קצבת נכות כללית – מי זכאי ואיך לתבוע?

מאת: או-מד מדיקל ● 26/3/2020 10:14 ● ערב ערב 2959
קצבת נכות כללית היא קצבה המיועדת לאנשים הסובלים מליקוי שכלי, נפשי או גופני, הנגרם כתוצאה מתאונה, ממחלה או ממום מולד. על מנת להיות זכאים לקצבה, יש להוכיח אבדן או צמצום בכושר העבודה, המקשה על האדם להשתלב בשוק העבודה, להשתכר ולכלכל את עצמו.
קצבת נכות כללית – מי זכאי ואיך לתבוע?

מה גובה קצבת הנכות וממתי היא משולמת?

 

על מנת לקבל קצבת נכות כללית, יש להוכיח נכות רפואית בשיעור של 60% לפחות ואי כושר לעבוד בשיעור של 50% לפחות. גובה קצבת הנכות נקבע על פי דרגת אי הכושר שנקבעה למבקש הקצבה, באופן הבא (הנתונים מעודכנים נכון לינואר 2020):

  • דרגה חלקית (שיעור של 60%) – דרגה זו מעניקה קצבה חודשית בגובה של 1908 שקלים.
  • דרגה חלקית (שיעור של 65%) – דרגה זו מעניקה קצבה חודשית בגובה של 2027 שקלים.
  • דרגה חלקית (שיעור של 74%) – דרגה זו מעניקה קצבה חודשית בגובה של 2242 שקלים.
  • דרגה מלאה (שיעור של בין 75% ל-100%) – דרגה זו מעניקה קצבה חודשית מלאה, שגובהה 3321 שקלים.

הקצבה משולמת למבקש מיד לאחר סיום הטיפול בפנייה וקביעת הזכאות לקצבת נכות. תחילה יועבר למבקש תשלום חד פעמי עבור תקופת הזכאות הרטרואקטיבית שלו לקצבה, ולאחר מכן, הקצבה תשולם לו מדי חודש, ב-28 לחודש.

 

מה לגבי ילדים?

 

אנשים הזכאים לקצבה וברשותם ילדים שגילם מתחת ל-18, או ילדים שגילם מתחת ל-24 ומשרתים בצבא ובשירות לאומי, יהיו זכאים לתוספת קצבה לפי דרגת אי הכושר שנקבעה להם, בסכומים הבאים:

  • דרגה חלקית (שיעור של 60%) – תוספת קצבה בגובה של 572 שקלים.
  • דרגה חלקית (שיעור של 65%) – תוספת קצבה בגובה של 620 שקלים.
  • דרגה חלקית (שיעור של 74%) – תוספת קצבה בגובה של 706 שקלים.
  • דרגה מלאה (שיעור של בין 75% ל-100%) – תוספת קצבה בגובה של 954 שקלים.
  •  

לאילו הטבות נוספות זכאים הסובלים מנכות כללית?

 

הסובלים מנכות כללית וזכאים לקצבה, לרוב יהיו זכאים גם להטבות נוספות, ובכלל זה דיור ציבורי או סיוע בשכר דירה, הנחה במס רכישה, הנחה בארנונה, הקלות מס – עד לפטור מלא ממס הכנסה, תעודת נכה, הנחה בחשבון המים, הנחה בתשלומי הטלפון של בזק, פטור מדמי ביטוח לאומי, הנחה בעמלות הבנקים, סבסוד מכשירי שמיעה, פטור מהמתנה בתורים, הנחה ברכישת משקפי ראייה ועוד.

 

מימוש זכויות עקב נכות כללית

 

כפי שניתן לראות, המדינה מעמידה מספר אפיקי סיוע לאנשים אשר סובלים מנכות כללית. עם זאת, לעיתים קרובות קבלת הסיוע כרוכה בלא מעט פעולות בירוקרטיות סבוכות, העלולות להקשות על האנשים המבקשים קצבת נכות. במידה ואתם חשים כי אתם זכאים לקצבה ואתם עומדים בכל התנאים לקבלה, מומלץ להיעזר באיש מקצוע מהתחום אשר יוכל ללוות אתכם בתהליך, תוך מילוי הטפסים הרלוונטיים ועמידה על זכויותיכם אל מול הרשויות, כך שתוכלו למצות את כל הזכויות שמגיעות לכם.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש