האתגרים בחברה משפחתית

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 28/1/2020 11:09 ● ערב ערב 2951
אם גם במשפחה שלכם, כמו שקורה בהרבה משפחות בשנים האחרונות, יש כמה בני משפחה שמנהלים עסקים עצמאיים, ברור מדוע חשבתם על הקמת חברה משפחתית
האתגרים בחברה משפחתית

לא אחת זו יכולה להיות בחירה טובה מבחינה כלכלית ומבחינה ניהולית, אך מצד שני, חשוב מאוד שתהיו מודעים גם לאתגרים שאיתם תצטרכו להתמודד בעתיד. לדוגמא: איך בוחרים בחברה שהיא משפחתית מי יהיה המנהל הראשי? מי הולך להיות הדירקטוריון ואיך נקבל החלטות בחברה? האם ניתן יהיה לבצע שינויים לאורך הזמן? והאם נזדקק להסכמה של כל בעלי המניות בחברה המשפחתית כדי לבצע את השינויים? השמיים הם הגבול מבחינת האתגרים שאיתם אתם עתידים להתמודד ולכן חשוב כל כך להיות מודעים להם לפני שאתם יוצאים לדרך.

 

האם יש דרך נכונה יותר לניהול של חברה משפחתית?

 

לא במקרה נכתבו כל כך הרבה טלנובלות העוסקות בחברות משפחתיות כאלה ואחרות. באחת המשפחה מנהלת יקב ישן, באחרת מלון ובשלישית החברה מנהלת עסקים אחרים. מה שמשותף לכל אותן טלנובלות אינסופיות, אלה הם התככים בין כל בני המשפחה. לכן ברור מדוע, אם אתם חושבים על הקמת חברה משפחתית, תרצו לעשות כל מה שאתם יכולים כדי להימנע מוויכוחים מיותרים שרק עלולים לפגוע בעסק. כדי להבטיח שתצליחו לעשות זאת, כדאי לדעת: יש לכם אל מי לפנות וממי לקבל סיוע. היום המומחים שעובדים בתחום הזה, כולל רואי חשבון ועורכי דין, מכירים כבר את הנושא לעומק. הם לומדי ניסיון ולכן, בעזרת כל מה שהם למדו לכל אורך הדרך, הם יוכלו לעזור גם לכם. הם יוכלו להזהיר אתכם מראש על המוקשים שאיתם אתם עתידים להתמודד והם הם יוכלו לאגד את הדברים בהסכמים ובחוזים ברורים. לכן, אם אתם רוצים להיות מסוגלים להתמודד עם כל האתרים שמביאה איתה חברה משפחתית, בהחלט כדאי שתבחרו את המומחים שיוכלו לעזור לכם לכל אורך הדרך.

 

איך בוחרים מומחה לסיוע מקצועי בתחום?

 

אתם רוצים לנהל חברה משפחתית אך לא ברור לכם איך? תוהים מאיפה מתחילים את הכול וגם החלטתם שאתם רוצים לקבל סיוע מקצועי? אם כך, עכשיו זה הרגע להחליט מאיזו חברה, או איש מקצוע, תקבלו את הסיוע שלו אתם זקוקים. בתחום כמו ניהול של חברות משפחתיות צריך לא רק ידע, אלא גם הרבה מאוד ניסיון. בנוסף, אם תוכלו לבדוק מראש שאכן מדובר על איש מקצוע שיש לגביו כמה שיותר המלצות, מה פתאום שתתפשרו על פניה לאדם שאתם בקושי מכירים? הרבה מונח כאן על הפרק, כי הקמה של חברה משפחתית זה לא משהו שעושים בכל יום מחדש. לכן, אם אתם יכולים מראש לבחור את איש המקצוע הכי מומלץ, זמין ומקצועי, זה כדאי. אתם תראו שבעוד כמה שנים, כאשר החברה שלכם תפרח ותכניס לכם רווחים יפים, כלל לא תצטערו על הבחירה המיוחדת הזאת.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש