מקדמים את תיירות הספורט

מאת: דוברות עיריית אילת ● 4/5/2020 15:32 ● ערב ערב 2964
כחלק מההיערכות ליציאה ממשבר הקורונה, נערכת העיר אילת לקלוט בשלב ראשון את תיירות הפנים ובתוכה את תיירות הספורט. כמענה לבקשת ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי, פנה מנכ''ל משרד התרבות והספורט – יוסי שרעבי לאיגודי הספורט, בבקשה לעודד פעילות ספורטיבית באילת במסגרת מחנות אימונים ופעילות ספורט תחרותי. עוד הודיע המנכ''ל, כי כחלק מתמיכת הממשלה בתכנית העירונית ''אילת עיר ירוקה'' – עיר ללא קורונה, יינתן סיוע של הממשלה לקידום אילת ולחיזוקה. ''ממשלת ישראל רואה חשיבות גדולה בחיזוק העיר אילת מאז ומתמיד וביתר שאת בעת הזאת'' אמר המנכ''ל.
מקדמים את תיירות הספורט
צילום: בועז סמוראי

לצד המשך פעולות מול ממשלת ישראל, להכיר במשבר הכלכלי הקשה הפוקד את העיר אילת, ולהעניק לה התייחסות מיוחדת ונקודתית הכוללת פתרונות ותקציבים מיוחדים ולצד גיבוש תכנית תיירותית ליציאה מהמשבר, משלימה העירייה בימים אלה תכנית ייחודית - "אילת עיר ירוקה" בליווי ובהובלה של המל"ל (המועצה לביטחון לאומי). התכנית  שתובא בימים הקרובים לאישור הממשלה, תאפשר קידום תיירות לצד שמירה על בריאות התושבים והנופשים בעיר. (עם אישור הממשלה תפורט התכנית המלאה). את התכנית ילווה תו סגול ייחודי לאילת. סגן וממלא מקום ראש העירייה –אלי לנקרי המוביל את התכנית אמר: "יישום התכנית מתאפשר ראשית בזכות השמירה על אילת כעיר נקייה מקורונה ובעיקר בגלל היכולת שלנו כעיר רחוקה, מבודדת וסגורה, לשלוט בכניסות לעיר". בהתאם לתכנית שתתבצע בשלבים בתיאום עם הממשלה ומשרד הבריאות, עתידה אילת להיפתח באופן מלא לתיירות כבר בחודש יוני הקרוב. המטרה היא לפתוח בהדרגה את העיר לתיירות עם כניסה מבוקרת תוך שמירה על קבוצות סיכון, הפרדה מסוימת בין המרחב הציבורי העירוני והתיירותי, ופתיחת המלונות גם כן בהדרגה בתאום עם התאחדות המלונות כבר לקראת חג השבועות. פתיחת העיר בפן מלא, תיעשה כמובן בהתאם לתו התקן עם בקרה ושליטה על הממשק בין תושבים ותיירים, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ויכולת תגובה מהירה.

 

אלופי הגלישה האילתים - שחר צוברי נוי דריהן ואופק אלימלך

כאמור חלק מתיירות הפנים לאילת כולל גם את תיירות הספורט. כעיר תיירות וספורט בינלאומית, המארחת אליפויות אירופה ועולם במגוון ענפים, ערוכה העיר לקלוט מחנות אימונים ותחרויות במגוון ענפי ספורט זאת בזכות מתקני ספורט, מלונות, משאבי טבע (ים ומדבר) ושדה תעופה בינלאומי. בין המתקנים הקיימים באילת: אולמות כדור עף / יד, אולמות כדורסל תקני ליגת העל, מגרשי טניס, מגרשי כדורגל, מגרשי חופים, משטח החלקה על קרח ועוד. זאת לצד מפרץ אילת מבין היפים בעולם בו התקיימו כבר אליפות אירופה ועולם בשחייה במים פתוחים ובגלישה וכן מדבר רחב ידיים בו התקיימו כבר תחרויות כמו ישראמן, אליפויות טריאתלון ועוד.

קידום התיירות ובתוכה גם פעילות הספורט תסייע לעיר אילת לצאת מהר יותר מהמשבר ולחזור להיות בירת הנופש של ישראל, עיר תיירות וספורט בינלאומית מובילה המארחת עשרות אליפויות אירופה ועולם במגוון ענפי ספורט וכ 2.8 מיליון נופשים מידי שנה.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש