יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה והטרור בצל הקורונה

מאת: דוברות עיריית אילת ● 22/4/2020 17:21 ● ערב ערב 2962
לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה והטרור, שיצוין השנה בצל משבר הקורונה, הפיקה העירייה את הטקס בביצוע תושבי אילת ונציגי המשפחות השכולות. הטקס שהופק על ידי העירייה ללא קהל, הוקלט מראש וישודר בערב יום הזיכרון, בפייסבוק העירייה. גם טקס האזכרה הממלכתי בבית העלמין הצבאי, לא יתקיים במתכונת הרגילה ובמקומו יעמדו חיילים רק על משמר הדגל וחזן צבאי יקריא קדיש. גם טקס זה  יועבר בשידור ישיר בפייסבוק העירייה. צפירה תישמע בערב יום הזיכרון, יום שני, 27.4.20 בשעה 20:00 וביום שלישי, 28.4.20 בשעה 11:00. גם אירועי יום העצמאות ה – 72 למדינת ישראל, יצוינו בשונה השנה, בצל הקורונה ויכללו מופעי זיקוקים משלושה מוקדים (שטח שדה התעופה הישן, כיכר האהבה בגשר שחמון תחתון ובכביש עוקף מערבי מקביל להיכל הספורט "בגין") ושתי משאיות שיסתובבו ברחבי העיר וירחיבו את לב התושבים בחגיגה מוסיקלית ישראלית.
יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה והטרור  בצל הקורונה

את טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה והטרור, שצולם מראש וישודר בערב יום הזיכרון, יום שני, ג' באייר תש"ף, 27.4.20 בשעה 20:00, בפייסבוק עיריית אילת, יפתח ראש עיריית אילת - מאיר יצחק הלוי. את דגל הלאום תוריד לחצי התורן שני זרקה - אלמנתו של נפגע פעולות האיבה - מיכאל בן סעדון ז"ל. את לפיד הזיכרון תדליק חווה ענקרי - אחותו של טוראי וודינצקי יוסף ז"ל. את תפילת "אל מלא רחמים" יישא הרב רותם חזן - אחיו של טוראי חזן שלו ז"ל. את תפילת "יזכור" יקריא ד"ר דרורי גניאל. עוד יישא דברים, מיקי ירקוני - יו"ר ארגון יד לבנים אילת והערבה - אביו של שמואל (שמוליק) ירקוני ז"ל. קדיש יקריא ויצמן שמעיה - אחיו של רב טוראי ויצמן ציון. בטקס יוקרן סרטון המלווה את משפחותיהם של סמלת קארין שטרית ז"ל ורב סמל שלום אבנר ז"ל.

טקס האזכרה הממלכתי שמתקיים מידי שנה ביום הזיכרון בבית העלמין הצבאי, יכלול השנה כאמור רק משמר דגל של חיילים וקריאת קדיש. גם טקס זה יועבר בשידור ישיר (לייב) ביום הזיכרון, יום שלישי, ד' באייר תש"ף, 28.4.20 בשעה 11:00, גם כן בפייסבוק עיריית אילת.

השנה כמו בכל שנה, יעמדו מערב יום הזיכרון (ב') ובמהלכו, בני הנוער הפעילים במסגרות ותנועות הנוער, באנדרטה להנצחת הנופלים לצד דגל ישראל ומשואת הזיכרון. העמידה על המשמר תבוצע כמובן בהתאם להנחיות משרד הבריאות בצל משבר הקורונה. ביום הזיכרון (ג') בשעה 18:30 יוזנק מרוץ הנוער לסיום יום הזיכרון ופתיחת אירועי יום העצמאות. המרוץ יתחיל בכיכר העוגן ויסתיים באנדרטת "יד לבנים". עם סיום המסלול בשעה 20:00 יועבר הדגל לנוער משמר הדגל, שם יניפו יחד את הדגל לגובה התורן, לפתיחת חגיגות העצמאות.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש