תאונת עבודה – האחראיות הפלילית

מאת: או-מד מדיקל ● 26/5/2020 21:13 ● ערב ערב 2968
כאשר אנחנו יוצאים בבוקר למקום העבודה שלנו אנחנו מאמינים שנהיה בטוחים בו ושלא יקרה לנו שום דבר רע. עבור הרבה פועלים אתרי הבנייה בהם הם עובדים הם לא מקום בטוח ובהרבה מאוד אתרי בנייה קורות תאונות עבודה בעלות תוצאות טרגיות של נכויות קשות ומוות של הפועלים.
תאונת עבודה  – האחראיות  הפלילית


פועל נהרג באתר בנייה – מה המשמעות הפלילית של זה?
מקרה בו פועל נהרג באתר בנייה הוא לכל הדעות מקרה שלא צריך לקרות והוא יכול להוות עילה לרשלנות פושעת ופתיחה של חקירה פלילית. המשמעות הפלילית של מות פועל הוא שאיכות הביטחון באתר הבנייה לא הייתה טובה והפועל נהרג בשל כך. המשפט הפלילי רואה באחראי על אתר הבנייה ובבעלי חברת הקבלן שבונה את האתר אחראיים ישירים למותו של הפועל. פעמים רבות כאשר קיים משפט פלילי מול אנשי מפתח אלו יכול להיות קל יותר ופשוט יותר לתבוע מהם פיצוי כספי בבית המשפט האזרחי בתביעה אזרחית שמגישים שאריו של הפועל שנהרג. 

כאשר אנחנו יוצאים בבוקר למקום העבודה שלנו אנחנו מאמינים שנהיה בטוחים בו ושלא יקרה לנו שום דבר רע. עבור הרבה פועלים אתרי הבנייה בהם הם עובדים הם לא מקום בטוח ובהרבה מאוד אתרי בנייה קורות תאונות עבודה בעלות תוצאות טרגיות של נכויות קשות ומוות של הפועלים. תאונות עבודה יכולות להיות נפילה מגובה של קומות רבות, נפילה ממנוף, נפילה מפיגומים ועוד... . כל תאונת עבודה היא מצערת והיא דבר שהיינו רוצים למנוע שלא יקרה אך לאחר שהיא קורית עלינו לכלכל את צעדנו ולהחליט מה נעשה מבחינה משפטית והאם נתבע פיצוי כספי או לא. תביעת פיצוי כספי היא הזכות שלנו ואסור לנו לזלזל בה.

פועל נפל ממנוף ונהרג – האם מגיע למשפחה שלו פיצוי?
במקרה מצער מאוד שקרה בארץ לא פעם ולא פעמיים בו פועל נפל ממנוף ונהרג למשפחתו של הפועל מגיע פיצוי. פיצוי כספי למשפחתו של הפועל יהיה בגין הסבל והכאב הרב שנגרם לה מבחינה נפשית אם איבוד הפועל וגם בגין איבוד הפרנסה שקרה בגלל מות הפועל. הפיצויים עצמם יכולים להיות גבוהים מאוד. פנייה לעורך דין מומחה תוכל לעשות לנו סדר בבלגן כך שנוכל להחליט טוב יותר האם כדאי לנו לתבוע או לא. עורך הדין יסביר לנו את כל מהלך התביעה והוא יוכל לייצג את האינטרסים המשפטיים והכלכליים שלנו אל מול חברת הבנייה שאנחנו תובעים. 

עו”ד רועי סגל
רשלנות רפואית ונזקי גוף
050-4388258


  חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש