הודעה לתקשורת - המרכז הרפואי ''יוספטל'' ומרחב אילת

מאת: ● 26/3/2020 22:07 ● ערב ערב 2959
בית חולים "יוספטל", שבימים כתיקונם מנהל שגרת בריאות, מנהל אותה בימים האחרונים בחירום, בצל מגפת הקורונה. לצד מיגון הצוות הרפואי והקמת מיון נשימתי מיוחד לטובת טיפול בחולי קורונה, ככל שיידרש כזה דבר, מציינת ד"ר רויטל בר            אושר – מנהלת בית החולים: "יולדות יכולות להיות רגועות. מחלקות הנשים, היולדות וחדרי הלידה, מופרדות ומבודדות". מהציבור מבקשת ד"ר בר אושר להישאר בבתים ולהתייעץ טלפונית עם רופאי המרפאה במידה שיש תסמינים כלשהם. שלושה שבועות לאחר ההתמודדות העירונית עם מגפת הקורונה כולל מאמצים עירוניים למניעת התפשטותה, נמצאו רק שלש בדיקות חיוביות לקורונה. שני תושבים נמצאים בבידוד  בבית, תחת השגחה והשלישי הועבר לבית חולים "סורוקה". לצד הנחיות משרד הבריאות, ממליצה ד"ר בר אושר להשתמש באפליקציה "המגן" של משרד הבריאות המאפשרת מעקב אחר חולים מאומתים ומצליבה בין המסלולים של החולים לשירותי המיקום שלכם.
הודעה לתקשורת - המרכז הרפואי ''יוספטל'' ומרחב אילת

כאמור השבוע נמצאו שלשה מטופלים חיוביים לנגיף, מטופל ראשון בן 22 הועבר לבית חולים "סורוקה" במוצאי שבת האחרונה (21.3) תוך מחאה וצורך במשטרה. מטופל שני בן 56, נחת מצרפת ארבעה ימים טרם הגעתו, הגיע למלר"ד נשימתי עם שיעול וחום, נבדק ושוחרר לבידוד בביתו, לאחר בדיקת קורונה חיובית. מטופל שלישי חבר קופת החולים מכבי. כלל האנשים שבאו עימם במגע, יקבלו הודעה ממשרד הבריאות, לאחר שתסתיים החקירה האפידמיולוגית. על רקע האירוע הוכנסו לבידוד ארבעה רופאים ושתי אחיות למשך 14 ימים. כבר למחרת, כל הצוות שטיפל ונחשד, כי נחשף למטופל המאובחן, נבדק ונמצא שלילי.
בהיבט ההערכות מציינת ד"ר בר אושר, כי על מנת ליצור הפרדה ולמנוע חשיפה והידבקות, הוקם בבית החולים "יוספטל", מיון נפרד למטופלים נשימתיים. בנוסף, הוכשרה מחלקת השהיה למטופלים שיגיעו עם תסמינים המחשידים לקורונה, בה הם ימתינו עד לקבלת תשובות של בדיקות האבחון שיילקחו מהם בחדר המיון (מלר"ד). "כל הפעילות האלקטיבית של המרכז הרפואי הופסקה וזאת בהתאם להנחיות הנהלת ארגון הכללית במטרה לצמצם סיכויי חשיפה והידבקות" מבהירה ד"ר בר אושר ומבקשת להדגיש לטובת ציבור הנשים בדגש על יולדות, כי קיימת הפרדה מלאה ללא שום מגע בין מחלקות הנשים, היולדות וחדרי הלידה. "נשות העיר אילת וסביבתה יכולות להגיע בביטחון מלא ללדת אצלנו" מדגישה ד"ר בר אושר.

משרד הבריאות פרסם לאחרונה "קו חם" 073-2800-500, אליו יכולים תושבים, לפנות באם הם חשים חרדה או צורך לדבר, להתקשר ולקבל סיוע ותמיכה נפשית מאנשי מקצוע– ללא עלות!  

"זה המקום להודות לכל הצוות הרפואי המסור של בית החולים כמו הצוותים הרפואיים בכל הארץ, שעושים לילות כימים למען שמירה על בריאות כולנו. תודה מיוחדת גם לצוותי המינהלה, האחזקה והניקיון שפועלים להכשיר את השטח למצבים המיוחדים ותודה נוספת לציבור התושבים על החום והמסרים החיוביים שהם משרים בנו" אמרה ד"ר בר אושר ובפניה לתושבים, שבה והדגישה: "אני מבקשת מכל אחד ואחת, להמשיך ולשמור על עצמכם, על הסובבים אתכם ולהיות אחראיים על ידי שמירת כללי הבידוד והנחיות של משרד הבריאות".


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש