למה לשלם יקר? כך תחסכו בעלויות הביטוח

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 19/4/2020 10:39 ● ערב ערב 2962
ביטוח מקיף לרכב הוא אחד הביטוחים היקרים עבור משפחה ממוצעת, כך שכדאי להשקיע קצת זמן כדי לחסוך כסף בעלויות ביטוח מקיף. לא כולם עושים זאת ולכן רבים משלמים יותר ממה שצריך – כדאי לבדוק ולהשוות כי אפשר להוזיל את מחירי הביטוח בשיעור משמעותי, במיוחד בעידן המודרני בו ניתן לקנות ביטוח מקיף אונליין ולבצע השוואת מחירים.
למה לשלם יקר? כך תחסכו בעלויות הביטוח

בקניית פוליסות חדשות של ביטוח מקיף אפשר לפעמים לחסוך כסף באמצעות ויתור על כיסויים מיותרים. אם תעבור על רשימת הכיסויים הכלולים בביטוח הרכב המקיף תוכלו להחליט להסיר כיסויים שאתם לא צריכים וכך להוריד את העלויות בעשרות שקלים לחודש, ולפעמים גם מאות.

 

ביטוח מקיף למכונית –מה הוא כולל?

 

ביטוח מקיף מכסה בעיקרון את המקרים של נזק שאינם מכוסים בביטוח החובה (המכסה את הביטוח של הנהג במקרה של פגיעה בריאותית, ואת עלויות הטיפול והפיצוי באנשים אחרים שעלולים להיפגע מתאונה), ומספק כיסוי ביטוחי במקרים שנגרמו לכם נזקים אחרים, כמו למשל -  גניבת רכב, נזקים שקרו לכלי הרכב בגלל תאונת דרכים או השחתה, או כוחות הטבע כמו אירועי מזג אוויר סוער, שריפות, רעידות אדמה וכולי. 

מעבר לכך, הביטוח המקיף כולל כיסוי לנזק שנגרם לצד ג', במקרה שהנזק נגרם בגללכם. הביטוח המקיף, במקרים כאלה, מכסה נזקי רכוש שנגרמו לצד ג' בגלל שימוש במכונית המבוטחת, וכך הוא מספק לנו הגנה מפני סכנה שניאלץ לשלם סכומי כסף מאוד גדולים על נזק שגרמנו לצד ג' בגלל תאונת דרכים.

חשוב להבהיר כי ביטוח מקיף אינו מכסה מפני תקלות טכניות ברכב, אשר הן באחריות היצרן. בנוסף, לא כולם מבינים כי הביטוח המקיף מכסה אתכם גם במצבים שבהם אתם אשמים בתאונה (עם השתתפת עצמית בד"כ), וגם כאשר פוגעים ברכב שלכם.

מחירי ביטוח מקיף נקבעים לפי דגם הרכב, היסטוריית תאונות וסוג נהג, אבל יש חברות ביטוח שמציעות הנחות ומבצעים לנהגים יותר טובים (ללא עבר של תאונות) וכך ניתן לקבל הנחה על ביטוח מקיף בחלק מהמיקרים.

דרך נוספת להפחית עלויות ביטוח מקיף היא השוואות מחירים באינטרנט, וגם קנייה של ביטוח מקיף אונליין ברשת. קניית ביטוח מקיף דרך האינטרנט תחסוך לכם לא רק זמן אלא גם הרבה כסף. חברות ביטוח מודרניות מאפשרות לכם לקנות ביטוח מקיף באינטרנט במחירים יותר זולים מסיבה פשוטה – תהליכי הרכישה באינטרנט חוסכים גם הרבה כסף לחברה לעומת שיחות טלפון שלוקחות הרבה זמן וכוח אדם.

ככל שהחברה בה בחרתם יותר דיגיטלית ומתקדמת, כך יהיה לכם יותר קל ונוח לא רק לקנות את הביטוח המקיף אלא גם לבצע פעולות נדרשות באינטרנט בקלות ובזמן הנוח לכם -  לפתוח תביעה דרך האתר, לנהל מעקב אחרי מצב הטיפול בתביעה וכדומה. 

הביטוח המקיף נחשב ביטוח יקר, בעלויות גבוהות של כמה מאות שקלים בחודש  ולא חובה לקנות אותו. דרך טובה לחסוך בעלויות הביטוח המקיף יכולה להיות – פשוט לא לקנות אותו.  למרות שיש לו יתרונות ברורים כי ביטוח מקיף מכסה אתכם מול רוב הבעיות שיכולות להיווצר כתוצאה מאחזקת רכב ומקנה לכם שקט נפשי. אבל ביטוח מקיף בד"כ מתאים יותר לבעלי מכוניות חדשות ויקרות יותר או רכבים גדולים – אם הערך של הרכב גבוה ההפסד הכספי במקרה של תאונה או גניבה יהיה גבוה ועדיף לקנות ביטוח מקיף.

ביטוח מקיף עולה כסף לא מועט - אבל אתו, אתם יכולים לישון טוב בלילה. אם מדובר באוטו חדש, לרוב הישראלים אין בכלל ספק והם רוכשים עבורו ביטוח מקיף. ברוב המקרים, הם צודקים.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש