סטארטאפים איטלקים מאיצים באילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 22/1/2020 12:06 ● מה נשמע 636
תכנית האצה ראשונה בישראל לסטארטאפים איטלקים תיפתח באילת. ביוזמה משותפת של האב אילת, שגרירות איטליה, קבוצת הבנקאות האיטלקית Intesa Sanpaolo ו"אילת טק סנטר" הגיעו לאילת שש חברות הזנק לתכנית של שלושה חודשים
סטארטאפים איטלקים מאיצים באילת
אירוע הפתיחה של התכנית בהאב אילת

בטקס פתיחה שהתקיים בשבוע שעבר (ד')  בהאב אילת ניתנה יריית הפתיחה של התכנית היוקרתית בה השתתפו נציגי החברות מאיטליה, נציג הבנק האיטלקי המממן, סגן ומ"מ ראש העירייה – אלי לנקרי, מנכ"ל החברה הכלכלית – אבי כהן, מנכ"ל האב אילת – אור חביב וקונסול איטליה באילת – ד"ר פרד מדלי.  במסגרת התכנית יפעלו בעיר שש חברות הזנק מאיטליה במסגרת תכנית האצה הראשונה בישראל לסטרטאפים איטלקים. ששת הסטארט-אפים יתארחו באילת למשך שלושה חודשים ובסיומה יתקיים בתחילת חודש אפריל אירוע שיא בתל אביב שיכלול תערוכה והצגה של הסטרטאפיסטים בה יתארחו נציגים מובילים מהממשלה ומהתעשייה, לצד משקיעים מישראל, מאירופה וארה"ב. 


אור חביב – מנכ"ל האב אילת סיפר, כי התכנית נוסדה כחלק מהסכם לשיתוף פעולה בין איטליה לישראל בתחומי התעשייה, המדע והטכנולוגיה, במטרה לפתח סטארטאפים איטלקים בישראל. היא תפעל מינואר עד מרץ 2020 והיא כוללת שהיה בעיר אילת, תוך כיסוי הוצאות המגורים ומרחב העבודה המשותף של הסטארט אפים. לחברות יוקצו מנטורים ומדריכים בכדי להתמודד עם בעיות האופייניות לכל חברה צעירה וכן עם סוגיות הנוגעות למגזרים הספציפיים של סטארטאפים מסוימים. במסגרת התכנית צפויות להיערך פגישות רבות של נטוורקינג עם חברות ישראליות מצליחות ומשקיעים במגזרים הרלבנטיים. כחלק מהליך המכרז, הקצתה שגרירות איטליה בישראל 100,000 אירו שחולקו לסטארטאפים הנבחרים. "לא מיותר לציין את יתרונות התכנית עבור ביסוס וקידום העיר אילת כמרכז הייטק טכנולוגי בינלאומי, לצד חשיפת חברות הייטק צעירות וותיקות כאחד אשר ירצו להפוך את אילת לביתם" אמר בסיפוק אור חביב. 


בפתח דבריו ציין סגן ומ"מ ראש העירייה – אלי לנקרי את היתרונות של העיר אילת כעיר מארחת של התכנית ואת החשיבות האסטרטגית העומדת מאחורי הבחירה של אילת לפרויקט. עוד ציין לנקרי את ההתעניינות הגדולה הקיימת בקרב חברות הייטק רבות במיוחד בתחומי הקיימות והאנרגיה המחדשת וכמו כן, בתחומי המזון מן הים. אור חביב, מנכ"ל אילת טק סנטר, ומנהל פלטפורמות החדשנות הגלובליות באריאלי קפיטל, ציין "אנחנו תולים תקוות גדולות בשיתוף פעולה זה ומאמינים שהתכנית תקדם את החברות המשתתפות בה ותיצור חברות טכנולוגיה בעלות השפעה רבה על בסיס שילוב המיטב משתי האומות הגדולות שלנו, איטליה וישראל".  
חברות הסטארט-אפ שהגיעו לאילת הן: BIONIT, שפיתחה טכנולוגיה פורצת דרך בתחום הבריאות ומפתחת גפיים מכאניות לקטועי גפיים, MATERIALS שפיתחה פטנט לייצור חומרים מתקדמים לתעשיות שונות שמאפשר ייצור מוצרים בצורה יעילה, זולה ולא מזהמת את הסביבה. DJUNGLE, שמספקת פלטפורמות דיגיטליות לערים ולמותגים מובילים מרחבי העולם לשיפור חווית השימוש וחיזוק המותג. ISAAC, שפיתחה פטנט לחיזוק בניינים למניעת קריסה בזמן רעידות אדמה. ELYSIUM המספקת מערכת דיגיטלית לניהול נתונים לקופות חולים, בתי חולים ולמערכות בריאות על בסיס טכנולוגיית בלוקצ'יין. SYNDAIG שפיתחה מערכת ויזואלית מתקדמת על בסיס בינה מלאכותית לזיהוי מוקדם של סרטן. ו-NANOMNIA שפיתחה מערכת מתקדמת לחקלאות מדייקת על בסיס נאנו טכנולוגיה וביו טכנולוגיה שמספקת פתרון להגנה על גידולים חקלאיים ללא צורך בשימוש בריסוס ובהפצה של חומרים כימיים מסוכנים.


האב אילת – מרכז הסטארטאפים וההייטק הדרומי ביותר בישראל, שהקימה העירייה כחלק מפעולות לגיוון מקורות התעסוקה, מציג רצף הצלחות עם קהילה צומחת של יזמים ואנשי טכנולוגיה, עשרות סטארטאפים ומיטאפים הפועלים במתחם עבודה חדשני, תכניות בשיתוף אוניברסיטאות, בתי ספר, גופי מחקר וגופי השקעה בארץ ובעולם. בתחום התיירות והטכנולוגיה, הפך האב אילת למרכז בינלאומי המוביל את התחום בכנסים בארץ ובאירופה, ומושך לעיר סטארטאפים, משקיעים וגופים בינלאומיים. גם תחום הפודטק, תחום המזון והטכנולוגיה מתפתח בקצב מהיר בהאב אילת המרכז את הפעילות סביב מכוני המחקר, האקדמיה, מפעלי המזון, הסטארטאפים, המשקיעים והגופים הבינלאומיים הפועלים בתחום. גם בתעסוקה מצליח האב אילת למשוך לעיר משקיעים, שיצרו כבר עשרות משרות נוספות. בתחום החינוך, מעל 1,000 בני נוער עברו תכניות וסדנאות חדשנות בהאב אילת. בזכות הצלחת ההאב, נסגרו כבר עשרות עסקאות ושיתופי פעולה בין מיזמי האב אילת לחברות מובילות כגון: אריאלי קפיטל, שטראוס, פתאל, סופר פארם, AIG, יטבתה, ישרוטל ועוד רבים. עוד בזכות ההצלחה, נרכש לאחרונה סטארטאפ בוגר אקסלרטור בתחום התיירות והטכנולוגיה. 
הצלחה נוספת מסתמנת כאמור עם הסטרטאפים מאיטליה שכבר פועלים בעיר ונהנים מתמיכה מלאה של כל הנוגעים בדבר ובהמשך עם התכנית הייחודית, שתיפתח בהאב אילת, להאצה של סטרטאפים מקומיים אשר מעוניינים לפרוץ דרך לעולם. 


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש