צריכים הלוואה לכל מטרה - למה שלא תמשכנו את הבית?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 16/2/2020 11:32 ● ערב ערב 2954
משכון נכסים מאפשר מימון החיים בגיל מבוגר על ידי קבלת הלוואה לכל מטרה
צריכים הלוואה לכל מטרה - למה שלא תמשכנו את הבית?

בתור מי שחיים בעיר הכי דרומית בארץ, אתם בוודאי יודעים עד כמה מדובר במקום שוקק חיים בכל ימות השנה. אין ספק שמי שבחר לגור באילת ולהקים בה משפחה, הוא אדם עם אופי מיוחד, לכן אנשים שמגיעים לגיל הפנסיה בעיר הזאת – ומעוניינים להמשיך וליהנות מאיכות החיים אליה הורגלו, צריכים למצוא מקורות מימון חדשים, בהנחה והם אינם מעוניינים לעבוד יותר. אחת מהדרכים הנוחות ביותר לעשות זאת, היא לקחת הלוואה לכל מטרה באמצעות משכון הדירה הקיימת שלכם.

 

למה כדאי למשכן את הבית כדי לקבל הלוואה לכל מטרה?

 

הסטטיסטיקה מראה כי אנשים מבוגרים, משמע אלו שחצו את גיל השישים, הולכים ומאבדים את היכולת שלהם להתפרנס. קשה מאוד למצוא עבודה בגיל זה וכאמור – רבים מבין האנשים בקבוצת הגיל הזו, כלל אינם מעוניינים לעשות זאת או שהמשרות המוצעות להם פשוט אינן מתאימות. בחירה בקבלת משכנתא הפוכה כלל יכולה לעזור לאותם אנשים לשמר את רמת החיים גם בגיל הזקנה, כאשר הרעיון הוא להשתמש בנכס קיים בכדי להשיג כסף. מסלול זה הוא הפוך, כשמו, ממשכנתא רגילה, כלומר שהלווים אינם מקבלים סכום מסוים בכדי להשקיע אותו ברכישת דירה ראשונה, אלא משתמשים בדירה קיימת – על מנת לקבל חלק מהשווי שלה במשכנתא ואז לעשות בכסף זה כל שימוש רצוי. הכסף מתקבל במזומן ובשלב זה הלווים רשאים לעשות איתו ככל העולה על רוחם.

 

מדוע סוג זה של הלוואה מתאים רק למבוגרים?

 

הרעיון הוא להעניק הזדמנות כלכלית כדאית ומשתלמת לבני הגיל השלישי, אשר תשלומי המשכנתא הראשונית שלקחו, הרגילה, כבר נגמרו מזמן וכעת הם בעליהם המלאים של הנכס. בשלב זה של החיים, קיימת ירידה ביכולת להתפרנס וכן עלייה בצורך הכלכלי לסייע לבני המשפחה האחרים, למשל ילדים שבגרו ומתחתנים, או אפילו לצורך שיפוצים. בשל סיבות אלו, המשכנתא ההפוכה מוצעת לבעלי בתים בני שישים ומעלה ולא מתחת לגיל זה. בנוסף, לאנשים בגיל כזה כבר יש ילדים בגירים אשר מבינים גם הם את המשמעות של המשכנתא ההפוכה, משמע שהם מודעים לעובדה שהדירה שבבעלות הוריהם לכשתימכר – התמורה שתשולם בעדה תשמש לצורך כיסוי החוב של המשכנתא שלקחו ההורים.

 

מהו מועד ההחזר של הסכום שהלווה מקבל?

 

משכנתאות הפוכות נועדו בכדי לאפשר ללווים ליהנות מחיים נטולי החזרים חודשיים, כיוון שהחזר הקרן של ההלוואה אמורה להיות מוחזרת, בתוספת הריבית, רק לאחר מכירת הנכס ובדרך כלל לאחר פטירת הבעלים. למרות זאת, ניתנת האפשרות להשיב את הסכומים בכל עת. כאשר הלווים מקבלים את סכום הכסף הגבוה בבת אחת וללא המועקה המלווה הלוואות בדרך כלל, הם יכולים ליהנות מחיים איכותיים וטובים בגיל מבוגר, במיוחד אם הם גרים בעיר מקסימה כמו אילת שיש בה אינספור אפשרויות בילוי גם לבני הגיל השלישי.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת   

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש