יהדות - פרשת בשלח - שבת שירה

מאת: הרב דוד שנה ● 5/2/2020 15:59 ● מה נשמע 637
לפני שבועיים כתבתי בטור שלי שראש הממשלה לא יספח את הביקעה למרות כל הבטחות הסרק של הבחירות, פשוט כי אין לו את העוז להיות הראשון שקופץ ועושה מעשה שעלול לגרום ל"גינויים" מצד הגויים. ואם לביבי המנוסה אין את העוז לבצע מעשה גבורה מדיני, על אחת כמה וכמה שבני גנץ האיש שהוא נטול כל ניסיון מדיני – לא יבצע סיפוחים והחלת החוק הישראלי על שטחי יהודה ושומרון.
יהדות - פרשת בשלח - שבת שירה

פרשת בשלח - שבת שירה
לפני שבועיים כתבתי בטור שלי שראש הממשלה לא יספח את הביקעה למרות כל הבטחות הסרק של הבחירות, פשוט כי אין לו את העוז להיות הראשון שקופץ ועושה מעשה שעלול לגרום ל"גינויים" מצד הגויים. ואם לביבי המנוסה אין את העוז לבצע מעשה גבורה מדיני, על אחת כמה וכמה שבני גנץ האיש שהוא נטול כל ניסיון מדיני – לא יבצע סיפוחים והחלת החוק הישראלי על שטחי יהודה ושומרון. המקסימום שגנץ יבצע יהיו עוד נסיגות ועוד הפקרת חלקים מארץ ישראל לידי המרצחים הערבים. ככה הוא בוודאי יזכה לאהדת התקשורת ושאר שונאי ישראל בעולם. בבחירות הקרובות אנחנו נאלצים לצערי, לבחור בין רע לגרוע ביותר. חבל שלא הצלחנו להצמיח מקרבנו מנהיג משכמו ומעלה, מנהיג שלא פוחד יומם ולילה ממה שיכתבו עליו בעיתון או באתרי האינטרנט, מנהיג שמסוגל להתעמת מול רשעי אומות העולם ולפעול בעוז ובגאון להחלת הריבונות הישראלית על כל שטחי יו"ש, מבלי לחשוש מהאשמות טיפשיות של מדינת אפרטהייד ושאר המצאות ששונאי ישראל מעלילים עלינו יומם ולילה. איפה הוא המנהיג הזה שיהיה הראשון שיעז?


השבת נקרא בתורה בפרשת בשלח על קריעת ים סוף. למרות כל המכות שפרעה חטף והביא על עמו הוא לא לומד את הלקח והמסר שהקב"ה העביר לו דרך אותן מכות. מעבר לעונש, הקב"ה היכה את פרעה בכדי שכולם ידעו – יש מנהיג לבירה, יש בורא לעולם והוא אשר שולט בטבע ועושה בו כרצונו. אבל לפרעה קשה להשתחרר מהשליטה על בני ישראל, ועד שהוא מחליט לבסוף לשלוח אותם לחופשי, הוא מתחרט על כך, ומחליט לצאת למרדף אחריהם על מנת להחזירם לעבדות במצרים. פרעה מוציא צו 8 לכל הלוחמים המפוחדים שלו, ועל מנת שהם יסכימו לצאת לקרב נגד האלוקים של ישראל, הוא מבטיח להם שלל רב בתמורה להשתתפותם בקרב. כשבני ישראל רואים את המרכבות של פרעה ואת אלפי חייליו מתקרבים, הם זועקים למשה רבנו שיציל אותם. איזה מצב ביש ללא מוצא. הים לפניהם, ופרעה עם חייליו אחריהם, אין מוצא ואין לאן לברוח. מה עושים? משה שואל את הקב"ה מה לעשות, ה' עונה לו: תגיד לבני ישראל שיכנסו אל הים. איזה מן ציווי משונה הוא זה? מה פתאום ששלושה מיליון אנשים, נשים וטף יכנסו לים יחד עם כל הצאן והבקר שלהם, איזה טירוף. מה אמור לקרות להם אם כולם יכנסו לתוך הים? חז"ל מתארים לנו במדרש שהייתה התנגדות עצומה לציווי להיכנס למים, הרי זאת פעולת התאבדות. אבל בכל זאת היה אמיץ אחד שהיה הראשון שקפץ למים מבלי לעשות חשבונות ומבלי לשאול שאלות, משה רבנו ציווה בשם ה' אז אני מבצע- הגיבור הגדול שקפץ למים היה נחשון בן עמינדב משבט יהודה. בעוז רוחו ואמונתו בה' הוא סלל את הדרך לבאים אחריו שקפצו גם הם למים. בניגוד למה שאנחנו חושבים, הים לא נפתח להם מיד, והם גם בכלל לא ציפו שהים יפתח להם, מה פתאום שדבר כזה יקרה? הרי הים מעולם לא נפתח לאף אחד לפניהם. ואכן חז"ל מתארים לנו שנחשון וחבריו החלו לטבוע והתפללו אל ה' שיושיע אותם כי הגיעו מים עד נפש, ויתרה מכך, בזמן שנחשון היה בתוך המים היו אנשים שסקלו אותו באבנים בטענה שהוא ממית שואה על כולם. ודווקא אז, ברגעים הקשים הללו שנחשון בן עמינדב חווה על בשרו, מתרחש הנס המופלא של קריעת ים סוף וכל עם ישראל נכנסים ליבשה שבתוך הים וזוכים לישועה גדולה. מאז ועד היום שמו של נחשון בן עמינדב נישא בגאון כאיש הגיבור אשר מוכן להיות הראשון שמבצע מעשה שאף אחד לא העז לעשות לפניו. האם מישהו מהבנימינים שמתמודדים בבחירות הקרובות מסוגל להיות נחשון בן עמינדב?


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת