תביעות אובדן כושר עבודה – כל מה שאתם צריכים לדעת

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 24/5/2020 11:02 ● ערב ערב 2967
החיים מציבים לנו מכשולים מידי פעם, כאלה הם. במקרים בהם עובד מאבד את היכולת לעבוד מסיבות בריאותיות או תאונות, יהיה זכאי לתגמולים עקב אובדן כושר העבודה. מובן שבכדי לצלוח את אותן תביעות אובדן כושר עבודה ולקבל את התגמולים הללו עליו להציג הוכחות לכך שאכן איבד את כושר העבודה ברמה זו או אחרת, והדרך הטובה ביותר להצליח בתהליך שעלול להישמע מעט אבסורדי, היא לפנות לעורך דין הבקיא בתחום.
תביעות אובדן כושר עבודה – כל מה שאתם צריכים לדעת

 

כיצד מתגברים על חברות הביטוח בעת הגשת תביעות אובדן כושר עבודה

 

העניין הוא, שמצד אחד חברות הביטוח מתייחסות בכובד ראש לאותן תביעות אובדן כושר עבודה ומשתדלות להקל כמה שאפשר על המבוטח. מצד שני נראה שהן כן משתדלות להקשות היכן שאפשר על תהליך קבלת הפיצויים. ממה כל הבלבול הזה נובע? התשובה טמונה במבוטח עצמו. זאת מכיוון שהזכאות להכרה באובדן כושר עבודה, נקבעת בהתאם למצבו הפרטי של המבוטח; המחלה ממנה הוא סובל, התאונה בה היה מעורב ורמת הפגיעה בעקבותיה, ועוד.

  • מהו אובדן כושר עבודה חלקי? - במצב זה, המבוטח מאבד חלק מסוים מיכולתו לעבוד, ובאפשרותו כאמור לקבל תגמולים על אותו אחוז כושר עבודה שאיבד, אם הדבר משפיע על שעות העבודה שלו. אם להיות מדויקים, מבוטח שאיבד לפחות 25% מכושר עבודתו, יהיה זכאי לתגמולים אלו. מבוטחים שהגישו תביעות אובדן כושר עבודה ונמצא כי האובדן היה חלקי, יהיו זכאיים לשחרור חלקי מתשלום הפרמיות החודשיות.
  • מהו אובדן כושר עבודה מלא? - במצב זה, המבוטח מאבד 75% ומעלה מכושר עבודתו. המבוטח יהיה גם זכאי לשחרור מתשלום הפרמיות החודשיות לחברת הביטוח באופן מלא.

בכדי להצליח להוכיח את מצבו של העובד, עליו לפנות לעורך דין המתמחה בתחום אובדן כושר העבודה. לאחר שיציג בפניו את המצב, כולל מסמכים הקשורים למקום העבודה, טיפולים רפואיים ועוד, יוכל עורך הדין לייצג אותו אל מול הבירוקרטיה ולהציג תשובות מפורטות וענייניות לכל טענה שתעלה חברת הביטוח.

 

כמה מילים על הסנקציות שמפעילות חברות הביטוח

 

תביעות אובדן כושר עבודה לא נגמרות במתן התמלוגים שמגיעים למבוטח. חברות הביטוח יעשו כל שביכלתן כדי להגן על האינטרסים הכלכליים שלהן, ולוודא כי המבוטח עדיין נמצא במצב של אובדן כושר עבודה. הן ידרשו ממנו להתייצב לבדיקות תקופתיות, ישלחו אליו נציגים שידרשו בשלומו ובמצבו, ועוד.

אם נתקלתם בסירוב לתביעה שהגשתם בגין אובדן כושר עבודה, אל תרימו ידיים. פנו לעורך דין מקצועי שמכיר מקרוב את התחום, יודע להגיד את המילים הנכונות ומתמצא בכל ה"שטיקים" שחברות הביטוח משתמשות בהן. זכרו שמדובר בהליך ברירוקרטי לא פשוט, זו ההזדמנות שלכם להקל על עצמכם, לעבור את התהליך בהצלחה ולקבל את המגיע לכם. 


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש