מרכז המועצות האזוריות מציג: התו הירוק לתיירות

מאת: ● 28/4/2020 10:58 ● ערב ערב 2963
בשבוע שעבר הגיש שי חג'ג', יו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים את ה"תו הירוק" לראש הממשלה, שר התיירות, ראש המל"ל, שר הבריאות ושרים נוספים. את התו גיבשו במרכז המועצות במטרה לאפשר לאתרי תיירות להיפתח בהקדם, תוך הקפדה על כללי משרד הבריאות: ריחוק חברתי, עמדות אלכוג'ל ועוד.
מרכז המועצות האזוריות מציג: התו הירוק לתיירות

התו הירוק דורש כמובן את אישור הממשלה, אך במרכז המועצות העבירו את התו למנהלי התיירות במועצות על מנת שאתרי התיירות יחלו כבר עכשיו להיערך ולהתאים את עצמם לחופשה העתידית בצל הקורונה.

"סיכון בריאותי יש גם בהישארות ארוכה מידי בקופסת הלחץ הביתית." הדגישה מירב אביב, מנהלת תחום התיירות במרכז המועצות האזוריות "נופש כבר מזמן הוכח כבריא והכרחי בחברה שלנו. הוצאה של אנשים ל"התרעננות" מחוץ למקום מגוריהם יכולה להועיל בצורה משמעותית לחוסן שלהם במצב הלא פשוט הזה. במרחב הכפרי ככלל ישנו הפוטנציאל הגבוה ביותר לקיום התרעננות ונופש במרחבים פתוחים ללא התקהלויות."

על- פי התו הירוק, מנהל מתחם התיירות הוא האחראי הישיר לביטחון הבריאותי של עובדיו והאורחים בעסק ועליו למלא הצהרת בריאות יומית עבורו ועבור כל העובדים בעסק.

כל אתר תיירותי ינהל רישום יומי מדויק של הלקוחות והספקים המגיעים לעסק. במידה ויתגלה חלילה חולה קורונה על בעל העסק להעביר את הנתונים למשרד הבריאות.

יהיו עמדות מידע ושילוט בנוגע לעמדות חיטוי, שמירה על מרחקים והנחיות בריאות. הצבת מתקני חיטוי ידיים במקומות בולטים ועידוד לשימוש תכוף.

פינוי אשפה יבוצע בתכיפות רבה והאתרים יותאמו לשמירה על ניקיון וסטריליזציה.

בכל אתר תהיה מגבלה על כמות האנשים היכולה לשהות באתר בו זמנית.

השליטה בכמות האנשים תתבצע בעזרת מערכת הזמנות און ליין או בקרה אנושית שאף תגביל את שעות השהייה של המזמין באתר.

באתר עצמו תתבצע בקרה של מניעת התקהלויות בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

לא תתקיים הקרנה/ הפעלה של סרטונים במרכזי מבקרים.

התו יינתן גם לחאנים, בטבע. בחאן יוכלו לישון באותו אוהל רק משפחות גרעיניות. לכל משפחה יוקצה תא שירותים ולא תותר כניסה למטבח המשותף.

שי חג'ג', יו"ר מרכז המועצות האזוריות "התיירות הכפרית ערוכה ומוכנה לארח את הישראלים שמשוועים לצאת מהבית. ניסחנו את התו הירוק שמאפשר לתיירות הכפרית לשוב ולפעול במסגרת שמירה על כללי ההיגיינה והריחוק החברתי. המרחבים הגדולים והפתוחים בארץ מאפשרים לכולם ליהנות ולהתאוורר, תוך שמירה מלאה על הכללים."


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש