לחופים טובים יותר

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 5/4/2020 12:09 ● ערב ערב 2961
כשלושה שבועות לאחר הסופה שפקדה את אילת והשאירה אחריה הרס רב בחופים, מגיעות לסיומן עבודות לפינוי וסילוק מפגעים ותחזוקת שבר. בשבועות הללו, ניצלו צוותי העירייה את העובדה שהחופים ריקים בצל מגפת הקורונה, ופעלו יום יום לבצע את עבודות הניקיון והתחזוקה, דבר שסייע למהירות ויעילות העבודה. עם סיום העבודות מוכנים החופים לתחילת עבודות השיקום. בהתאם להנחיית ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, מנהל מהנדס העיר את שיקום החופים בסיוע החברה להגנות ים המלח (חל"י), שנבחרה על ידי משרד התיירות ומשרד האוצר להוציא לפועל את התכנית הלאומית לפיתוח חופי אילת. עיריית אילת הרואה במשבר הזדמנות ליצירת תשתית ציבורית טובה יותר ובמסגרת זו, תומכת במפעילי החופים ומסייעת להם לשוב ולהיות ערוכים לפתיחת עסקיהם עם סיום משבר הקורונה.
לחופים טובים יותר
חוף קיסוסקי לאחר שנוקה ושוקם

כזכור, ב – 14.3.2020 התעוררה העיר אילת, עיר תיירות בינלאומית עם מפרץ מהיפים בעולם, להרס רב לאורך רצועת החוף מטאבה לעקבה. הסופה שהגיעה ממצרים והשתוללה באילת משך יומיים, השאירה אחריה הרס רב ונזקים כבדים בחופים הנאמדים בכ - 100 מיליון שקלים. באזור החוף הצפוני ומזרחי נפגעו כתוצאה מהרוחות והגלים הגבוהים, כלל תשתיות החוף כולל חגורות סלעים שנועדו למניעת סחף חול, החול שבחוף נשטף, מקלחות, ברזיות, שמשיות, אשפתונים רבים, קירות הפרדה בחוף הדתי, מערכות חשמל ואבטחה, ניזוקו. כך גם המשטחים המרוצפים באריחי ריצוף/אבן, משטחי בטון וכן משטחי דק. מבני מנהלה של העירייה, סוכות המציל שלאורך החוף גשרונים, מעבירי מים ועוד נפגעו גם הם. לאורך החוף הדרומי נפגעו משטחי חניה שקרסו, מזחים, מתקני חוף הכוללים מקלחות סככות הצללה, אשפתונים, כלי אצירה, שילוט ועוד. כמו כן ניזוקו קו תחום ימי שהיה במקום וכן גדרות למניעת כניסת רוחצים באזורים המוכרזים כשמורה והאסורים ברחצה. גם המרינה נפגעה באופן קשה בעוצמת הגלים והרוחות, סלעים המרכיבים את המזח הראשי התנתקו ממקומם ונפלו לתוך הים עד כדי חסימת נתיב השיט והכניסה למרינה, מערכות החשמל המים והביוב שבמרינה כמו גם מערכות אבטחה ניזוקו גם הן. מזחי העגינה התפרקו כמו גם מבני עזר הבנויים בתוך המרינה מבנה שירותים, מקלחות ומלתחות.

 

חוף חנניה בעת הסערה

 

חוף חנניה לאחר שיקומו

על רקע המצב, עיר שלמה נרתמה לעזרה. אלפי תושבים נענו לקריאת העירייה והתייצבו גדולים וקטנים, קבוצות ובודדים, לנקות את החופים. עוד בימים שאחרי הסופה צבאו על החופים, חיילים מבסיס אוגמ"ר 80 שהמשיכו במלאכת הניקיון, זאת לצד כלים כבדים שכבר פעלו לאורך החופים כדי לפנות שברים והריסות. משבר הקורונה שהותיר כאמור את אילת ריקה מנופשים ועם תושבים השוהים בבתים, הפך להזדמנות עבור העירייה שפעלה במשנה מרץ לשקם את החופים. בשבועות האחרונים פועלים כאמור יחידות העירייה וקבלנים בשירותה, לביצוע עבודות הפינוי וסילוק המפגעים, כולל ניקיון, שיקום גינון ותחזוקת שבר ולמעשה מכינים את השטח לתחילת עבודות השיקום שיבוצעו ע"י חל"י תחת ניהול מהנדס העיר. את התהליך מוביל מהנדס העיר – אינג' אסף אריכא ביחד עם משרד האדריכלים מייזליץ-כסיף האמון על התכנית לפיתוח רצועת החוף בשיתוף החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) והחברה להגנת ים המלח (חל"י) שנבחרה על ידי משרד התיירות והאוצר כחברה המפתחת את רצועת חוף אילת.

 

חוף קיסוסקי לאחר הסערה

 

חוף קיסוסקי לאחר שיקומו


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש