בעקבות חשיפת הליקויים במעבדה בבית החולים: ''כשלים באבחון סרטן מחייבים פיצויים כבדים''

מאת: או-מד מדיקל ● 22/4/2020 22:51 ● ערב ערב 2963
החשיפה על הכשלים במעבדה לאבחון סרטן הביאה רבים להתמודדות קשה עם השאלה לגבי מצבם הרפואי. אך ללא קשר למקרה, ישנם מקרים רבים של אבחון לקוי בגלל רשלנות רפואית ושיקולים כלכליים של קופות החולים: ''מי שנפגע מרשלנות צריך לקבל פיצויים גבוהים מאוד''
בעקבות חשיפת  הליקויים במעבדה  בבית החולים:  ''כשלים באבחון  סרטן מחייבים  פיצויים כבדים''

לאחרונה נחשף כי אחת המעבדות הגדולות בישראל לאבחון סרטן לוקה בכשלים חמורים שהביאו לסגירתה והטילו חשש כבד על מבוטחי קופות החולים שהסתמכו על התוצאות שקיבלו ממנה. למרות שאין עדיין מסקנות קונקרטיות לגבי ההשפעה של הטעויות על מקרי הסרטן בישראל והחמרתם, אין ספק כי עוד ידובר בעניין, וכי רבים יאלצו לעבור בדיקות חוזרות שיכריעו את גורלם.
מחלת הסרטן הפכה לאחת המחלות הנפוצות ביותר בישראל, אולם אם בעבר בשורה על מחלת הסרטן היתה כמעט שווה לגזר דין מוות, במשך השנים הרפואה התקדמה, ואבחון מוקדם של המחלה הוכח כאלמנט שמציל חיים ומגדיל משמעותית את סיכויי ההישרדות. לכן, כל עיכוב באבחון המחלה הוא קריטי לחיי המטופל. במקרה של המעבדה מנס ציונה, ניתן לחשוב כי גם אנשים בריאים קיבלו אבחנה שגויה והחלו אולי בטיפולים ללא צורך שגרמו להם לנזק בלתי הפיך בחיים.

אך, רשלנות רפואית בזיהוי סרטן לא קורית רק במקרים חריגים של אי סדרים במעבדות, אלא גם בגלל שיקולים כלכליים: "במקרים רבים אבחון מוקדם נמנע מהחולה כיוון שעלות בדיקת הדמיה לקופת חולים עשויה להגיע לסכום אלפי שקלים ויותר" עבור בדיקה, אומר עו"ד סגל, המתמחה בתחום רשלנות באבחון סרטן. "מאחר שקופת החולים היא גוף כלכלי מתוקצב אשר צריך לעמוד ביעדים ותקציבים שנתיים, לעיתים מוותרים על בדיקות יקרות, על אף שיש אינדיקציות רפואיות ברורות לנחיצותן.

לאיחור או טעות באבחון מחלת הסרטן יש משמעות קשה הן מבחינת התוצאה לחולה והן מבחינת הפגיעה הכלכלית במשפחה. פנייה לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית יכולה להשיג עבורם פיצויים שיסיעו להם כלכלית בתקופה הקשה ויעזרו להם להתמודד עם הנזקים שנגרמו בגלל רשלנות קופת החולים", מסביר עו"ד סגל.

במקרים של רשלנות רפואית, ניתן לתבוע עד ל-7 שנים מיום האירוע, בכפוף לחריגים. בסיוע עו"ד סגל תוכלו לבצע בדיקה ראשונית ולהבין האם מגיעים לכם פיצויים במסגרת החוק.

עו”ד רועי סגל
רשלנות רפואית ונזקי גוף
050-4388258


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש