עו''ד ליז זמור: ''עם כל הכבוד לביהמ''ש ולחתולה שנפצעה, הוא עדיין רק בעט בחתול''

מאת: רותם נועם ● 11/3/2020 20:06 ● ערב ערב 2958
עודד פיינגולד הודה והורשע בהתעללות בגורת חתולים בה בעט באכזריות בחודש ינואר במרכז תיירות ● פיינגולד העצור כחודשיים ביקש להקל בתנאי מעצרו ● ''אני את העונש שלי כבר קיבלתי'' , אמר בדיון ● מנגד, ביקשה מביה''מש יו''ר עמותת אילת אנימלס כי יחמיר בעונשו והעבירה לדבריה למשטרה סרטון נוסף בו מתועד פיינגולד כשהוא מתעלל בחתול
עו''ד ליז זמור: ''עם כל הכבוד לביהמ''ש ולחתולה שנפצעה,  הוא עדיין רק בעט בחתול''

עודד פיינגולד, אשר תועד כשהוא בועט באכזריות בגור חתולה במרכז תיירות בעיר במהלך ינואר האחרון, הועמד למשפט והודה במסגרת הסדר טעון וכעת ממתין לגזירת עונשו. עמותת אילת אנימלס בראשותה של דניאלה אורטנר, ביקשה מבית המשפט השלום באילת להישמע בעת השמעת הטיעונים לעונש והופנתה על ידי השופט מוטי לוי למחלקת התביעות של משטרת ישראל. עורכת דינו של פיינגולד קבלה על התאכרות מעצרו וביקשה להקל בתנאי מעצר הבית בו הוא מצוי כבר חודש, זאת לאחר חודש בו שהה בבית מעצר בבאר שבע. 

 

"מבטיח שלא יחזור בעתיד"


במהלך הדיון שנערך ביום ב' השבוע, הודה עודד פיינגולד כמאילת כי בעט בראשהה של גוטרת חתולים בשעה שאכל פיצה במרכז התיירות בעיר בחודש ינואר האחרון. פיינגולד פיתה את הגורה באמצעות הפציה שאכל ואז ניסה לבעוט בראשה ולבסוף הצלחיח לעשות כן ופצע את החתולה שנאלצה לקבל טיפול רפואי מציל חיים. במהלך הדיון אמר פיינגולד: "אני בתנאים של מעצר בית, כבר חודש, וחודש שהייתי במעצר בבאר שבע, עכשיו אני מבקש קודם כל לשחרר אותי ממעצר בית, לסגור את התיק, שאוכל לחזור לשגרה נורמלית". בהמשך הודה והוסיף: "אני התנצלתי על המקרה ואני מבטחי שזה לא יחזור בעתיד". המשטרה ובאת כוחו של פיינגולד, עו"ד ליז זמור, עוד התדיינו בשאלת קבילותן של הראיות בתיק, בשלב גזירת העונש והשופט מוטי לוי הודיע כי ייתן החלטתו בנושא בהמשך, עוד ביקשה באת כוחו להקל בתנאי מעצר הבית המלא המקשים עליו: "נמצא פה בן אדם עם מצב נפשי רעוע, לבד, ערירי, ללא משפחה, ללא גוף תומך, נשאר כל היום בין ארבע קירות ועם כל הכבוד, לבית המשפט, למי שיושב פה ולחתולה שנפצעה, הוא עדיין רק בעט בחתול". פיינגולד הוסיף: "אני קיבלתי כבר את עונשי, הוא כבר עלי מבחינה נפשית, מבחינה רפואית". 

 

"מדובר במתעלל סדרתי"


מי שלא התרשמה מהתנצלותו ומבו של פיינגולד היא דניאלה אורטנר, העומדת בראש עמותת אילת אנימלס, ומי שהגישה את התלונה במשטרה כנגד פיינגולד. אורטנר הגישה לבית המשפט בקשה להישמע בשלב הטיעונים לעונש ולשמש כפה לחתולה: "החתולה לא יכולה לדבר", כתבה אורטנר, ואני כנאמנת בעלי חיים ומנהלת עמותת אילת אנימלס שהגישה את התלונה למשטרה, מבקשת לדבר בשם החתולה. בית המשפט צריך לתת עונש שיהלום לא רק את חומרת המעשה הנקודתי הזה אלא עונש שיהווה הרתעה לא רק כללית אלא גם ספציפית למתעלל הזה, שזו לא פעם ראשונה שהוא מתעלל באכזריות בבעל חיים. אני מבקשת להציג את הסרטון השני שבו הוא שם סכין גילוח בשמנת לחתול. מדובר במתעלל סידרתי. אני מבקשת שביהמ"ש יפעל בהתאם לחוק, למקסימום העונש של מאסר בפועל. לא ניתן להפוך את החוק לאות מתה מספר החוקים". השופט מוטי לוי הפנה את אורטנר להגיש בקשתה במשטרה, שהיא האמונה על הצגת הטיעונים לעונש. אורטנר הגישה את הסרטון השני למשטרה וממשטרת אילת מאשרים כי נפתחה חקירה חדשה בנושא.  אורטנר לא השיבה לשאלתנו האם פנתה בבקשה למשטרה להישמע בטיעונים לעונש. יצוין, כי בכתב האישום בו הודה פיינגולד נטען כי פיינגולד פנה אל השוטר שעצרו ואמר לו שהוא: "בסך הכל התעלל בחתול בפיצה אתמול בגלל שגם החתול התעלל בו וכי הוא גם עשה את זה בעבר". 

דניאלה אורטנר מנהלת עמותת אילת אנימלס מסרה בתגובה: ידוע שרוצחים סידרתיים מתחילים עם התעללות בבעלי חיים. אין להקל ראש על מעשה התעללות בבעל חיים. החוק נותן עונש מאסר עד 5 שנים והגיע הזמן לתת עונש לפי חוק. עודד פיינגולד בעט בחתולה חסרת ישע אחרי שקרא לה אליו עם פיתיון של אוכל ובעט בה בקור רוח ואכזריות עד שעפה רחוק ונפלה על הריצפה הקשה מפרפרת. הוא התבונן בה מפרפרת וסובלת בזמן שהמשיך לאכול. בעיני סדיסט שעכשיו אומר שיש לו רגעים של אי שפיות ובעיות נפשיות. עלפי הדיונים עולה כי הוא אכן היה במעצר כבר 4 פעמים וגם מטופל מספר פעמים במחלקות פסיכיאטריות. זה לא מעשה ההתעללות הראשון שלו. יש להניח שרוב המקרים אפילו לא מתועדים אבל יש עוד מקרה אחד לפחות בירושליים שפיינגולד אומר בסירטון שהוא הניח סכין גילוח בתוך שמנת עבור חתולה. אם עודד פיינגולד לא שולט על רגעי האי-שפיות שלו אז שיהיה במוסד סגור שיוכלו לטפל בו והוא לא יהווה סכנה לבעלי חיים ואנשים. עם זאת יש הרבה אנשים עם הפרעות פסיכיאטריות שלא פוגעים בבעלי חיים. הפרעה נפשית היא לא תירוץ ולא סיבה לא לקבל עונש כחוק.

ממשטרת אילת לא נמסרה תגובה עד למועד סגירת הגיליון.

מדוברות משטרת ישראל נמסר בתגובה: "התביעה המשטרתית מייצגת את האינטרס הציבורי והעמותה אינה צד בהליך"


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת   

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש