיבל ישרוטל הקלאסי קאמרי למוסיקה קלאסית ● בסוף השבוע הנוכחי (2-5/1) יתמלאו אולמות ישרוטל מוסיקה קלאסית ● בחוץ אולי יהיה קר אבל באולמות יהיה חם, חם מאוד
 הפסטיבל  הקלאסי קאמרי חוזר
נתאי צרי (צילום: דנה רם) ● דוד זבה (צילום: רמי זרינגר)

בסוף השבוע הקרוב ימלאו שוב צלילי הפסטיבל הקלאסי קמרי הוותיק את אולמות מלונות ישרוטל. מזה 22 שנה מתקיים הפסטיבל בעיר ובקהל הממלא את האולמות תוכלו לראות בכל שנה מחדש פרצופים וותיקים שמקפידים שלא להחמיץ אפילו פסטיבל לצד פרצופים חדשים שמין הסתם עוד יתמכרו לצלילים. 

אנשים שהאזינו למוסיקה של פסטיבל ישרוטל כשהיו בני עשרים והתבגרו אתו וכאלו שהיו ילדים או נערים, בזמן שפסטיבל ישרוטל הקלאסי קאמרי נולד והיום הם כבר הורים לילדים המקווים להעביר את מסורת ההגעה לאילת לפסטיבל גם לילדיהם.
גם השנה יערך הפסטיבל בשיתוף תזמורת סימפונט רעננה המדהימה, שהמנהל המוסיקלי שלה עומר ולבר ונגניה כבר מרגישים בבית באילת ומקפידים להביא לנו מדי שנה מגוון יצירות מוסיקליות  ולארח בקונצרטים אמנים בולטים מהארץ ומחו"ל. התזמורת הזו היא קול ייחודי בעולם המוסיקה הקלאסית. שילוב מנצח של חדשנות עם איכות, שמאז היווסדה, מקפידה לבצע לצד הרפרטואר הקלאסי יצירות מקוריות המעשירות את אוצר המוסיקה הישראלית ומהוות חוליה איתנה בקשר שבין עושרה של המוסיקה היהודית של ה"אתמול" לרעננות הישראלית של ה"היום והמחר".
בפעם הראשונה בישראל ישתתפו בפסטיבל המנצח והפסנתרן מיוון קורנליוס מיכאלידיס, הפסנתרנית היווניה נפלי מוסורה, הטנור העולה מספרד סרג'יו אסוקבר. יגיע גם סרגיי קרילוב הכנר הוירטואוז הרוסי אותו פגשו כבר מבקרי הפסטיבל הוותיקים בשנה שעברה. עוד תוכלו לפגוש בפסטיבל מכרים ותיקים כמו המנצח דוד זבה, נגן הצ'לו הלל צרי ורבים רבים נוספים ביניהם מוסיקאים ישראלים כמו שלמה גרוניך ושם טוב לוי.


בין המופעים הבולטים בפסטיבל: 

 

  • מרחמנינוב לווילנסקי - הפסנתרנית דוראל גולן בקונצ'רטו השלישי הנודע מאת רחמנינוב והזמרת תום כהן בשירים נודעים של וילנסקי, שהושפע ממנו. מנצח: דוד זבה.
  • כיסאות מוסיקליים - המנצח היווני הצעיר והמבריק קורליניוס מיכאילידיס ייפגש על במה אחת עם הכנר הווירטואוז סרגיי קרילוב, בתכנית מגוונת ומפתיעה.
  • מטרופוליטן פינת לה סקאלה - הטנור הספרדי סרג'יו אסקובר והמנצח נמרוד דויד פפר יופיעו במבחר אריות ופתיחות אהובות ומוכרות.
  • כישוף בשני חלקים - מפגש פסגה בין הכנר המבריקסרגיי קרילוב לפסנתרנית היווניה הנפלאה נפלי מוסורה.

המופעים המרכזיים יתקיימו באולם האירועים של מלון רויאל ביץ' אילת, וחלק מהם יזמינו גם השנה את הקהל להשתתפות פעילה ומפתיעה.


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש