כל מה שרציתם לדעת על איתור תשתיות באילת

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 4/5/2020 08:33 ● ערב ערב 2964
מתכננים שיפוץ של דירה באילת? כאן נסביר כל מה שחשוב לדעת על איתור תשתיות באילת!
כל מה שרציתם לדעת על איתור תשתיות באילת

 

קצת על התשתיות

 

לפני שנסביר על איתור תשתיות, חשוב להבין מהן אותן תשתיות, עליהן מדובר. אם כן, כאשר אנו מדברים על תשתיות, אנו מתכוונים לכל מה שמאפשר לנו להתנהל בחיי היום יום שלנו בבית. החל מתשתית החשמל והמים ועד לתשתיות התקשורת כדוגמת הטלפוניה, אינטרנט, טלוויזיה וכך הלאה. מובן לכולם, שללא תשתיות אלו, החיים שלנו היו נראים לגמרי אחרת ולכן חשוב לכולנו לשמור עליהן.

 

מתחת לפני השטח

 

התשתיות המפורטות לעיל וגם אחרות, נמצאות בדרך כלל מתחת לפני השטח. כלומר, מתחת לאדמה, בתוך קירות המבנה או מתחת לרצפות. היות שכך, אף אחד מאתנו לא יכול לראות אותן ולדעת את מיקומן המדויק. עובדה זו מאפשרת לנו ליהנות הן מהתשתיות והן משמירה על האסתטיקה והיא נפלאה בחיי היום יום שלנו.

 

מתי צריך לאתר תשתיות?

 

עד עכשיו, הכל טוב ויפה. אבל מה קורה כשלא מדובר על חיי היום יום כמו חברת go-panda, אלא על תקופות של בנייה ושיפוץ? בתהליכים אלו, גם אם מדובר על שיפוץ פנימי של הבית, קיימת סכנה מוחשית לתשתיות אלו, שעלולות להיפגע מהם קשות. זאת, משום שתהליכים אלו כוללים, על פי רוב, שבירה של קירות, חפירות באדמה וכך הלאה ובמהלך פעולות אלו התשתיות השונות, החבויות מעינינו, עלולות להינזק. אלא אם נדע היכן הן ממוקמות!

 

המשמעות של איתור תשתיות

 

המשמעות של איתור תשתיות באילת זהה למשמעות של הפעולה בכל מקום אחר בעולם והכוונה היא לכך, שלא משנה איפה על פני הגלובוס מתכננים פרויקט בנייה או שיפוץ, תמיד חשוב לשמור על התשתיות הקיימות כדי לשמר את איכות החיים של התושבים באזור ודיירי הבית ולשם כך נדרש איתור שלהן באופן מקצועי ומדויק.

 

ביצוע התהליך

 

ישנן שתי שיטות לאיתור תשתיות. השיטה הראשונה היא על ידי חישוף השטח במטרה לראות את התשתיות. שיטה זו גורמת להרס של השטח, גם אם היא לא פוגעת בתשתיות ולכן עדיף להשתמש בה אך ורק אם אין ברירה אחרת. השיטה השנייה היא על ידי בדיקת תוכניות הבנייה של המקום, כולל תכנון התשתיות ובדיקת העדכניות של תוכניות אלו, למקרה שנעשו שינויים עם הזמן. בדיקה זו יכולה להצביע על המקומות, בהם לא ניתן לחפור. אבל היא לא יכולה להגדיר במדויק היכן כן ניתן לחפור.

 

השלב הבא

 

לאחר בדיקת התוכניות, זהו הזמן להביא את הציוד הייעודי לאיתור תשתיות ולבדוק באופן נקודתי את המקומות, בהם תרצו לבצע את החפירות. את הציוד הייעודי מתפעלים אנשי מקצוע מומחים בתחום בלבד וזאת, על מנת שהבדיקה תהיה מקצועית ומהימנה ותספק את התשובות הנחוצות לצורך פרויקט הבניה או השיפוץ.


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש