למה כדאי ללמוד תואר בחינוך?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 5/3/2020 09:13 ● ערב ערב 2956
מעט מקומות עבודה מציעים הזדמנות להשפיע בצורה כה חיובית ומשמעותית על אחרים, כמו קריירה הקשורה בתחום החינוך.
למה כדאי ללמוד תואר בחינוך?

תואר ראשון בחינוך מכין אתכם לקריירה שבה אתם רוצים, מיד עם סיום הלימודים. לימודי חינוך במכללה מעניקים לסטודנטים ידע תיאורטי במדעי החינוך וכלים מעשיים, המבטיחים שיוכלו להשתלב עד מהרה במגוון משרות הקשורות בתחום החינוך, לאו דווקא הוראה בכיתה.

 

אשכולות למידה המאפשרים התמחות בתחומי ידע בחינוך

 

לימודי חינוך במכללה מציעים 5 אשכולות ידע שונים המאפשרים לכול סטודנט לבחור את תחום ההתמחות שבו יוכל לפתח קריירה משגשגת לאחר הלימודים: לקויות למידה, אוריינות שפה ומתמטיקה, הגיל הרך, ניהול במערכות חינוך וייעוץ חינוכי.

 

קריירה בתחום לקויות למידה

 

התמחות בנושא לקויות למידה, מתאימה לסטודנטים שמעוניינים לעסוק בתחום שמתמקד בתמיכה בילדים עם לקויות למידה. לקות למידה היא הפרעה נוירולוגית, אבל ילדים עם לקויות למידה הם לא יותר או פחות חכמים מבני גילם.

עם זאת, ילדים עם לקויות למידה עשויים להתקשות בקריאה, בכתיבה, באיות, בנימוק, בהיזכרות או בארגון המידע – אם עליהם להבין את הדברים בעצמם, או אם הם אמורים ללמוד בדרכים הקונבנציונליות.

אי אפשר לרפא או לתקן לקויות למידה, אבל תמיכה והתערבות נכונה, יכולות לסייע לילדים אלה להצליח בבית הספר ולפתח קריירות מצליחות בחייהם הבוגרים.

 

קריירה בתחום האוריינות שפה ומתמטיקה

 

התמחות בנושא זה מתאימה לסטודנטים שמעוניינים להבין את עצם יכולת הלמידה, את תהליכי הלמידה ואת הדרכים והשיטות השונות המסייעות לפיתוח אוריינות.

מיומנויות אורייניות נחוצות לילדים כבר מהגיל הרך, כדי שיוכלו לתפקד היטב בחברה כשיגדלו.

אם אתם מחפשים קריירה שהשפעתה על הדור הבא היא משמעותית ביותר, התמחות בתחום האוריינות יכולה להיות הנושא המתאים לכם. הקניית שליטה במיומנויות היסוד של הלמידה, תסייע לתלמידים הצעירים המתקשים, למצות את הפוטנציאל שלהם בחיים האמתיים, כשיגדלו.

 

קריירה בתחום החינוך בגיל הרך

 

אם אתם נמשכים לעבודה עם הילדים הצעירים יותר, קריירה בתחום הגיל הרך עשויה להלהיב אתכם.

חינוך לגיל הרך הוא מונח המשמש לתיאור כל סוג של תכנית חינוכית המיועדת לילדים בגיל הגן, או לפני. חינוך לגיל הרך עשוי להיות מורכב ממגוון פעילויות וחוויות שנועדו לסייע בהתפתחות הקוגניטיבית והחברתית של ילדים אלה, לפני כניסתם לבית הספר היסודי.

תכניות לגיל הרך מתוכננות בדרך כלל עבור ילדים בני שלוש, ארבע או חמש, והם מסופקות בדרך כלל בגני הילדים או בכיתות הנמוכות של בית הספר היסודי.

 

קריירה בניהול – במערכות חינוך

 

אם אתם רואים בהשפעה על הדור הצעיר מטרת חיים ראויה, אבל נוטים יותר לכיוון הניהולי, התמחות בניהול מערכות חינוך שונות, תפורה במיוחד עבורכם.

התמחות זו מכשירה אתכם לתפקידי ניהול במגוון מערכות חינוך, לדוגמה:

  • לנהל בית ספר, מתנ״ס או מחלקת חינוך ברשות המקומית – מתוך היבטים משמעותיים של תורת הארגון, ושל סוגיות חינוכיות לקראת עתיד לא ידוע.
  • להתקבל לתפקידי ניהול עובדים בשירות הציבורי.
  • לקבל משרת ניהול בחברות ועמותות שונות המחפשות מנהלים עם ידע בתחום החינוך, מנהלים שיוכלו להפגין מנהיגות חינוכית הנדרשת בתחום העיסוק של החברה או הארגון.

 

קריירה בתחום הייעוץ החינוכי

 

ייעוץ חינוכי הוא חלק חשוב בצוות העובדים במוסדות החינוך השונים. בעזרת היועצת החינוכית, התלמידים, ההורים וצוות בית הספר יכולים לפתור מצבים שליליים יוצאי דופן, כמו גם לשפר מצבים אחרים המאפיינים מערכות חינוכיות.

בית הספר הוא בהחלט מקום של צמיחה והוא כולל גם כאבי גדילה. התלמידים בבתי הספר לומדים את היסודות הקשורים לאינטראקציה, שיתופי פעולה, סוציאליזציה, התמדה בלימודים ועוד. ובכול עת, הם יכולים לבקש עזרה וייעוץ בנושא שבו הם נתקלים בקושי.

היועצת החינוכית נוקטת לעתים בצעדים פרואקטיביים כדי לטפל בנושאים שונים המתעוררים במוסד החינוכי ודורשים מעורבות, עצה והכוונה.

המטרה הסופית היא לספק לתלמידים המנסים לפלס את דרכם מבעד לאתגרים השונים העומדים בפניהם בתקופת הלימודים, שירותי ייעוץ בריאים.

 

עבודה משמעותית לאנשים שרוצים להפוך את העולם לטוב יותר

 

עבור עובדים רבים היציאה יום יום לעבודה היא כמו נטל שהם חייבים לבצע. אבל יש עובדים אחרים, בני מזל, שמתעוררים כל יום נרגשים לקראת המשימות העומדות בפניהם. אנשים שהתפקיד מעניק להם תחושה עמוקה של מטרה והגשמה, אנשים שעובדים בתחום שמאפשר להם להשפיע באופן משמעותי ואמתי על אחרים, הם במקרים רבים אנשי חינוך.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת   

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש