נפגעתם מטעות רופא באבחון מחלה? כל מה שצריך לדעת

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 19/4/2020 10:38 ● ערב ערב 2962
מקרים של רשלנות רפואית מוגדרים למעשה בתור מצבים בהם נגרם נזק למטופל בעת או בגלל שהיה בטיפול של רופא, אשר בעת שטיפל בו נהג בדרך בעייתית או לא תקינה, שסוטה מהכללים הרפואיים שאמורים להיות מיושמים במצב רפואי כזה, לפי הנורמות הרפואיות. אם הייתם קורבן למקרה של רשלנות כזו, ככל הנראה תוכלו לקבל פיצוי – אך לצורך זה תצטרכו לשכור את שירותיו של עורך דין רשלנות רפואית אשר ייצג אתכם בתוך תביעה שיש להגיש לבית המשפט כדי לזכות בפיצוי בדרך כלל.
נפגעתם מטעות רופא באבחון מחלה? כל מה שצריך לדעת

למרבה הצער, יש הרבה מיקרים של רשלנות רפואית בישראל ובעולם, זה הוא עניין די שכיח שקורה לעתים קרובות, וככל שבעולם המודרני יש יותר ויותר סוגים וכמויות של פרוצדורות וטיפולים רפואיים (כולל ניתוחים, ניתוחים פלסטיים, טיפולי אסתטיקה רפואית ורפואה משלימה על סוגיה הרבים, ריפוי בעיסוק, טיפולים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים ועוד ועוד) כך יש יותר מיקרים של רשלנות רפואית, אשר לצער כולנו שכיחותם עולה אף יותר בשל העומס והלחץ הרב שמוטל בימינו על רופאים, אחיות וצוותי הרפואה בכלל. ולכן, הרבה מאוד לקוחות מחפשים עורך דין רשלנות רפואית לייעוץ משפטי בתחום זה וחלק גדול מהם מחליטים בסוף ההתייעצות להגיש תביעה לפיצוי כספי לבית המשפט.

 

טעות רופא באבחון מחלה והשלכותיה

 

חלק גדול מתביעות רשלנות רפואית יכולות להגיע לאחר טעות של רופא באבחון מחלה. אם חס וחלילה רופא טעה באבחון המחלה שלכם ואבחן מחלה לא נכונה, אולי קיבלתם טיפול תרופתי או ניתוחי שלא היה דרוש לכם בכלל ויש סיכוי שהוא אפילו הסב לכם נזק בגלל תופעות לוואי כאלה ואחרות. בנוסף, בגלל הטעות של הרופא באבחון המחלה לא קיבלתם ככל הנראה את הטיפול הנדרש למחלה שבאמת יש לכם, וגם כתוצאה מכך כנראה נגרם לכם נזק.

במקרה כזה, עורך דין רשלנות רפואית יצטרך להעריך גם את הנזק שנגרם לכם מהטיפול הרפואי המיותר שקיבלתם ואת העלות הכספית שמגיעה לכם בתור פיצוי על רשלנות רפואית כתוצאה ממנו, וגם את הנזק שנגרם לכם בגלל שלא קיבלתם את הטיפול הרפואי שנדרש למצב שלכם, ואת העלות הכספית שמגיעה לכם בתור פיצוי על רשלנות רפואית כתוצאה ממנו.

הרבה מאוד תביעות רשלנות רפואית קורות בגלל תחום הכירורגיה והניתוחים. אם עברתם ניתוח מיותר בגלל שרופא אבחן לא נכון את המחלה שלכם, יש לכך הרבה היבטי משנה שאולי יכולים לקבל ביטוי בתהליך מבחינת התחום המשפטי של רשלנות רפואית והאפשרויות השונות של התביעה.

יש כל מיני הגדרות וסוגים של מקרים וסיטואציות של רשלנות רפואית שאולי תרצו לתבוע את הרופא בגללן – החל ממצב שבו לא התקבלה הסכמה תקינה של המטופל או המטופלת לטיפולים שהרופא נתן להם ושגרמו להם נזק, יכולים להיות גם מצבים שבהם רופא לא הפנה את המטופל לעשות בדיקות רפואיות מסוימות שדווקא היו נדרשות במצב הזה ככל הנראה, אולי הטיפולים או הבדיקות עצמם בוצעו באופן כושל או בלתי מקצועי שגרם נזק למטופלים, ועוד ועוד מצבים שנדרש עורך דין רשלנות רפואית מנוסה ומוצלח כדי לעשות בהם סדר ולהגיש את התביעה הנכונה שתזכה אתכם במירב הפיצוי הכספי האפשרי עבורכם.

מהבחינה המשפטית, עורכי דין המתמחים בתחום הרשלנות הרפואית נחשבים מעין תת ענף של עורכי דין המתמחים בתחום הנזקין, אך כדי להיות עורך דין רשלנות רפואית יש צורך במומחיות מיוחדת בתחום הרשלנות הרפואית בפני עצמה, הרבה מעבר לידע הכללי שדרוש מעורך דין של דיני נזיקין.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש