מסלול ירוק לעסקים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 14/2/2020 12:49 ● ערב ערב 2953
כחלק מפעולות לטובת בעלי העסקים יזמה העירייה באמצעות אגף רישוי עסקים והאגף לפיתוח כלכלי ויזמות, מסלול ירוק לעסקים במסגרתו רוכזו כל נותני הרישוי במקום אחד, ביניהם הנדסה, בריאות, משטרה, כבאות, איכות סביבה, מעו"ף ונגישות. עשרות בעלי עסקים הנמצאים בהליך של הקמת עסק, הנפקה או חידוש רישיון עסק הגיעו ליום זה, שנערך השבוע (ג') בבית לעסקים. לצד הטיפול ברישיון העסק, התרשמו בעלי העסקים ממגוון השירותים, שמציע הבית לעסקים, ביניהם חדרי עבודה וחדר ישיבות לשימוש פרטי, ייעוץ והכוונה עסקית, ספריה מקצועית, פורומים עירוניים, סדנאות, הרצאות ואפילו יוגה בתחילת השבוע כדי להתחיל את יום העבודה באופן רגוע.
מסלול ירוק לעסקים

81% מהעסקים הטעונים רישיון עסק מתוקף חוק רישוי עסקים התשכ"ח – 1968 הנם בעלי רישיון עסק, נכון לשנת 2019, כך עולה מנתוני אגף תברואה ורישוי עסקים בעירייה בראשותו של הלל גהניש. מרבית העסקים, שאינם בעלי רישיון עסק נמצאים בהליך להוצאתו. עוד עולה מנתוני האגף, כי מספר העסקים הטעונים רישוי באילת הינו 1,142 בתי עסק טעוני רישוי הכוללים ביחד 1,865 פריטי רישוי. בעניין זה יצוין, כי בתי העסק, רובם ככולם כוללים יותר מפריט רישוי אחד המחויב ברישיון עסק. לדוגמה בית מלון כולל מספר רב של פריטי רישוי, כגון: בריכה, מסעדות למיניהן, לובי, אולם אירועים וכיו"ב.

 

לדברי הלל גהניש, קיימת מודעות גבוהה בקרב בעלי עסקים באשר לחובת הוצאת רישיון העסק וחשיבותו לטובת שלום הציבור, בריאותו ובטיחותו. ומבהיר, כי מספר העסקים הרשומים באגף רישוי עסקים אינו מעיד על מספר כלל העסקים בעיר, העומד על כ – 7,000 מאחר ולא כל בתי העסק טעונים רישוי. עוד מציין גהניש, כי רוב פריטי הרישוי הינם בתחום עסקי מזון, הלנה, עינוג ציבורי ומי נופש, הנדרשים באישור הנדסה, כבאות, בריאות ומשטרה. "ריכוז כל גורמי הרישוי במקום אחד נועד לחסוך לבעלי העסקים זמן וטרטור ממקום למקום" אמר גהניש וציין, כי בשנים האחרונות נשמרת מגמת עליה במספר העסקים בעלי רישיון עסק. בשנת 2017 עמד אחוז העסקים עם רישיון עסק על 73%, בשנת 2018 על 76% ובשנת 2019 על 81%. בעסקי המזון עומד אחוז העסקים עם רישיון עסק על 82%. בשנת 2018 עמד אחוז העסקים על 73%.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש