אילת בצל הקורונה

מאת: או-מד מדיקל ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 22/3/2020 19:18 ● ערב ערב 2959
בשבוע השלישי להתמודדות עם מגפת הקורונה ולפעולות רבות למניעת התפשטותה בעיר אילת, לא תודלק גם תאורה ציבורית בשעות החשיכה בגני המשחקים ובפארקים. בנוסף, כל מוסדות החינוך ובהמשך גני המשחקים יעברו חיטוי.  בהתאם להנחיות משרד הבריאות, בראשן הדרישה לשהות בבתים ולא לצאת שלא לצורך חיוני, הנחה ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, לא להדליק תאורה ציבורית בשעות החשיכה, במגרשי הספורט ובגני המשחקים. בנוסף, החל מהבוקר (א') החלו עבודות חיטוי בכל מוסדות החינוך, בתי ספר וגני ילדים בביצוע וליווי של צוות אגף התברואה בעירייה. פעולה נוספת של חיטוי תיעשה בשטחים ציבוריים בביצוע כיבוי אש. לצד סגירת מלונות, קניונים ומקומות בילוי ופנאי נמשך גם איסור הרחצה בחופים. בצד אלה, נשמר קשר רציף בין העובדים הסוציאליים באגף לשירותים חברתיים בעירייה לבין המטופלים, בדגש על קשר עם אוכלוסיית הקשישים הבודדים כולל המשך חלוקת מזון על בסיס יומי יומי. החל מהיום ומידי יומיים יחלקו עשרות מתנדבים ל – 200 קשישים ארוחות חמות עד הבית. עוד בעת הזו, נערך האגף לשירותים חברתיים בהובלת היחידה להתנדבות, לחלוקת סלי מזון ל – 800 משפחות בחג הפסח. מספר כפול משנים עברו. בחינוך, למרות הפסקת הלמידה מרחוק בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, מגלים המורים סולידריות רבה וממשיכים לשמור על קשר עם התלמידים. בנוסף, עומדים לרשות הציבור מוקדי הסיוע שפתחה העירייה באמצעות השירות הפסיכולוגי 08-6367815, קו הנוער 08-6307045, בית ספר להורים 050-6226230, מרכז סיוע לנפגעי תקיפה מינית 050-7557331 ובמוקד העירוני 106 מכל טלפון.
אילת בצל הקורונה
חיטוי גני משחקים

זה השבוע השלישי בו מתמודדת כאמור העיר אילת עם משבר הקורונה העולמי, בתוכו פקד את העיר משבר נוסף, אסון הטבע שארע בסוף השבוע שעבר (13.3.20) והוביל להרס רב בחופים. מה שהחל מיד אחרי אירועי חגיגות ה – 71 לשחרור אילת (5.3.20) עם ביטול כל האירועים העירוניים כולל פסטיבלים גדולים, ביניהם פסטיבל האוכל בטיילת, פסטיבל המוטורי שתוכנן במסלול ההמראה בשטח שדה התעופה הישן ועוד, המשיך כידוע עם סגירת כל בתי המלון, אטרקציות, מרכז קניות והמשיך עם למעלה מ – 80% מהמועסקים באילת שפוטרו או יצאו לחל"ת. על כך שב ראש העירייה והתריע בפניות לראש הממשלה ולשרים, כי השלכות המגפה ואסון הטבע על העיר אילת בכלל ועל ענף התיירות בפרט, הינן הרות אסון ולכן נדרשת התייחסות מיוחדת לעיר אילת, שרוב כלכלתה נשענת על ענף התיירות.

חיטוי מוסדות חינוך

מאז הצטרפות אילת למאבק הלאומי למניעת התפשטות הקורונה ובעיקר המאמץ לשמור את אילת נקיה מקורונה, מקיים ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, מידי בוקר, דיון להערכת מצב ובהתאם לכך יוצאות הנחיות לציבור כשבראשן הדרישה להיצמד ולפעול על פי הנחיות משרד הבריאות. "אחריות אישית ומשמעת עצמית של כל אחת ואחד מאתנו, יסייעו לנו להתגבר על המשבר ובעיקר לשמור על בריאות כולנו" אמר ראש העירייה. החל מהשבוע מתקיימים הדיונים באופן וירטואלי, באמצעות אפליקציית ZOOM.

מנות חמות לקשישים

בעת הזו בהתאם להנחיית ראש העירייה ולצד פעולות עירוניות, מושם דגש על הטיפול בתא הביתי. כאמור המורים שומרים על קשר עם התלמידים ורובם ממשיכים בהתנדבות עם הלמידה מרחוק באמצעות האפליקציות, אתר "סיסמא לכל תלמיד" ותוכנת Y SCHOLL לתלמידי התיכונים. מרכז צעירים בעירייה ביחד עם סטודנטים אילתים מציעים גם הם בהתנדבות שיעורי עזר און ליין לכל הגילאים. גם רשת המתנ"סים מציעה שפע פעילויות במתחם הווירטואלי כולל פעילויות באינסטגרם נוער אילת.

חיטוי בתי ספר

העובדים הסוציאליים באגף לשירותים חברתיים בעירייה, נמצאים בקשר טלפוני רציף ויומיומי עם המטופלים במטרה לייעץ, לתמוך ולהעצים את האוכלוסייה. אמנם, נסגרו רוב המסגרות התומכות אך העובדים הסוציאליים ממשיכים כאמור להיות בקשר אישי עם האוכלוסיות שנהנות ונתרמות מאותן מסגרות בימי שגרה, בדגש על קשישים בודדים, ואוכלוסיות מיוחדות. בפעולה משותפת עם משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, החל מהיום ומידי יומיים יחלקו עשרות מתנדבים ל – 200 קשישים ארוחות חמות עד הבית. עוד בעת הזו, נערך האגף לשירותים חברתיים בהובלת היחידה להתנדבות, לחלוקת סלי מזון ל – 800 משפחות בחג הפסח. זהו מספר כפול משנים עברו. השנה על רקע המצב יגויסו מתנדבים שיחלקו את סלי המזון לבתים ולא דרך צרכניית יד רוז'ה כפי שמתבצע מידי שנה. עוד בהתאם להנחיית ראש העירייה נערך האגף להגדיל את היקף סלי המזון.

חיטוי גני ילדים

לצד זאת, פועלים ראש העירייה וסגנו וממלא מקומו – אלי לנקרי האמון על התחום הכלכלי, להיערך למענים במהלך המשבר ובעיקר ביום שאחרי. בהתאם לזאת, נעשתה פניה לראש הממשלה ולשרים, למתן חבילת סיוע כספית מיוחדת לעיר אילת משום מיוחדותה ומאחר שרוב כלכלתה נשענת על ענף התיירות שקרס על רקע המשבר. כידוע על מנת לסייע לבעלי העסקים ולו במעט בהתמודדות עם ההשלכות הכלכליות, אפשרה העירייה לדחות את תשלומי הארנונה ואגרות השילוט עד ליום 1.5.20, לבעלי עסקים המבקשים זאת. הדחייה בתשלומי הארנונה ואגרת השילוט תהיה בעבור תשלומים שמועד פירעונם הגיע ו/או יגיע לתשלום. את הבקשה לדחיית התשלומים, יש להפנות למוקד אגף ההכנסות בטלפון: 08-6367127/7053. בנוסף, תיתן העירייה פטור מאגרת שימור רחובות לחודשים מרץ ואפריל 2020, באופן גורף לכל בעלי העסקים. בנוסף, מעמיד הבית לעסקים בעירייה לרשות בעלי העסקים מאגר יועצים מתנדבים
שישיבו על שאלות רלוונטיות לתחומם  בטלפון או במייל. כמו כן, מפורסמת  רשימה מרוכזת של שירות שליחויות הפעיל בימים אלה לטובת תעסוקת השליחים, המשך הפעילות עסקית והשירות לתושב.

 

בתוך כל אלה, גם עיריית אילת כמו כל המגזר הציבורי, פועלת במתכונת חירום. את כל השירותים ניתן לקבל בדרך מקוונת באמצעות אתר העירייה, דואר אלקטרוני ומענה טלפוני מתוגבר.

השירותים החיוניים פועלים כסדרם. 


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש