טיפים לבחירת מזגן חסכוני שלא חשבתם עליהם

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 8/1/2020 08:23 ● ערב ערב 2948
מבחר גדול כל כך של מזגנים פותח בפניכם אפשרויות רבות אך כדי ליהנות מהאפשרויות הללו ולא ללכת לאיבוד, יש צורך במחקר מעמיק שיתמקד במענה לצרכים שלכם.
טיפים לבחירת מזגן חסכוני שלא חשבתם עליהם

בעוד שישנם מדריכים רבים שיערו לכם להבין כיצד לבחור מזגן חסכוני ויעיל, אנו דווקא טוענים שאתם לא חייבים לרכוש דווקא את המזגן הכי חסכוני, לפחות לא במובן המוכר. נשמע מפתיע? יכול להיות אך במציאות כל אחד עושה שימוש אחר במזגן ולעתים דווקא כזה שנחשב חסכוני יכול לעלות לכם יותר כסף לאורך זמן.

 

הסתכלות שונה על אותו נושא

 

רוב האנשים שרוכשים מזגן חסכוני מסתכלים על צריכת החשמל שלו. אין ספק שככל שהמוצר יעיל יותר כך יש לו יתרון גדול יותר אך צריך לשאול את השאלה כמה עולה היתרון הזה מאחר שישנם היבטים נוספים שצריך לקחת בחשבון ושיכולים לעלות סכומים לא מבוטלים.

 

עלויות התקנה

 

נתחיל בדבר הבסיסי ביותר. מעבר לעלויות צריכת החשמל, אתם צריכים לשאול את עצמכם כמה עולה להתקין את המזגן.

אומנם מדובר בהוצאה חד פעמית אך במקרה שבחרתם ללכת על דגם יקר של מזגן מיני מרכזי אינוורטר, יש צורך לקחת בחשבון שלעלויות ההתקנה של המזגן המתקדם צריך להוסיף גם את עלויות העבודה המקיפה כדוגמת הנמכת תקרה למזגן ותשתית ניקוז.

 

צריכת חשמל טובה יותר? השאלה בכמה ולמי

 

אחד הדברים שמשווקים רבים נוהגים להתהדר בו הוא צריכה נמוכה של חשמל. אין ספק שמדובר בדבר מבורך אך למה צריך לדעת שזה עולה ככה וככה שקלים ללילה ולרדת לרזולוציות כל כך נמוכות כשכל מה שצריך הוא להעיף מבט בדירוג האנרגטי?

ההעדפה שלנו היא לבחור במוצר יעיל בדירוג A או קרוב לזה אך חשוב להבין שככל שמדובר במזגן קטן יותר וככל שמדובר בתדירות שימוש נמוכה יותר, כך ההפרשים בין המזגנים הולכים ומצטמצמים.

בשורה התחתונה צריך לבדוק כמה עולה הזכות לרכוש מזגן חסכוני והאם הוא באמת יותר חסכוני מהאפשרויות האחרות.

 

אמינות ועלויות תיקון

 

כמו במוצרים חשמליים רבים, היתרון של המזגנים החדשים הוא גם החיסרון שלהם.

טכנולוגיה מתקדמת ומגוון אפשרויות שהופכות את המזגן לחסכוני ואת החיים שלכם להרבה יותר נוחים, עשויים להתברר כהוצאה כספית לא מבוטלת.

הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בתקלה טכנית שהעלויות שלה במקרים קיצוניים עשויות להגיע ליותר מ-50% משווי המזגן.

לאור הנתונים הללו ברור מדוע צריך להעדיף מזגן עם אחריות מורחבת.

 

אז לרכוש מזגן חסכוני או לא?

 

מאוד תלוי בכם ובהרגלי הצריכה שלכם. אם אתם משתמשים כבדים שמפעילים את המזגן באופן קבוע, מזגן אינוורטר חסכוני יכול להיות אפשרות נהדרת שתחסוך לכם כסף ותאפשר לכם לתרום לסביבה באופן עקיף.

אם אתם לא מתגוררים באזור שמחייב את הפעלת המזגן באופן רציף ואתם משתמשים בו רק במקרי קיצון, יכול מאוד להיות שהרדיפה אחר המזגן הכי יעיל בשוק בכלל לא צריכה לעניין אתכם.

אל תבינו לא נכון. אנחנו בעד מוצרים חסכוניים ויעילים אך במציאות שנוצרה ולאור התקנים המקובלים, ההפרשים הולכים ומצטמצמים, המחירים הולכים ונהיים זולים יותר וכדי לעשות את העסקה הכדאית חשוב להתאים את המוצר לצורך האישי שלכם.

מה שטוב מאוד לאדם שגר בתל אביב הלחה בחודשי הקיץ ושעובד מהבית, לא בהכרח יהיה טוב למי שמתגורר בשפלה ובקושי רואה את הבית.

אז בפעם הבאה שאתם הולכים לרכוש מזגן, תבחרו אחד שמתאים לכם ולא לכולם משום שפשוט אין דבר כזה.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש