מקדמים ביטחון קהילתי

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 14/2/2020 12:53 ● ערב ערב 2953
לצד מערך מצלמות עירוני ומוקד צופה 24/7, תכניות מוגנות בבתי הספר ובקרוב גם אפליקציה שמנטרת את התנהלות הילדים בסמארטפונים ומזהירה את ההורים, תקדם העירייה את השימוש במוקד 105 שמפעיל המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת כחלק מהמאבק בבריונות ברשת. על כך סוכם בביקור של מנכ"ל המשרד לביטחון פנים – ציקו אדרי, השבוע (ב') באילת. לצד דיון מקצועי על הביטחון הקהילתי, סייר המנכ"ל עם ראש העירייה והצוותים במשל"ט העירוני ובבית המשטרה שנבנה בעת הזו ועתיד להיפתח בסוף שנת 2020.
מקדמים ביטחון קהילתי

בפתח הדיון סקר ראש העירייה בפני המנכ"ל את המאפיינים הייחודים של העיר ואת האתגרים עמם היא מתמודדת בשגרה ובחירום. בין הנושאים שעלו בדיון היו טיפול באלימות ברשתות החברתיות, תכנית עיר ללא אלימות, טיפול בעורב ההודי באמצעות ירי מבוקר ובית המשטרה הנבנה בעת הזו כולל מתחם כב"ה שעתיד לעבור למתחם. בדיון שמע המנכ"ל סקירה בנושאים הרלוונטיים גם ממפקד משטרת מרחב אילת - נצ"מ קובי מור, ממפקד כב"ה אילת – יהודה קזנטיני, מראש מינהל תפו"ח בעירייה - עו"ד גבריאל אביטל האמון על תחום הפיקוח והאכיפה, ממנהל היחידה האזורית לאיכות הסביבה – אסף אדמון וממהנדס העיר – אינג' אסף אריכא.

עוד קיבל המנכ"ל סקירה ממגי טובל – מנהלת תכנית חינוכיות ו"עיר ללא אלימות" במינהל שח"ק בעירייה על הפעילות העירונית נגד אלימות בכלל ולמניעת בריונות ברשת בפרט כולל יישום תכנית "מוגנות ברשת" בחטיבות הביניים. התכנית כוללת סדנאות למנהלים, מורים, תלמידים והורים. עוד עדכנה מגי על מיזם "הורות בסלון" שהחל באילת, במסגרתו תושבים פותחים את סלון ביתם ומארחים בו הורים נוספים לשיח מקרב ומעמיק. עם תחילת יישום הפרויקט נרשמו כבר 260 הורים שיתארחו בחודש הקרוב ב – 15 סלונים של תושבים שכאמור פתחו את ביתם. במפגש "הורות בסלון" כל הורה יכול לעזור לאחר ולהיעזר באחר, ללמוד מהניסיון ההורי האישי של כל אחד מהמשתתפים. לצד אלה תקדם העירייה כאמור שימוש במוקד 105 המשמש מרכז לאומי ייחודי לקבלת פניות ודיווחים מהציבור ולמתן מענה מקצועי בנוגע לפגיעות, אלימות ופשיעה נגד ילדים ונוער במרחב המקוון. את המוקד מאיישים שוטרים שעברו הכשרה ייעודית בתחום עיסוקו של המטה הלאומי, ופועל בו דסק שותפויות בין-משרדי בו יושבים מומחים בתחום הפגיעה בילדים ברשת ממשרד החינוך, משרד הבריאות, המשרד לביטחון הפנים, משרד המשפטים ומשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. ראש העירייה שסייר במוקד הארצי והציב את ההגנה על הילדים ברשת כיעד עירוני, ביקש להיות העיר שתציג ותוביל את הנושא.

לאחר הדיון המקצועי סייר כאמור המנכ"ל וצוותו במשל"ט העירוני המשמש מוקד צופה למערך המצלמות העירוני הכולל למעלה מ – 300 מצלמות ברחבי העיר. במשל"ט קיבל המנכ"ל סקירה מאילן חדידה – מנהל אגף חירום וביטחון בעירייה ומנאור וקנין – מנהל המשל"ט בדגש על שיתופי הפעולה עם המשטרה ועם כל גורמי האכיפה לטובת העלאת תחושת הביטחון בקרב התושבים. לאחר מכן סיירו המנכ"ל, ראש העירייה והצוותים בבית המשטרה שנבנה בעת הזו ועתיד להיפתח בסוף שנת 2020. לצד סיום העבודות לבניית בית המשטרה יחלו עבודות לבניית תחנת כב"ה חדשה שתהיה גם היא חלק ממתחם החירום העירוני.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש