מוזיאון רחוב אילתי

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 30/3/2020 21:04 ● ערב ערב 2960
אילת מציגה את ההיסטוריה שלה לראווה. מי שירד במורד רחוב יותם לא יכול להתעלם מהתמונות ההיסטוריות של אילת המוצגות על הגדר המקיפה את אתר הבניה סמוך לגבעה 106. את היוזמה הובילו מהנדס העיר – אסף אריכא ושמוליק תגר – אוצר מוזיאון ''אילת עירי''. על הגדר שאורכה 152 מטרים הודפסו 76 תמונות ענק בגודל 2 מטרים המציגות בשתי שפות את 71 שנות התפתחותה של העיר אילת.
מוזיאון רחוב אילתי

הראשון להצטרף לפרויקט לאחר שנענה לפניית מהנדס העיר הוא קבלן הבנייה "האחים בוסקילה", הבונה בימים אלה בסמוך לגבעה 106. דרך גדרות אתר הבניה מוצג כאמור לעוברים ושבים, סיפורה של העיר אילת משנת 1949 ועד ימינו. התמונות הועברו על ידי ארכיון המוזיאון "אילת עירי" והדפסתן על הגדר היתה במימון הקבלן. כידוע במוזיאון ההיסטורי של אילת המופעל של ידי תאגיד התיירות העירוני, ניתן לראות את התפתחותה של אילת בתצוגה מוזיאונית, אולם לראות את אותן תמונות בגודל ענק על לוחות ענק של אתר בנייה הדבר שונה לחלוטין ומרשים מאוד.

על היוזמה מספר שמוליק תגר, כי בעולם מוצגות תערוכות רחוב, כמו תערוכת אמנות ברחובות פריז, תערוכות של גדולי הציירים בברצלונה בכיכרות העיר, תערוכות אמנות על חומת ברלין ועוד, אבל מעולם לא הוצגה ההיסטוריה של עיר בתערוכות רחוב. "המשובים של אנשים מרגשים" מציין תגר ומספר, כי אנשים  פוסעים על המדרכה, פתאום הם רואים צילומי ענק, היסטוריה, עם הרבה חיוך כמו הילד הראשון שנולד באילת, סיירת התיירות על פילים, השחף של אילת, אירועים, חגיגות, יום אילת ועוד ועוד. לאילתים הוותיקים ובכלל לתושבים, זה מעלה חיוך ומעצים את תחושת השייכות.

מהנדס העיר - אסף אריכא: "אמנות רחוב היא אחד מהכלים החשובים לשדרוג המרחב הציבורי. עיריית אילת באופן כללי ומינהל ההנדסה בפרט, פועלים נמרצות לשדרוג המרחב הציבורי וגם את חווית המשתמש בו. אנחנו שמחים מאוד על ההזדמנות ועל המוטיבציה של השותפים למהלך ומזמינים את תושבי אילת, היזמים בעיר, בעלי עסקים וכל השותפים לחיים בעיר, לנסות ולפתח "שריר" שעוזר לחשוב עוד טיפה על המרחב הציבורי. לחשוב מה ירגישו הולכי הרגל, רוכבי האופניים, ההורים עם העגלות, אלו שנוסעים עם הרכב לעבודה (בימים כתיקונם), איך הם יכולים לשפר את חיי הסביבה עוד טיפה לטובת החברה כולה ותושבי אילת בפרט. בעזרת שיתוף פעולה של "האחים בוסקילה", הצלחנו לתת לכולנו חוויה יותר נעימה ואפילו נוסטלגית, בימים מאתגרים אלו".


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש