ביקור שר התיירות באילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: ● 22/5/2020 12:03 ● ערב ערב 2966
שר התיירות – חה"כ אסף זמיר, שהושבע ביום שלישי האחרון כשר בממשלת ישראל, בחר להקדיש את יום העבודה הראשון שלו לעיר אילת – עיר תיירות וספורט בינלאומית מובילה ובירת הנופש של ישראל, והגיע היום (ה') לסיור בעיר הדרומית כדי לראות מקרוב את האתגרים איתם מתמודדת העיר במשבר הקורונה. הביקור כלל פגישת עבודה עם ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי וסיור בחופים שעוברים שדרוג בימים אלה. במסגרת הביקור, הודיע השר לראש העירייה, כי בכוונתו לפתוח לשכת שר התיירות באילת עד ליציאת העיר מהמשבר. שר התיירות - אסף זמיר: "אני כאן ביום העבודה הראשון שלי כשר התיירות כדי לומר שאילת חשובה לי וחשובה למשרד התיירות. אילת היא פרויקט חשוב למדינת ישראל והוצאתה מהמשבר בו היא נתונה, זה יעד מרכזי שלנו״.  
ביקור שר התיירות באילת
שר התיירות באילת צילום: יוד צילומים.

ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי, שברך את השר על ההחלטה לפתוח את השבוע הראשון שלו בתפקיד, בעיר אילת סקר בפניו את האתגרים עמם מתמודדת העיר ואת התכניות לפיתוחה, בכללן התכנית לפיתוח חוף אילת, פיתוח שטח שדה התעופה הישן, קריית הספורט הבינלאומית, פארק מים, בניית מלונות בוטיק ועוד. עוד ציין ראש העירייה את הדרישה מול ממשלת ישראל להכיר במשבר הכלכלי הקשה הפוקד את אילת בעקבות הקורונה, ולהעניק לה התייחסות מיוחדת הכוללת פתרונות ותקציבים מיוחדים. ראש העירייה ציין גם את ההכרח להמשיך עם סבסוד הטיסות במסגרת "נוהל אילת" באמצעותו נחתו בחורף האחרון לפני משבר הקורונה 60 טיסות שבועיות בשדה התעופה "רמון". 

סגן וממלא מקום ראש העירייה ויו״ר תאגיד התיירות העירוני – אלי לנקרי, ברך גם הוא את השר על האמון שהוא מביע כלפי העיר והפוטנציאל האדיר הגלום בה ותאר בפניו את ההתמודדות של העיר אילת עם משבר הקורונה בטווח הקצר כולל שתי תכניות עירוניות שגובשו ליציאה מהמשבר - תכנית תיירותית ותכנית "עיר ירוקה" ואת התכניות לטווח הארוך בכללן בניית מרכז הכנסים וקזינו כמנוע צמיחה חשוב. עוד הוצגו בפני השר התכניות לפיתוח העיר אילת על ידי הגורמים המקצועיים בעירייה ושלוחותיה. אינג' אסף אריכא – מהנדס העיר הציג בפני השר את התכנית הרב שנתית לפיתוח חוף אילת שחלק מיישומה מתבצע כעת על ידי משרד התיירות באמצעות החברה הממשלתית להגנות ים המלח בע"מ (חל"י), עדי גורשניק – סמנכ"ל החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) הציג בפני השר את התכניות לפיתוח שטח שדה התעופה המתפנה והתכניות להקמת מתחם הקרולינות, פיתוח מרכז האומנויות ועוד. יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני – הציג את התכנית התיירותית השיווקית לאילת.

שר התיירות – אסף זמיר, סיכם את הביקור ואמר: "היום הוא יום העבודה הראשון שלי בתפקיד ובחרתי לפתוח את הכהונה שלי כשר תיירות, בעיר אילת שאני מאוד אוהב. אילת היא מנוע צמיחה משמעותי מאוד של התיירות בישראל והיא חווה בעוצמות אדירות את משבר הקורונה. אילת היא דוגמא לסיבה שאחרי שלוש פעמים שרצנו בבחירות בשנה האחרונה, ראיתי לנכון להתגבר על המחלוקות ולהקים ממשלת אחדות, כי אנחנו נמצאים בשעה כלכלית וחברתית שלא ידענו כמותה. יש לי חלומות גדולים לתיירות בישראל על כל חלקיה כולל העיר אילת אבל השלב הראשון הוא ההתמודדות עם המשבר והוצאת ענף התיירות באופן כללי ואילת מתוך המשבר הזה. יש לנו שיתוף פעולה נהדר עם הרשויות, משרד התיירות וחל"י כחברה המפתחת. אנחנו כאן כדי לעבוד. מדינת ישראל היא מדינה מדהימה ויש הרבה איך לשווק אותה בעולם כדי להעלות את קרנה ולהביא הרבה מאוד תיירים וזה מה שאני מתכוון לעשות אחרי היציאה מהמשבר".

 

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש