התו הירוק של אילת - תכנית תיירותית מותאמת קורונה

מאת: דוברות עיריית אילת ● 18/5/2020 14:05 ● ערב ערב 2966
לקראת חג השבועות שיצוין השנה בצל מגפת הקורונה, נערכת העיר אילת – בירת הנופש של ישראל לאירוח ראשון של עונת הקיץ. לאחר שנסגרו בחודש מרץ האחרון כל בתי המלון בעיר, ייפתחו בחג השבועות שיחול בסוף השבוע האחרון של חודש מאי, בתי מלון שיציעו אירוח מותאם קורונה. גם העיר אילת נערכת עם תו תיירות אילתי, שיופעל בשלבים ויכלול מסעדות שיציעו אירוח בתיאום עם העירייה בשטחים פתוחים הסמוכים למסעדה, חופים שיחולקו למקטעים, מתחם דרייב אין שיופעל בשטח שדה התעופה הישן, מופעים שיוקרנו על מסכים במספר מוקדים כדי למנוע התקהלות, נאמני בריאות שיסבירו ויפקחו בשטחים הציבוריים ומגבת חוף באורך 2.5 מטר שתוצע לנופשים לסימון מרחב בטוח אישי בחוף. לטובת עמידה בהנחיות של משרד הבריאות והבטחת חופשה בטוחה, מקדמת העירייה פיתוח אפליקציה אילתית באמצעותה ינהלו הנופשים את החופשה כולל הזמנת מקומות וצ'ק אין מקוון במלונות ובאטרקציות, בדיקת זמינות חופים פנויים, הזמנת מקומות במסעדות ועוד.
התו הירוק של אילת - תכנית תיירותית מותאמת קורונה

לצד פעולות שמוביל ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי מול ממשלת ישראל, להכיר במשבר הכלכלי הקשה הפוקד את העיר אילת, ולהעניק לה התייחסות מיוחדת ונקודתית הכוללת פתרונות ותקציבים מיוחדים, נערכה כאמור העיר אילת, עיר תיירות וספורט בינלאומית ובירת הנופש של ישראל עם תכנית תיירותית המותאמת לשגרת הקורונה ותכנית "עיר ירוקה" שתכליתה להבטיח ככל האפשר תיירות בטוחה, מגוונת ואיכותית במינימום הגבלות. התכנית, שהוכנה על ידי עיריית אילת והמל"ל בהובלה של סגן וממלא מקום ראש העירייה –אלי לנקרי ובשיתוף נציגים מהתחום העסקי, המלונאי, הכלכלי והציבורי, מגדירה את התנאים וההנחיות העירוניות, בתחומי הפעילות העירונית השונים. התו הירוק האילתי, הינו קוד פעילות עירוני המותאם לחוויה התיירותית במרחבים הציבוריים, בעסקים וברחבי העיר. תפקידו להנחות ולהגדיר התנהלות אחראית ובריאה בעיר מצד אחד ומצד שני, מאפשר חוויה תיירותית מלאה, איכותית ומגוונת. שתי התכניות הוגשו לממשלת ישראל, בדרישה לאשר את יישומן בהקדם על מנת לחלץ את אילת מהמשבר ולאפשר לה לחזור להיות עיר תיירות מובילה המארחת למעלה מ 2.5 מיליון נופשים בשנה.

 

 

בהתאם לתו האילתי, יתקבלו הנופשים בכניסה לעיר על ידי נאמני העיר הירוקה ויקבלו דף הסבר להתנהלות בטוחה בחופשה. נאמנים אלו יסיירו ויפקחו אחר ביצוע ההנחיות במרחבים הציבוריים. עם פיתוח האפליקציה האילתית יוכלו הנופשים להזמין מקומות במסעדות, באטרקציות ולקבל מידע על העיר.

 

לצד החובה של בעלי העסקים לפעול בהתאם לתו הסגול כולל מדידת חום למבקרים, הצבת עמדות חיטוי זמינות, סימון שטחים ציבוריים לשמירה על ריחוק חברתי (2 מטר), וחלוקה פיזית של מתחמים משותפים, פועלת העירייה להכשיר גם את חופי אילת לקראת הגעת הנופשים. חודשיים לאחר הסופה שפקדה את אילת, שוקמו החופים ובימים אלה עוברים שדרוג עם הכשרת דקים, הצללות, טרסות ועוד.

 

 

בחוף יסומנו מתחמי שהייה בטוחים ולנופשים תוצע מגבת בגודל 2.5 מטר לסימון מרחב בטוח אישי בחוף. בבקרים יסומנו בחופים מתחמים בטוחים לפעילות גופנים לתושבי העיר ואורחיה החפצים בכך. פעילות הספורט הימי תפעל במלואה וכמו האטרקציות בעיר גם אלה יפעלו בהזמנת תור מראש באמצעות האפליקציה.

 

עוד כחלק מהפעולות העירוניות, תאשר העירייה לכל מסעדות העיר, להוציא כיסאות ושולחנות למרחב הציבורי (ללא תשלום עבור שימור רחובות) על מנת להגדיל את נפח המקום של המסעדות ועל ידי כך את היכולת לארח יותר נופשים וסועדים. בעת הזו, בהן מותר למסעדות לפעול רק בשיטת הטייק אווי (T.A) ניתן יהיה לקחת את האוכל מהמסעדה ולשבת בחוץ במרחבים הציבוריים הפתוחים הסמוכים למסעדה. אישור זה כמובן יינתן בתיאום מול אגף התיירות בעירייה מבלי שייפגעו מעברי חירום, מעבר להולכי רגל ובאופן שלא ייצור התקהלות מעבר למותר. פעולה זו, תאפשר לנופשי העיר לסעוד בבטחה מחוץ למלון וליהנות מחוויה קולינרית אילתית איכותית.

 

גם מבחינת תרבות נערכת העירייה באמצעות תאגיד התיירות העירוני ליצור תוכן מותאם. בין היתר יהיו במות קטנות של מופעי אמנים שיפוזרו לאורך הטיילת, במת משאית שתסייר באזור התיירותי, הופעות במרפסות ובגגות המלונות ועוד. חלק מהמופעים אף יועברו בלייב על גבי מסכי ענק שיוצבו לאורך הטיילת. גם בתי המלון יוכלו לקיים הופעות במדשאות המלון ולהזמין את האורחים לצפות וליהנות דרך המרפסות. עוד בתכנון הצבת במות ומסכי דרייב אין בשטח שדה התעופה הישן, פסטיבלים במרחבים בטוחים ועוד. גם האטרקציות בעיר יחזרו לפעילות בהתאם לתו הירוק האילתי וינהלו מערכת ניהול תורים אקטיבית למניעת עומסים באמצעות האפליקציה העירונית.

 

"תכנית התו הירוק תאפשר לעיר מוכנות טובה יותר לגל נוסף של קורונה, אם חלילה יבוא בסתיו או בחורף או קודם לכן, כך שלא יהיה צורך לסגור אותה בפני התיירים והיא תוכל להמשיך ולנהל חיים כלכליים מלאים, כי לאילת יהיה קשה לשרוד חלילה משבר כלכלי נוסף כזה" אומר אלי לנקרי. עוד בעת הזו, רוב בתי המלון והרשתות בעיר הודיעו, כי יורידו את המחירים ב-20-30% בהשוואה למחירם בתקופה זו אשתקד. "אנו מברכים את המלונאים בעיר אילת על הורדת המחירים ומקווים שיתמידו בכך. אנחנו בטוחים שמאות אלפי הישראלים שיגיעו לאילת בחודשים הקרובים ייהנו מרמת מחירים טובה והוגנת, משרות יוצא מן הכלל טוב ומחופשה בטוחה, מגוונת ואיכותית" מוסיף לנקרי.

 

לצד ההיערכות העירונית ובסיוע משרד התיירות, יושק קמפיין לקידום חופשה "כחול לבן" שתכליתה להציע כאמור לכל אזרחי מדינת ישראל, חופשה נעימה ובטוחה באילת. לצד קידום חופשות לחיזוק תיירות הפנים, נערכת העיר אילת לשוב ולארח גם טורנירים, תחרויות ומחנות אימונים במגוון ענפי ספורט וכן כנסים של איגודים וועדים.


חדשות אילת והסביבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש