עיריית אילת מזהירה: אסורה לינה בשטחים פתוחים ועל חוף הים

מאת: דוברות עיריית אילת ● 24/3/2020 20:19 ● ערב ערב 2959
בצל מגפת הקורונה ולצד איסור רחצה בחופים, מודיעה עיריית אילת, כי החל מהיום 24.3.2020 ועד להודעה חדשה, חל איסור מוחלט על לינה בשטחים ציבוריים בכל שטח שיפוט העיר, בדגש על איסור לינה על שפת הים, ואיסור הקמת מחסות, לרבות הצבת קרוואנים בשטחים הציבוריים ובחופי הים. בתיאום עם מינהלת רח"ל (רשות חירום לאומית) ובשיתוף משטרת מרחב אילת, סיירת תיירות בעירייה והפיקוח העירוני תתבצע אכיפה בהתאם לתקנות שעת חירום וחוק העזר העירוני, בדגש על פינוי וסילוק מיידי. ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי: "בימים כתיקונם, מארחת העיר אילת ותמשיך לארח את המוני בית ישראל, אולם בימים אלה בהם נדרשים כולם לפעול בהתאם לתקנות שעת חירום (הגבלת פעילות), זה לא הזמן ולא המקום. מכולנו, תושבי אילת ואזרחי מדינת ישראל נדרשת אחריות אישית וערבות הדדית. זו לא חופשה – כולנו נדרשים להישאר בבתים!"
עיריית אילת מזהירה: אסורה לינה בשטחים פתוחים ועל חוף הים
הקרוואנים בימים כתיקונם צילום: דוברות עיריית אילת

האיסור האמור הינו בהתאם לתקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – הגבלת פעילות), התש"ף-2020 אשר נחתמו ביום 21.3.2020 בדבר כללי התנהגות במרחב הציבורי וצמצום יציאה למרחב הציבורי אלא לאחת מהפעולות או המטרות הקבועות בתקנות. כמו כן בהתאם לחוק עזר לאילת (איסור לינה, הקמת מחסות והבערת אש על שפת הים ובשטחים ציבוריים), התשמ"ב-1982. מתוקף סמכותו לפי חוק העזר מודיע כאמור בזאת ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי, כי חל איסור מוחלט על לינה בשטחים ציבוריים, איסור לינה על שפת הים, איסור הקמת מחסות, לרבות הצבת מעונוע (קרוואנים) בשטחים הציבוריים, החל מתאריך ה-  24 מרץ 2020 ועד להודעה חדשה. העובר על הוראות חוק עזר זה, צפוי לקנס הקבוע בחוק בסך 730 ₪ וכן רשאית העירייה על ידי סדרן פקח, או שוטר רשאים להסיר, לקחת, לסלק, להוביל ולהוציא מחסות שהוקמו, שהועמדו או שהוצבו על שפת הים או במקומות ציבוריים בניגוד להוראות חוק עזר זה. בימים אלה נערכת העירייה להציב שלטים בכניסות לעיר אילת מכביש 90 ומכביש 12, המודיעים על האיסור האמור וכן לאורך רצועת החוף ובשטחים הפתוחים. במקביל, פועלים צוותי סיירת התיירות בעירייה, לפנות קרוואנים שהתמקמו במקומות אסורים. 

השבוע  ערך ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי סיור עם מפקד משטרת מרחב אילת – ניצב משנה קובי מור לטובת הערכות משותפת לאכיפת התקנות, כאמור כחלק מהמאבק למניעת התפשטות נגיף הקורונה. במסגרת זו תתבצע אכיפה יתרה על ידי השיטור העירוני גם בווילות מושכרות.

עוד כחלק משמירה על בריאות וביטחון הציבור, מקיים ראש העירייה כל העת, שיחות עם כל צמרת השלטון המדיני, הצבאי והשלטוני, להעלאת המודעות בנוגע למיוחדותה של אילת וקבלת מענים ייחודיים ורלוונטיים. לצד שמירה על בריאות התושבים, נערכים גם לשמור על ביטחונם. במסגרת זו, הכירה רח"ל – רשות החירום הלאומי, במיוחדותה של אילת ואישרה תגבור כוחות רפואיים וביטחוניים. עוד בשיתוף משטרת מרחב אילת, יתוגברו הסיורים סביב מוסדות החינוך ובשכונות העיר. גם נפת אילת גייסה כוחות צה"ליים לטובת שמירה על ביטחון העיר ותושביה.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש