מצטיינים באגודה לתרבות הדיור

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 22/1/2020 12:23 ● מה נשמע 636
אלפים מתושבי השכונות הוותיקות נהנים משדרוג מקום מגוריהם במסגרת מגוון פרויקטים שמובילה העירייה באמצעות מינהלת השכונות הוותיקות, ביניהם פרויקט "שפץ בניינך", "מתיחת פנים", "ישן מול חדש" ופרויקט חיזוק מבנים. בעשור האחרון שדרגה העירייה למעלה מ-100 בניינים (2,740 דירות), בעלות כוללת של 76 מיליון ₪. לצד אלה, פועלת גם האגודה לתרבות הדיור להשביח את איכות חיי הדיירים בטיפוח הבניינים ובמגוון שירותים. בזכות הפעילות הייחודית זכה סניף אילת באות הוקרה ארצי, כסניף המוביל במחוז דרום.
מצטיינים באגודה לתרבות הדיור

לצד הבינוי בשכונת השחמון פועלת העירייה באמצעות מינהלת השכונות, לחדש גם את השכונות הוותיקות, בין אם בשיתוף הדיירים על ידי פרויקט "שפץ בניינך" ופרויקט "מתיחת פנים" ובין אם בפעולות יזומות של שדרוג רחובות ומשעולים, דרכי גישה וטיפוח המרחב הציבורי. בפועל שופצו בעשור האחרון, כ-80 בניינים בשכונות הוותיקות ובתוכן שכונת צופית תחתית, צופית עלית, שכונת אופיר, עציון גבר, הדקל, צאלים ומספר בניינים בשכונת יעלים. המינהלת אף הצליחה במאמץ רב להשיג תקציבים נוספים ממשרד השיכון לטובת חיזוקי מבנים בשכונת אופיר, אשר הוכרזה כשכונת שיקום ועברה מתיחת פנים כוללת. 
בשבוע שעבר ביקר באילת, מנכ"ל האגודה הארצית לתרבות הדיור - ראובן צדוק. במסגרת הביקור, נפגש המנכ"ל עם ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי ועם צוות מינהלת השכונות הוותיקות והאגודה לתרבות הדיור באילת. לאחר הפגישה סייר המנכ"ל בליווי ראש מינהלת השכונות הוותיקות בעירייה – נחום סרי, סגנו – דורון מזרחי וצוות סניף אילת של האגודה לתרבות הדיור בניהולו של גדי הרוש והתרשם מהעשייה חסרת התקדים בשיפוץ הבניינים והשבחת איכות חיי התושבים. 


במסגרת הפגישה בה נכחו גם חבר מועצת העיר האמון על תחום השכונות הוותיקות - מומו ביטון, קיבל המנכ"ל סקירה מראש העירייה על כיווני ההתפתחות של העיר אילת לצד הפעילות הענפה גם בשכונות הוותיקות. "המעבר של תושבים מהשכונות הוותיקות לשכונות החדשות הציב בפני המינהלת אתגרים רבים. בזכות כך, שודרגו למעלה מ-100 בניינים בשכונות הוותיקות" אמר ראש העירייה והדגיש: "מבחינתנו הבית הוא האמצעי, האנשים הם המטרה". מנכ"ל האגודה שיבח את העירייה ואת הצוותים על העשייה העירונית ואמר כי הוא רואה עין בעין את התפיסה העירונית הדוגלת בחיבור החלק הפיזי עם החלק החברתי. לראש העירייה אמר: "אין לי ספק, כי הצלחתו ופריחתו של הסניף המקומי, הושגה בזכות התמיכה והחזון העירוני שאתה מוביל למען העיר אילת ותושביה". 


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש