איפה כדאי ללדת?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 2/5/2020 06:38 ● ערב ערב 2964
כל בחורה הריונית עסוקה באין ספור שאלות המטרידות אותה לאורך כל תקופת ההיריון. החל בקבלת מידע על מינו של העובר, דרך ביצוע כל הבדיקות הנדרשות, מעקב היריון, חיסונים, קבלת החלטה על בית היולדות ושאלות רבות נוספות הקשורות להיריון, ללידה ולחיים החדשים לאחר התוספת אשר תגיע הביתה.
איפה כדאי ללדת?

 

תקופת ההיריון

 

תקופת ההיריון היא אחת התקופות המרגשות ביותר בחייה של כל אישה. קיימת אינטנסיביות רבה של פעולות אשר על האישה לבצע כמו בדיקות ספציפיות בהתאם ללוח הזמנים, מעקב אחר התוצאות, תיאום בדיקות נוספות, קורס הכנה ללידה, בחירת שם לתינוק, הכנת תיק לחדר הלידה ולאשפוז ועוד.

כדי לעשות סדר בדברים ולהבין לוגית את המהות של פעולות רבות שיש לבצע, בדיקות ואבחונים שונים, מומלץ להיכנס מדי פעם לאתר יולדת אשר מרכז הרבה מאד מאמרים אשר שופכים אור על כל מה שקורה במהלך ההיריון. המאמרים המקצועיים הקיימים באתר זה, מסבירים בדרך פשוטה את מצבה של היולדת בשבועות ספציפיים במהלך ההיריון, בקטגוריה של רכישת ציוד ראשוני לתינוק, בנושא בדיקות, סוכרת, רעלת היריון, היריון בסיכון.

השפע הגדול של המאמרים המקצועיים מבהירים ליולדת נקודות שונות אשר חשה כי הן מסובכות ואינן ברורות לה. רק לאחר ירידה לעומקם של הנתונים והבנת דבריהם של המומחים בתחומי ההיריון והלידה, הנושאים ברורים באופן מלא ומותירים שקט נפשי אצל רוב הנשים ההריוניות.

 

בחירת בית יולדות

 

בשלב בחירת בית היולדות קיימות שתי קטגוריות שהן החשובות ביותר, האחת היא מרחק הנסיעה בין ביתה של היולדת לבית החולים בהתחשב בעובדה שהלידה יכולה לקרות בכל יום ובכל שעה, כמו לדוגמה בפקקים העצומים של ימי ראשון בבוקר, בערבי ששי, ערבי חג או כל יום אחר שקיים בו עומס תנועה עקב סיבות ארציות או מקומיות.

לכן בחשיבה על ההיערכות מביאים בחשבון את פרק הזמן המקסימלי להגעה בין ביתה של היולדת למיון יולדות בבית יולדות.

הדרך להדסה עין כרם היא חלומית, אך לנסוע בשעות הלילה דרך ארוכה מרעננה לדוגמה לירושלים כדי ללדת בבית יולדות זה, זהו סיכון מיותר ותמיד קיים חשש ללידה באמצע הדרך ולכן פתרון זה אינו מומלץ.

הדרך הנכונה היא לבחור את זמן הנסיעה המקסימלי מהבית לבית החולים שיב"א בתל השומר, בילינסון בפתח תקוה, רמב"ם בחיפה, ליס בתל אביב והדסה עין כרם בירושלים. ועל פי אומדן זמן השהיה בדרך, לקבל החלטה על בית היולדות הנכון ביותר ללידה הקרבה.

קטגוריה מהותית נוספת היא מומחיותם של הצוותים הרפואיים בכל אחד מבתי היולדות הללו. ההריוניות משוחחות עם נשים שילדו לא מכבר במחלקות השונות וברוב המקרים חוות הדעת כוללות התרשמות מקצועית וחיובית מהרופאים והצוותים הסיעודיים אשר מבצעים עבודת צוות נפלאה ואחראית החל מהגעת היולדות ועד יום החזרה עם התינוק הביתה.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש