מה מיוחד בצימרים בדרום?

מאת: מסחרי ● 4/1/2020 00:46 ● ערב ערב 2948
בעוד האסוציאציה הראשונית של מרבית הישראלים למשמע המילה "צימר" היא זו של צימרים פסטוראליים בגליל ובצפון הארץ, בפועל אינספור צימרים לא פחות מוצלחים ואטרקטיביים פועלים גם באזור דרום הארץ. החל מהנגב הצפוני ומדבר יהודה ועד לערבה והרי אילת, ניתן למצוא לא מעט צימרים מפנקים מסוגים שונים וברוח דרומית ומדברים אותנטית. ה מייחד את הצימרים של הדרום על פני אלו של הצפון או של כל אזור אחר בארץ ומה גורם לאינספור ישראלים ותיירים כאחד לנהור מדי שנה ולכל אורך השנה לצימרים של דרום ישראל?
מה מיוחד בצימרים בדרום?
צילום: great vision

 

צימר מדברי אותנטי ומפנק – צימרים בדרום

 

כמובן שבבואנו לנסות ולענות על השאלה "מה מייחד צימרים בדרום על פני צימרים באזורים אחרים בארץ?" נצטרך לבצע מעט הפשטות והכללות, שכן במקומות שונים נמצא צימרים שונים לחלוטין ובעלי מאפיינים שונים. בכל זאת, ננסה לאפיין את הצימר הדרומי הממוצע ולהבין מה מיוחד בו ומה הופך אותו לאטרקציה בפני עצמה –

 

סביר להניח שהדבר המיוחד ביותר בצימרים בדרום ישראל הוא האזור הגיאוגרפי בו הצימר שוכן. לדרום ישראל מאפיינים ייחודיים ויוצאי דופן – בדרום הארץ קיימים אזורים שונים של מדבר מרשים ונופי מדבר מרהיבים ביופיים. באזורים מסוימים ניתן למצוא מקורות מים מסוגים שונים (ים המלח והנחלים הזורמים ונשפכים אליו, נחלי הרי יהודה, ים סוף וכו') לצד נוף מדברי מהמם, באזורים אחרים קיימים אתרים היסטוריים וארכיאולוגיים בעלי שם עולמי. צורות הנוף המרהיבות והמרשימות כל כך של המדבר הישראלי ושל אזור ים המלח, האטרקציות המפורסמות השונות של אילת וסביבתה – כל אלו יחדיו מתגבשים לכדי אחד האזורים היפים, המסקרנים והמלהיבים ביותר עבור טיול או חופשה מכל סוג שהוא (ואכן, צימרים בדרום מארחים לא מעט חופשות משפחתיות, חופשות זוגיות רומאנטיות, טיילים הבאים לדרום על מנת לטייל במסלולי ההליכה והנסיעה המרשימים של המדבר ועוד...).

 

כמובן שלאזורים הגיאוגרפיים המרשימים המרכיבים את דרום הארץ מצטרפת גם האיכות הגבוהה של רבים מהצימרים של הדרום – במקומות רבים בדרום הארץ ניתן ליהנות מצימרים מפנקים, מאובזרים ובמובנים רבים חלומיים. במקרים מסוימים מדובר בבית מדברי קטן ומאובזר, במקרים אחרים בוילות מפנקות לכל דבר ועניין. בכל מקרה, צימרים בדרום ישראל מזכים את המתארחים בהם בכל מה שניתן ואפשר לרצות ממקום אירוח, אך במקרה זה גם הסביבה הטבעית בה שוכן הצימר היא מרהיבה ומרשימה ביותר. אין כמו לשבת בג'קוזי לוהט ומהביל באמצע הלילה המדברי, עם כיפת כוכבים עוצרת נשימה וצינה מדברית קלילה...

 

הסיבות לביקוש הגבוה לצימרים בדרום

 

אז מה הופך את הצימרים של דרום ישראל למבוקשים כל כך לאורך מרבית השנה? כבר ציינו את התכונות האטרקטיביות כל כך של אזורים רבים ושונים בדרום ישראל אשר מושכות אינספור נופשים ומטיילים לאורך השנה, כמו גם את הפינוק והתנאים האקסקלוסיביים שמציעים מרבית הצימרים בדרום למתארחים בהם. אך קיימות סיבות נוספות אשר מייחדות את הצימרים של הדרום על פני אזורים אחרים וגורמות לביקוש הגבוה לאורך השנה.

וזו בדיוק אחת מאותן סיבות – בדרום ישראל ניתן לטייל וליהנות מהאזור לאורך השנה כולה, גם (ובמיוחד) בעונות הקרירות יותר. בעוד בעיצומו של החורף בצפון הארץ קר מדי עבור רבים מהאנשים המעוניינים בחופשה וטיול, בדרום הארץ מזג האוויר מושלם ומזמין יותר מתמיד. במהלך היום בדרך כלל לא קר במיוחד, הימים הגשומים מועטים ביותר והשמש זורחת לאורך מרבית השנה. זה מציע יעד אטרקטיבי לנופש עבור משפחות, זוגות, קבוצות חברים ויחידים לאורך השנה כולה, בעוד אזורים אחרים בארץ מוגבלים יותר לעונות בהן מזג האוויר יפה ונעים.

בנוסף, הדרום מושך אליו כאמור מטיילים ונופשים מכל הסוגים והמינים – משפחות אשר באות לנפוש באזור ים המלח או מצדה, טיילים מושבעים אשר צולחים את שבילי מדבר יהודה או מכתש רמון, בליינים מצד אחד וצוללנים מושבעים מצד שני המגיעים לאילת על מנת לבלות או ליהנות מנפלאותיו של ים סוף המיוחד במינו או תיירים מחו"ל המגיעים על מנת לראות כמה מהאתרים ההיסטוריים המפורסמים ביותר בעולם.

בקיצור – לא חסרות סיבות לביקוש הגבוה לצימרים בדרום, וכאשר נוכחים לדעת כי מדובר בצימרים מפנקים ואטרקטיביים בפני עצמם, גם בלי קשר לטיולים והסיבות השונות להגיע לדרום, מתקבלת חופשת הצימרים המושלמת...


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש