איך מעסיקים יכולים לעשות שימוש נכון עם טבלאות שכר הייטק?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 8/1/2020 08:26 ● ערב ערב 2948
מנהלים בהייטק? עומדים לקבל החלטות על שכר העובדים או להציג הצעת עבודה לעובד שאתם מעוניינים מאוד שיעבוד בחברה שלכם? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.
איך מעסיקים יכולים לעשות שימוש נכון עם טבלאות שכר הייטק?

רבים בטוחים כי טבלאות שכר הייטק מיועדות לעובדי ההייטק בלבד. בין אם אלו סטודנטים אשר מחפשים את תחום ההתמחות הנכון עבורם, בין אם אלו מועמדים לעבודה בהייטק או אפילו עובדי הייטק אשר מעוניינים להגיש בקשה להעלאת שכר ורוצים לדעת מהו השכר הנכון עבורם. ואמנם, עבור כל אלו, טבלאות שכר הייטק הן שימושיות מאוד, אך לא רק עבורם. טבלאות שכר הייטק יכולות לשמש גם את המעסיקים, וכיום לא מעט מנהלי כוח אדם ומנהלי חברות הייטק עושים שימוש בטבלאות השכר כדי לקבל מסקנות טובות יותר בנוגע לשכר בחברה שלהם. כיצד? קראו את המאמר הבא ותמצאו את התשובה.

 

הצעת עבודה נכונה ומתאימה

 

לא מעט פעמים אנו רואים חברות, בעיקר קטנות, אשר לא מספיק מודעות לתחרות בשוק ולנתוני השכר להם זוכים העובדים. חברות כאלו יכולות לבצע הליכי גיוס ארוכים מאוד, ובסופו של דבר לא למצוא את המועמדים הנכונים עבור החברה שלהם. עליכם לזכור כי עובדי ההייטק הטובים והמוכשרים זוכים לביקוש רב מאוד, ואתם לא היחידים מהם הם מקבלים הצעות עבודה. לכן, אם הצעת העבודה שלכם לא תהיה נכונה, ואפילו מעליבה מבחינת תנאי השכר, לא רק שאותם עובדים יסרבו לעבוד בחברה שלכם, אלא גם המוניטין של החברה בשוק ההייטק עלול להיפגע באופן משמעותי.

לכן, לפני שאתם מציגים הצעת עבודה לעובדים חדשים, או אפילו מתחילים בהליכי גיוס של עובדים לחברה שלכם, חשוב מאוד שתמצאו טבלאות שכר הייטק מדויקות ואמינות עליהן אתם יכולים לסמוך, ובדקו את הנתונים. זה יעזור לכם באופן מהותי ומשמעותי מאוד.

 

התייחסות לבקשות העלאת שכר

 

בדרך כלל זה קורה בשיחת המשוב השנתית, אך לא רק. לא מעט מעסיקים בהייטק הישראלי מקבלים בקשות מהעובדים להעלאת שכר, ופעמים רבות הבקשות הללו מגיעות מעובדים אשר מקבלים הצעות עבודה מחברות אחרות, ומעוניינים להשוות את השכר בחברה הנוכחית בה הם עובדים לשכר אותו יוכלו לקבל בחברות אחרות. אם אתם לא רוצים להפסיד את אותם עובדים, את הכוח האנושי בחברה שלכם ואת אלו אשר באמת יכולים להוביל אתכם להצלחה ולהתפתחות של החברה, אתם חייבים לדעת כיצד לענות נכון על בקשות העלאת השכר הללו.

התייחסות אל טבלאות שכר הייטק תאפשר לכם לדעת האם הבקשה מוצדקת, האם באמת השכר של אותו עובד לא מתאים לממוצע בשוק ועוד. בנוסף, קחו בחשבון כי אם מדובר בעובד מומחה וייחודי בתחום, בהחלט ייתכן כי מגיע לו גם מעל לממוצע אותו תראו באותן טבלאות שכר הייטק, ולכן יש להפעיל גם שיקולים הגיוניים בבחינת הבקשה.

 

תגמולים לעובדים

 

לא יכולים להציע לעובדים שכר גבוה יותר אך מבחינים באמצעות טבלאות השכר כי השכר בחברה שלכם נמוך מהממוצע? אם כן, נסו לתגמל את העובדים בצורה אחרת. בין אם זה באמצעות בונוסים, מתנות והבעת הערכה. בזכות טבלאות השכר מעסיקים יכולים לשמור את היד על הדופק ולא לאבד עובדים טובים רק בשל תנאי שכר לא נכונים.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש