יהדות - פרשת יתרו

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 11/2/2020 10:50 ● מה נשמע 639
בלון נפץ מרצועת עזה התעופף בשבוע שעבר מעל הראש של גן הילדים באבן שמואל, הגן של בני הקטן אחיה. הגננות גילו תושייה והכניסו במהירות את הילדים הקטנים לממ"ד ודיווחו למשטרה שטיפלה לאחר מכן בבלון העזתי. (חבל שלא מפוצצים את משגרי הבלונים בעזה כמו שפוצצו את הבלון הזה). מה נאמר ומה נדבר, הגענו לימים הזויים שבהם בלונים מהווים עבורנו איום חמור ביותר
יהדות - פרשת יתרו

 

פרשת יתרו 


בלון נפץ מרצועת עזה התעופף בשבוע שעבר מעל הראש של גן הילדים באבן שמואל, הגן של בני הקטן  אחיה. הגננות גילו תושייה והכניסו במהירות את הילדים הקטנים לממ"ד ודיווחו למשטרה שטיפלה לאחר מכן בבלון העזתי. (חבל שלא מפוצצים את משגרי הבלונים בעזה כמו שפוצצו את הבלון הזה). מה נאמר ומה נדבר, הגענו לימים הזויים שבהם בלונים מהווים עבורנו איום חמור ביותר. אבל עוד יותר הזוי ממלחמת הבלונים היו דבריו של בני גנץ בהיותו רמטכ"ל בזמן מלחמת צוק איתן. נפתלי בנט פרסם חלק מהדברים שאמר גנץ באחת מישיבות הקבינט בזמן המלחמה כפי שהם מופעים בפרוטוקול הרשמי ואלו דבריו: "מעזה יש איום התקפי, אבל הוא לא איום התקפתי. יש להם עשרות מנהרות, אנחנו יודעים על אחרות, אנחנו לא מוצאים אותן. אין להן משמעות גדולה מידי, זה מאות מחבלים מסודרים שבאים לתקוף. אני לא חושב שהם רוצים הסלמה רחבה". אם מישהו הבין משהו מהמשפטים הסותרים שאמר בני גנץ – שיקום. והאיש הזה מתיימר להיות ראש ממשלת ישראל? מפחיד אפילו לחשוב על כך, ומאוד מדאיג שיש למעלה ממיליון אזרחים במדינה שמתכוונים להצביע לו ולמפלגת המישמש שלו. ניסיון העבר מלמד שכאשר נבחרו רמטכ"לים לכהן כראשי ממשלה הם גרמו במדיניותם השחצנית למאות נרצחים ברחובות ישראל וככל שרזומה שלהם כ'מר ביטחון' היה מנופח יותר, כך גם גדל מספר הנפגעים מהטרור הערבי. כל יהודי הוא עולם ומלואו ותפקידם העיקרי של המופקדים על חיי אומתנו הוא לדאוג לכך שכל אחת ואחד מהיהודים בארץ יחיה בביטחון, ברווחה כלכלית ובשלווה. עד מתי נאפשר למנהיגים לזלזל כל כך בחיינו?


השבת נקרא בפרשת יתרו על מעמד הר סיני, המעמד ההיסטורי בו התגלה הקב"ה לכל עם ישראל והנחיל לנו את עשרת הדיברות. בני ישראל מתכוננים במשך 3 ימים למעמד הנשגב- מכבסים בגדיהם, טובלים במקווה ושומרים על טהרתם. בהר סיני לא הייתה קדושה מיוחדת לפני המעמד של מתן התורה וגם לא אחרי מתן תורה, אבל במהלך שלושת הימים שלפני המעמד ובזמן המעמד עצמו אומר הקב"ה למשה רבנו שיזהיר את בני ישראל שלא יתקרבו בשום פנים ואופן להר וכל שכן שלא יעלו חלילה להר. אם מאן דהוא יעז להתקרב להר, הוא מתחייב בנפשו. לאחר שמשה רבנו מזהיר את בני ישראל, אומר לו הקב"ה שיחזור ויזהיר אותם בשנית שלא לעלות להר. משה רבנו תמהה ואומר לה' הרי כבר הזהרתם אותם בפעם הראשונה שלא יתקרבו להר סיני? עונה לו הקב"ה – נכון, הזהרנו אותם פעם ואני מבקש ממך שתזהיר אותם עוד פעם ומדוע? "פן יהרסו לראות ונפל ממנו רב". מסביר רש"י: "כל מה שיפול מהם ואפילו הוא יחידי חשוב לפני רב. כל הריסה - מפרדת אספת הבניין, אף הנפרדין ממצב אנשים – הורסים את המצב". כל יהודי הוא יהלום בעיניו של הקב"ה וחייו של כל יהודי ויהודייה הם עולם ומלואו, ואם חלילה יהודי נפטר, הרי שזו פגיעה בכל הבניין שנקרא  עם ישראל, כי כולם אהובים, כולם קדושים, כולם בנים של בורא העולם. לכן הקב"ה מבקש וחוזר ומבקש ממשה רבנו ללכת ולהזהיר את בני ישראל שלא יתקרבו להר סיני בעת מתן התורה, למרות סקרנותם הגדולה למראה נורא ההוד של מעמד הר סיני ולמרות רצונם להתקרב כמה שיותר לה' ואולי על ידי התקרבותם לה' הם יצליחו להיות יותר צדיקים וקדושים. עם כל זאת, אסור להם לפגוע בעצמם לשם כך, כי כל פגיעה ביהודי היא פגיעה בכל עם ישראל.  האם המנהיגים שלנו מבינים עד כמה יקרים חייהם של כל יהודי ויהודי? האם הם פועלים בכל כוחם על מנת לשמור על חייו של כל יהודי? ימים יגידו.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת